icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

ZAŠTO ĐACI NE ZNAJU KO JE DOSITEJ: Preči im rijaliti od škole i znanja!
Foto: Dragana Udovičić

Kurir istražuje

ZAŠTO ĐACI NE ZNAJU KO JE DOSITEJ: Preči im rijaliti od škole i znanja!

Društvo

Polaganje male mature je završeno. Najblaže rečeno - poražavajuće!

 

Ogromna većina učenika u Srbiji je, nažalost, još jednom pokazala da ne zna istoriju, geografiju, matematiku, hemiju, maternji jezik... Od Dositeja Obradovića su mislili da je Napoleon, neki su ga prekrstili u Njegoša, Mocarta... Nakon ispita su govorili da je bio tekst o tamo nekom ratu za koji nikad nisu čuli, da su ih zbunjivale stilske figure... Problem do problema za svršene osnovce. A zašto naši đaci baš toliko nemaju pojma?

 

foto: Facebook

- U srednje škole nam dolaze učenici koji sve manje znaju, ali i manje se trude i rade. Od 30 učenika u odeljenju, samo šest zna tablicu množenja, dok masa njih meša ćirilicu i latinicu. Ali zato svi znaju ko su Sloba, Kija i Luna ili neke starlete i kriminalci! Poistovećuju se s njima. Za takve stvari ne možete kriviti mladog čoveka, problem su preobimno gradivo, prenatrpana odeljenja, preopterećeni profesori i nedovoljna opremljenost učionica. Krivica je i sistema, onoga što nas okružuje i što gledamo na televiziji - kaže Milorad Antić, profesor i predsednik Foruma srednjih stručnih škola, i dodaje da je bolje ispredavati jednu lekciju pet puta nego 50 lekcija koje niko neće shvatiti:
- Deca kod nas bubaju umesto da uče s razumevanjem i zato sutra ništa ne znaju. Broj udžbenika i njihov sadržaj treba da se smanje i da budu praktični i primenljivi u praksi. Profesori treba pri predavanju da koriste tablete i računare jer su se vremena promenila i deca tako lakše prihvataju informaciju. Nešto mora da se menja!

 

foto: Marina Lopičić

Sociolog i profesor Fakulteta političkih nauka Zoran Stojljković kaže da su mladi školsko gradivo zamenili znanjem "svih modnih blogerki i tekstova novokomponovanih pesama".
- To, nažalost, nije ništa novo, to je vezano sa stanjem duha i vrednosti u društvu. Nisu to samo rijaltiji, mladi u Skupštini i u političkom životu gledaju isto to i misle da je normalno izvređati nekog pominjući mu najužu familiju. Mladima se šalje poruka da se ulaganje u obrazovanje ne isplati, da to nigde ne prolazi i ničemu ne služi, da škola ne daje sigurnost, pa se pitaju čemu onda sve. Kada deca vide da se za život ne zarađuje golotinjom i partijskom knjižicom, već radom i obrazovanjem, sve će se promeniti - smatra Stojiljković.

 

 

Jasna Janković
Škole izgubile vaspitnu ulogu

 

Profesorka Jasna Janković, predsednica Unije prosvetnih radnika Srbije, kaže da je ova mala matura pokazala da je obrazovni nivo nacije sve manji.
- Možda i najveći utisak za mene jeste to što deca ne samo da nisu znala šta znači reč kompromitovati već su i mislili da ona znači nešto pozitivno. To govori o tome da smo u dubokom moralnom sunovratu i da svakodnevno gledaju ljude koji se javno brukaj,u a na kraju postanu popularni. Naše škole su izgubile vaspitnu ulogu i deca danas rade šta hoće, a profesor ne sme ni da ih ukori. Nemamo čemu da se čudimo, već da očekujemo da će biti sve gore.

 

foto: Fonet/Zoran Mrđa


Ratko Božović
Vrednosni sistem se survao u bezdan

 

Sociolog Ratko Božović kaže da je srpsko obrazovanje tokom ratova i tranzicija veoma stradalo i da "za početak moramo svi da prestanemo da simuliramo da je sve u redu".
- Neće se ništa popraviti samo po sebi, deca ne znaju osnovne pojmove i kategorije. Očekujemo modernu komunikaciju, a nemamo osnovnog znanja! Deca nemaju motivaciju da uče i razvijaju se, jer gledaju pogrešne primere oko sebe, jer se ceo vrednosni sistem survao u bezdan. Obrazovanje je kolektivni identitet jedne nacije, a tamo gde je temelj društva estrada, tu je problem s kulturom.

 

Brojke

  • 71.000 osmaka polagalo je malu maturu
  • 3 testa su činila završni ispit za osnovne škole
  • 20 pitanja sadržao je test iz srpskog, matematike i kombinovani test

 


Greške nastavnika i škola
- preobimno gradivo
- žurba da se stigne i sve ispredaje
- zastarele metode predavanja
- loša opremljenost učionica
- nedovoljno prakse

 

Greške roditelja:
- nedovoljna posvećenost i rad s detetom
- nezainteresovanost za stvarno obrazovanje deteta
- zahtevanje dobrih ocena, a ne suštinskog znanja
- nemogućnost da uče zajedno s detetom

Kurir.rs/Jelena Pronić

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.