icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

U PRODAVNICAMA ŽESTOKO VARAJU: Evo kako nas trgovci potkradaju!
Foto: Shutterstock

Razotkrivanje

U PRODAVNICAMA ŽESTOKO VARAJU: Evo kako nas trgovci potkradaju!

Društvo

Najčešća podmetačina su akcije na kojima je proizvod jeftiniji samo za dinar ili čak i manje, kao i prodaja robe u paketu, što je često skuplje nego kad je pazarite na komad

Suočeni sa sve većim padom prometa, trgovci često pribegavaju različitim smicalicama kako bi „navukli“ kupce da pazare kod njih i tako bar delimično sebi povećaju zaradu.


Prodaja robe na akciji oprobana je fora na koju se kupci najlakše „pecaju“, što pojedini trgovci koriste tako što cenu proizvoda na akciji snižavaju svega za dinar. Takav primer zatečen je u jednom marketu gde je pakovanju toalet-papira na akciji cena snižena za dinar, dok je u jednoj drugoj prodavnici pakovanje sladoleda na akciji koštalo svega jednu paru manje od regularne cene.


Trgovci se služe i poturanjem robe u paketu koja je skuplja nego kad bi se kupovala na komad iako bi trebalo da bude suprotno, a neretko se dešava da platite punu cenu i pakovanja u kome je jedan proizvod navodno gratis.

foto: Fonet


Da su sve akcijske prodaje sračunate da često bez osnova pridobiju poverenje potrošača, smatra i Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača.

- Dešava se da se najavi sniženje cena, a kad potrošač dođe u radnju, oni kažu da nema više robe, da su sve prodali. To je prevarna radnja. Trgovci bi morali da objave koja je roba i u kojoj količini na sniženju da bi potrošači znali. Imali smo situaciju da je cena flašice soka jednog poznatog proizvođača na akciji bila snižena za 25 para. To ima elemente prevare jer se zna da je razumno sniženje od bar pet do 10 odsto. Potrošačima se dešavalo da uzmu proizvod ispod koga na rafu piše jedna cena, a na kasi im naplate veću cenu, i to pravdaju greškom. Ali ako je i graška, kupac bi imao pravo da plati tu nižu cenu i da pozove tržišnu inspekciju - ističe Bogosavljević.


Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, kaže da trgovci na sve moguće načine pokušavaju da nadomeste pad prometa.

- Primer proizvoda koji je na akciji jeftiniji samo za dinar je neverovatan, ali to nije nezakonito, jer je cena ipak nešto niža. To što je niža za dinar je malo podsmevanje potrošačima i oni bi trebalo to da pamte. Kod svih cena i akcijskih popusta treba porediti cene jer nekad akcijska cena nije najjeftinija - kaže Nikolić.

 

Kako nas sve trgovci varaju

 

 

1. Na akciji dinar jeftinije


Cena proizvoda na akciji često je neznatno niža od regularne cene, za dinar ili čak manje, pa na to treba obratiti pažnju.


2. U paketu skuplje nego na komad


Iako bi pakovanje od, na primer, četiri piva trebalo da bude jeftinije nego kad se pivo kupuje na komad, pojedini trgovci paket naplaćuju skuplje.


3. Naplaćuju pakovanja


Pojedini marketi koji prodaju gotova jela kupcima naplaćuju i plastična pakovanja kao hranu, umesto da ih izmere i odbiju njihovu težinu pre sipanja jela.


4. Manja gramaža


Pakovanja rinfuzne robe ili sitnih kolača mogu da sadrže manju gramažu od označene na pakovanju.


5. Popust na rafu,
na kasi ga nema


Kupcima se dešava da im na kasi naplate proizvod po punoj ceni iako je na rafu pisalo da je na popustu. Kad kupac to primeti, trgovci se pravdaju da nalepnica s popustom nije skinuta greškom.


6. Praznine na policama


- Znajući da su kupci povodljivi, trgovci često ostavljaju prazne police pored nekog proizvoda kako bi kupci stekli utisak da je dosta tražen i da se dobro prodaje.


7. Podignu cenu, pa daju popust


- Jedan od trgovačkih trikova jeste i to da se proizvodu podigne cena, pa se onda stavi na akciju sa nižom cenom, što se najčešće dešava pred vikend, kad se najviše kupuje.


8. Plus jedan gratis

- Pre nego što pazarite pakovanje proizvoda sa oznakom „plus jedan gratis“, proverite da li je zaista tako jer se često dešava da je cena takva da u stvari platite i poklon.


9. Prepravljanje roka trajanja


Ima slučajeva da trgovci proizvode kojima je istekao rok trajanja, a za koje procene da neće naškoditi kupcima prelepe nalepnicama s novim rokom trajanja.

 

Kurir / Slavica Tomčić

 

Foto: Shutterstock, Fonet, Printscreen

 

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

KURIR TV VESTI UŽIVO: Vlada radi dobro! Vlada najbolja u pravljenju rijalitija! Ko to hvali, a ko kudi prvih 100 dana?

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.