SLUČAJ TANJUG: Ko je odgovoran što zaposleni nisu dobili akcije?
Foto: Stefan Jokić

Negativne reakcije radnika

SLUČAJ TANJUG: Ko je odgovoran što zaposleni nisu dobili akcije?

Društvo -
Kako Tanjug, uoči svog 72. rođendana, nezvanično javlja- ta agencija prestala je da postoji. I to 31. oktobra, kada je Tanjug obrisan iz Agencije za privredne registre. Iz Ministarstva kulture i informisanja, kažu - nova agencija pri Vladi Srbije, neće biti formirana

“Niti to predviđa Zakon o javnom informisanju i medijima, koji je u članu 146. predvideo da Zakon o Tanjugu prestaje da važi ili momentom sklapanja kupoprodajnog ugovora sa novim vlasnicima, što se nažalost nije desilo, jer nije bio zainteresovanih za kupovinu Tanjuga, ili 31.10. što se upravo sada dešava”, kaže državni sekretar u Ministarstvu kulture Saša Mirković.Mirković za N1 kaže da situacija u kojoj se Tanjug sada nalazi ne treba da bude razlog iznenađenja, međutim, vest da zaposlenima Tanjuga sada sleduju samo otpremnine, a ne i zakonski predodređene akcije je izazvala negativne reakcije zaposlenih.

“Od te besplatne podele akcija zaposlenima nije bilo ništa, po informacija koje mi imamo ni ministarstvo ni Agencija za privatizaciju, koji su zaduženi za taj proces, nisu kontaktirali Tanjug, da se ušlo u taj poslednji korak besplatne akcija, jer pretpostavljam da bi i Tanjug u toj situaciji imao neku obavezu”, ističe predstavnik sindikata Tanjuga Marko Dragišić.

Foto: Stefan Jokić
Foto: Stefan Jokić

Zbog čega do toga nije došlo - pitanje je, kaže Dragišić, za Ministarstvo kulture i informisanja i Agenciju za privatizaciju, dok u nadležnom ministarstvu, pak tvrde, prava adresa za to pitanje je menadžment Tanjuga. Iz novinarskih udruženja kažu - odgovornost je na svima podjednako.

“Mogu da budu odgovorni menadžment i vlasnik, u ovom slučaju, menažment Tanjuga i Vlada koja je vlasnik. Moram reći da se više od godinu dana zna da mora da se primeni Zakon o javnom informisanju. Imam utisak da je menažment Tanjuga čekao nadajući se da će to ponovo biti odloženo, kao što je bilo odloženo do sada”, kaže Dragan Janjić iz NUNS-a.

Foto: Stefan Jokić
Foto: Stefan Jokić

Iz Udruženja novinara Srbije poručuju - velika šteta je napravljena, jer je Tanjug brend koji je prepoznatljiv i van granica Srbije.

“Mi mislimo da je trebalo nakon dva neuspela pokušaja prodaje da se pokuša sa prenosom kapitala bez naknade, na one zaposlene koji nisu upisali akcije. To bi bila šansa za ravnopravnu tržišnu utakmicu. Ja da sam radio u Tanjugu, ja bih opet osnovao Tanjug i možda ne bi propao”, naglašava generalni sekretar UNS-a Nino Brajović.

(N1)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track