ONI GOSPODARE NAŠIM ŽIVOTIMA: Kontrolori letenja, jedna od najstresnijih profesija!

Newsweek Srbija u novom broju

ONI GOSPODARE NAŠIM ŽIVOTIMA: Kontrolori letenja, jedna od najstresnijih profesija!

Društvo -
Nema veće tragedije za jednog kontrolora letenja od pada vazduhoplova koji je vodio, piše magazin Njuzvik u novom broju

BEOGRAD - „Pasat 91, toranj Beograd, pasat 91, toranj Beograd“, bezuspešno je kontrolor letenja na aerodromu „Nikola Tesla“ 13. marta pokušavao da dozove helikopter Vojske Srbije Mi-17 i pilota, majora Omera Mehića. Odgovor nikada nije dobio.Bez stvarne krivice, sa tom tragedijom će kontrolor letenja koji je vodio kobni let helikoptera, u čijem padu je izgubljeno sedam života, morati da živi do kraja života. I, nažalost, nije jedini. Velika odgovornost i stalan stres visoka su cena ovog dobro plaćenog posla, o čemu detaljno piše srpsko izdanje magazina Njuzvik u najnovijem broju.- Kontrolori su iskusni ljudi koji su prošli ozbiljnu selekciju. Njihova pažnja je fokusirana sve vreme dok rade, što je stresno, ali za takav posao se odlučuju osobe kojima je takav sklop ličnosti - kaže Zoran Ilić, psihoterapeut i psiholog, i dodaje da akutna reakcija mogu biti izlovanje od okoline, nervoza, gubitak apetita i sna.Iako je, prema podacima iz dosadašnje istrage, utvrđeno da je kontrolor leta koji je vodio helikopter uradio sve što je bilo u njegovoj moći, njegovi prijatelji rekli su za Njuzvik da danima posle nesreće nije mogao da spava i da je bio veoma potresen.Mnogo je primera u kojima su kontrolori letenja postajali žrtve svog posla. Gradimir Tešić, kontrolor letenja u čijem vazdušnom prostoru su se sudarila dva aviona 1976. iznad Zagreba, osuđen je na sedam godina zatvora, iako su propusti bili pre svega sistemski. Robert Martin, kontrolor koji je gledao kako se „njegov“ avion u Americi ruši, dugo je patio od stresa i depresije, da bi na petu godišnjicu avio-nesreće izrešetao suprugu.- Kriznih situacija je bilo, ali od čoveka zavisi kako će da prevaziđe neko stanje, ali i od šireg okruženja i sistema - kaže Milan Ješić, nekadašnji predsednik Udruženja kontrolora letenja SFRJ.Za kontrolore letenja nema veće noćne more od pada vazduhoplova koji je vodio. Tokom karijere obučavaju se kako da se nose sa ovim retkim događajem, ali kada do toga dođe, većina ne može da se izbori sa strašnom tragedijom.

Ceo tekst pročitajte u novom Njuzviku
Ceo tekst pročitajte u novom Njuzviku

OdgovornostHILJADE ŽIVOTA ZAVISI OD NJIHKontrolori letenja imaju beneficirani radni staž, godišnji odmor i dodatne tri nedelje obavezne rekreacije, kao i redovne zdravstvene preglede. U jeku turističke sezone jedan kontrolor leta za sat prebaci i do 40 aviona. Kada se to pomnoži sa brojem putnika u letelici, dolazimo do zaključka da brinu o hiljadama života svakog sata

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track