ŠTA MI TO VOZIMO?! Svako drugo vozilo u Srbiji nije prošlo novi, stroži tehnički pregled, a OVO SU NAJČEŠĆI PROBLEMI!
Foto: EPA

rigorozna kontrola

ŠTA MI TO VOZIMO?! Svako drugo vozilo u Srbiji nije prošlo novi, stroži tehnički pregled, a OVO SU NAJČEŠĆI PROBLEMI!

Društvo -

Skoro svako drugo vozilo nije prošlo iz prve tehnički pregled i to najčešće zbog neispravnih kočnica, trulog prednjeg i zadnjeg lonca izduvnog sistema i kuka van gabarita - bilans je kontrole ispravnosti vozila po novom pravilniku koji je na snazi pune tri nedelje.

U Udruženju "Tehnički pregled vozila" ističu da čak 40 odsto vozila nije prošlo tehnički pregled iz prve od kako se od 5. jula primenjuje novi pravilnik.

- Najveći problem imaju starija vozila, pogotovo, "zastave". Recimo, kod gotovo svakog "juga" neispravne su bile zadnje kočnice. Reč je o vozilima kod kojih se i novi paknovi istroše za svega mesec dana - objašnjava Božidar Ivković, kontrolor u jednom od servisa.

Prema njegovim rečima, kod mnogih automobila neispravne su kuke.

- Uglavnom je reč o neatestiranim kukama koje su van gabarita vozila. U takvim situacijama vlasnici treba ili da atestiraju ili da je skinu i postave takozvanu euro kuku koje imaju EU homologaciju - objašnjava Ivković.

Svako peto vozilo imalo je u prethodne tri nedelje neispravne izduvne gasove na tehničkom pregledu.

- Vlasnici tih vozila imaju rok po novom pravilniku do 5. jula 2021. godine da to isprave. Najveći problem u vezi sa nedozvoljenim izduvnim gasovima prave neispravni katalizatori i sonde. Međutim, kod nekih su truli i prednji i zadnji lonac što je dokaz dubinske korozije i takvi nisu mogli da prođe tehnički pregled - objašnjava Ivković.

Prema njegovim rečima, "padalo" se na tehničkom pregledu i zbog razbijenih stakala i retrovizora odnosno neatestiranih folija na šoferšajbni.

Ipak, kontrolori nisu bili toliko rigorozni u vezi sa ulubljenjima na limariji.

- Na primer, prolazili su automobili sa ulubljenim krilom i vratima. Naravno, pod uslovom da mogu da se otvore vrata. Jedino nismo puštali otkinute branike i oštre ivice - naglašava Ivković.

Ko ne prođe tehnički pregled ima mogućnost da popravi uočene nedostatke u roku od tri dana i pritom neće ponovo morati da plaća kontrolu ispravnosti.

- Uglavnom su ljudi koristili tu mogućnost i prolazili tehnički pregled iz drugog pokušaja - podvlači Ivković.

Gromoglasne najave rigoroznog i detaljnog tehničkog pregleda po novom pravilniku navukao je strah strah svima.

- Preplašeni su i kontrolori i vlasnici vozila. Uglavnom su kontrolori mlađi ljudi koji u strahu obraćaju pažnju ponekad i na nebitne stvari za bezbednost vozila. Naravno, prilično su uznemireni i vlasnici starijih vozila - priča Ivković.

On još dodaje da su nabahatiji oni koji imaju limunzine, nove i skupe automobile.

- Oni su do sada uglavnom prolazili tehnički pregled na neviđeno preko agencija za registraciju vozila. Sama činjenica da sad moraju da dođu na tehnički pregled čini ih nervoznim i besnim. Imali smo slučajeve da ne žele da stave vozilo na valjak jer im se navodno habaju tako pneumatici. Mnogi su nam čak i pretili - ističe Ivković.

Ivković tvrdi da novi pravilnik nije doneo mnogo novina u vezi sa tehničkim pregledom.

- Kontrola je sada malo detaljnija jer mora da traje od 30 do 35 minuta. Takođe, novo je i to da mora automobil da se fotografiše iz četiri ugla i da na jednoj slici treba da se vidi kontrolor - kaže Ivković.

Šta se ne toleriše

neispravni uređaj za zaustavljanje

neispravni uređaj za upravljanje

dubinska korozija

oštećeni pneumatici ili ako je dubina gazećeg sloja manja od fabričke

neispravni svetlosno-signalni uređaji

oštećena ili nečitljiva identifikaciona oznaka

veliko naprsnuće šoferšajbne

blatnjavo vozilo

Šta će se i dalje tolerisati:

polomljeni prednji far

naprsline šoferšajbne od nekoliko centimetara

izduvni sistem koji nije potpuno ispravan*

nedostatak katalizatora*

* tolerancija do 5. jula 2021.

Kurir.rs/Blic

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track