icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

FINANSIJSKI PROBLEMI RUŠE MUZEJ VAZDUHOPLOVSTVA: Ako ne prikupe 20.000€, avioni idu u STARO GVOŽĐE
Foto: Aleksandar Jovanović

Teče rok od mesec dana

FINANSIJSKI PROBLEMI RUŠE MUZEJ VAZDUHOPLOVSTVA: Ako ne prikupe 20.000€, avioni idu u STARO GVOŽĐE

Društvo

Ako Muzej vazduhoplovstva Beograd za mesec dana ne prikupi 20.000 evra Boing 727-200 i Konver 440 mogu zauvek ostati unutar ograde Aerodroma Nikola Tesla.

Imamo nešto malo više od 30 dana da se organizujemo ili će avione čekati odlazak u staro gvožđe ili će troškovi naknadnog pomeranja biti toliko veliki da će ono praktično biti neizvodljivo.

 

Foto: Beta
Foto: Beta

Priča počinje par meseci ranije kada je Muzej vazduhoplovstva obavešten da Aerodrom Nikola Tesla krajem maja počinje sa radovima na izgradnji nove ograde koja više nikada neće moći da se spusti ne bi li najgabaritnije letelice mogle da izađu. Kustosi Muzeja su već imali spreman plan kako da izvuku sve letelice koje su trenutno u krugu aerodroma i većina njih će, uz demontažu krila, uskoro izaći – DC-3, Lisunov i AN-2 će za koji dan biti prevezeni putem.

 

Foto: Nebojša Mandić
Foto: Nebojša Mandić

Međutim, Boingu 727 i Konveru nemoguće je demontirati krila i oni će morati da se prevezu do Muzeja na alternativan način – preko njiva koje idu paralelno sa saobraćajnicom, iza NIS-ovih rezervoara do nove pozicije koja je pre dve nedelje krenula da se priprema.

 

Kako su za tango Six rekli u Muzeju, njihov redovan budžet nije u mogućnosti da podnese ovaj trošak i treba im pomoć. Trebaju im donacije kojima će se prikupiti 20.000 evra. Ova cifra predstavlja cenu teškog transporta i ona je određena od strane specijalizovanih firmi koje se bave ovom vrstom posla. U pitanju je trošak mehanizacije i ravnanja njiva kroz koje će se proći. Muzej trenutno bira između nekoliko ponuda ovih firmi ali cena neće biti niža od ovog iznosa. Ova akcija nema veze ni sa „civilima“ ni sa „vojskom“ ni sa dugoročnom sudbinom Muzeja i njegovim finansiranjem.

 

U pitanju je isključivo spasavanje dva neprocenljivo vredna aviona jugoslovenskog civilnog vazduhoplovstva. Pare će, kako su rekli u Muzeju, biti iskorišćene isključivo za te svrhe. Drugi način trenutno, kako tvrde, ne postoji a ostanak aviona unutar nove ograde će realno biti njihovo dugoročno zarobljavanje. Troškovi prebacivanja kada se postavi nova ograda će biti astronomski i tek ta suma nikada neće biti prikupljena.

 

Posle vesti o svojevrsnoj vlasničkoj transformaciji Muzeja Ministarstvo odbrane je pre dve nedelje doprinelo celoj priči tako što je njihov 333. inženjerski batoljon počeo sa radovima pripreme zemljišta za buduću stajanku na kojoj će biti postavljeni svi pomenuti putnički avioni.

 

(Tango Six)

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...