icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

ŠTA MI TO VOZIMO?! Svako drugo vozilo u Srbiji nije prošlo novi, stroži tehnički pregled, a OVO SU NAJČEŠĆI PROBLEMI!
Foto: EPA

rigorozna kontrola

ŠTA MI TO VOZIMO?! Svako drugo vozilo u Srbiji nije prošlo novi, stroži tehnički pregled, a OVO SU NAJČEŠĆI PROBLEMI!

Društvo

Skoro svako drugo vozilo nije prošlo iz prve tehnički pregled i to najčešće zbog neispravnih kočnica, trulog prednjeg i zadnjeg lonca izduvnog sistema i kuka van gabarita - bilans je kontrole ispravnosti vozila po novom pravilniku koji je na snazi pune tri nedelje.

 

U Udruženju "Tehnički pregled vozila" ističu da čak 40 odsto vozila nije prošlo tehnički pregled iz prve od kako se od 5. jula primenjuje novi pravilnik.

 

- Najveći problem imaju starija vozila, pogotovo, "zastave". Recimo, kod gotovo svakog "juga" neispravne su bile zadnje kočnice. Reč je o vozilima kod kojih se i novi paknovi istroše za svega mesec dana - objašnjava Božidar Ivković, kontrolor u jednom od servisa.

 

Prema njegovim rečima, kod mnogih automobila neispravne su kuke.

 

- Uglavnom je reč o neatestiranim kukama koje su van gabarita vozila. U takvim situacijama vlasnici treba ili da atestiraju ili da je skinu i postave takozvanu euro kuku koje imaju EU homologaciju - objašnjava Ivković.

 

Svako peto vozilo imalo je u prethodne tri nedelje neispravne izduvne gasove na tehničkom pregledu.

 

- Vlasnici tih vozila imaju rok po novom pravilniku do 5. jula 2021. godine da to isprave. Najveći problem u vezi sa nedozvoljenim izduvnim gasovima prave neispravni katalizatori i sonde. Međutim, kod nekih su truli i prednji i zadnji lonac što je dokaz dubinske korozije i takvi nisu mogli da prođe tehnički pregled - objašnjava Ivković.

 

 

Prema njegovim rečima, "padalo" se na tehničkom pregledu i zbog razbijenih stakala i retrovizora odnosno neatestiranih folija na šoferšajbni.

 

Ipak, kontrolori nisu bili toliko rigorozni u vezi sa ulubljenjima na limariji.

 

- Na primer, prolazili su automobili sa ulubljenim krilom i vratima. Naravno, pod uslovom da mogu da se otvore vrata. Jedino nismo puštali otkinute branike i oštre ivice - naglašava Ivković.

 

Ko ne prođe tehnički pregled ima mogućnost da popravi uočene nedostatke u roku od tri dana i pritom neće ponovo morati da plaća kontrolu ispravnosti.

 

- Uglavnom su ljudi koristili tu mogućnost i prolazili tehnički pregled iz drugog pokušaja - podvlači Ivković.

 

Gromoglasne najave rigoroznog i detaljnog tehničkog pregleda po novom pravilniku navukao je strah strah svima.

 

- Preplašeni su i kontrolori i vlasnici vozila. Uglavnom su kontrolori mlađi ljudi koji u strahu obraćaju pažnju ponekad i na nebitne stvari za bezbednost vozila. Naravno, prilično su uznemireni i vlasnici starijih vozila - priča Ivković.

 

On još dodaje da su nabahatiji oni koji imaju limunzine, nove i skupe automobile.

 

- Oni su do sada uglavnom prolazili tehnički pregled na neviđeno preko agencija za registraciju vozila. Sama činjenica da sad moraju da dođu na tehnički pregled čini ih nervoznim i besnim. Imali smo slučajeve da ne žele da stave vozilo na valjak jer im se navodno habaju tako pneumatici. Mnogi su nam čak i pretili - ističe Ivković.

 

Ivković tvrdi da novi pravilnik nije doneo mnogo novina u vezi sa tehničkim pregledom.

 

- Kontrola je sada malo detaljnija jer mora da traje od 30 do 35 minuta. Takođe, novo je i to da mora automobil da se fotografiše iz četiri ugla i da na jednoj slici treba da se vidi kontrolor - kaže Ivković.

 

Šta se ne toleriše

 

neispravni uređaj za zaustavljanje

neispravni uređaj za upravljanje

dubinska korozija

oštećeni pneumatici ili ako je dubina gazećeg sloja manja od fabričke

neispravni svetlosno-signalni uređaji

oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka

veliko naprsnuće šoferšajbne

blatnjavo vozilo

 

Šta će se i dalje tolerisati:

 

polomljeni prednji far

naprsline šoferšajbne od nekoliko centimetara

izduvni sistem koji nije potpuno ispravan*

nedostatak katalizatora*

* tolerancija do 5. jula 2021.

 

Kurir.rs/Blic

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.