icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

OVAJ PREKRŠAJ SRBIMA IZBIJA IZ DŽEPOVA 5.000 DINARA! Jedno pravilo krše svi vozači, naročito LETI, i to skupo košta!
Foto: Dragana Udovičić

pažnja!

OVAJ PREKRŠAJ SRBIMA IZBIJA IZ DŽEPOVA 5.000 DINARA! Jedno pravilo krše svi vozači, naročito LETI, i to skupo košta!

Društvo

Srpski vozači važe za veoma bahate, ali često iza bezobzirnog ponašanja stoji - neznanje. Tako vožnja "brzom" trakom na auto-putu može da "izbije" 5.000 dinara iz džepa, a da verovatno nemate pojma zašto.

 

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju, savetuje vozače da, pogotovo tokom sezone odmora kada se upuštaju u duže relacije, održavaju bezbedno rastojanje, ne prekoračuju brzinu, vezuju pojase, budu strpljivi i odmorni. On ukazuje na još jednu čestu pojavu, koja utiče na bezbednost učesnika u saobraćaju, ali može i te kako da udari po džepu.

 

- U želji da što pre stignu do mora i nadoknade vreme izgubljeno na graničnom prelazu, vozači brzaju. Međutim, većina nije svesna da levu traku ne smeju da koriste za brzu vožnju, već samo za preticanje, a kazna za takvo ponašanje iznosi 5.000 dinara - kaže Okanović.

 

Po njegovim rečima, vozači se često vode sledećim modelom: "Nalazim se u najbržoj traci i vozim maksimalnom dozvoljenom brzinom; ovaj koji hoće da me obiđe, morao bi da vozi brže od mene, a to nije dozvoljeno. Dakle, neću da se sklonim".

 

- To nije ispravno. Tokom obilaženja, vozilo, sa uključenim migavcem, prelazi iz srednje u levu traku, ali je nakon izvršenog preticanja dužno i da se vrati u srednju traku. Time omogućava i drugim vozilima da izvrše preticanje - kaže Okanović.

 

Okanović primećuje da postoji alarmantan broj vozača, koji se blago rečeno, ne snalazi u kružnom toku.

 

- Kružni tok je najslabija tačka srpskih vozača, i imaju problem sa svim segmentima: kretanjem unutar toka, njegovim napuštanjem, a postoji dilema i ko ima prednost pri ulasku.

 

Prilikom ulaska u kružni tok primenjuje se pravilo desne strane, objašnjava Okanović, ali podseća i koga vozači primarno moraju da slušaju: "najstariji" je policajac, pa semafor, zatim saobraćajni znak, i ako ništa od ovih smernica ne postoji, okrećemo se pravilu prvenstva desne strane.

 

- Uzmimo za primer Slaviju. Ako se dva vozila približavaju istom brzinom kružnom toku, jedno iz Beogradske, drugo iz Kralja Milana, poštujući pravilo desne strane, prednost će imati ono koje dolazi iz Kralja Milana.

 

Što se tiče kretanja unutar kruga, iscrtane saobraćajne trake ne smeju se "seći", i mora se koristiti migavac. To važi i za napuštanje kružnog toka, odnosno nije dozvoljeno izlaziti iz kružnog toka direktno iz unutrašnjeg prstena.

 

Znakovi česta nepoznanica

 

Da su i saobraćajni znaci podložni zaboravu, pokazao je i jedan post na Fejsbuku. Naime, Srbin koji je nedavno posetio Grčku, u želji da pomogne drugima koji će i sami uskoro stići tamo na letovanje, podelio je svoje saznanje sa njima.

 

foto: Facebook printscreen

 

"Ova dva znaka, mislim da se ne primenjuju u Srbiji, ali nisam siguran. Prvi znak je zabrana parkiranja NEPARNIM mesecima sa strane ulice na kojoj je znak, a drugi zabrana parkiranja PARNIM mesecima. Možda nekom bude od koristi", napisao je on na Fejsbuku.

 

Iz najbolje namere, izazvao je zabunu: na ovu objavu reagovalo je mnogo vozača, koji su iznosili svoja mišljenja o ovim znakovima i drugim saobraćajnim situacijama.

 

- Naravno da i mi imamo ove znake, jer u Evropi postoji konvencija o saobraćajnim pravilima. Ovi znaci se odnose na parne i neparne dane, a ne mesece, i verujem da se nalaze u testovima. Ipak, na našim ulicama nema potrebe za njima pa se retko mogu videti - zaključio je Okanović.

 

Nepoznavanje znakova, tako, uz kružni tok, pravilo desne strane i stalna vožnja najbržom trakom na auto-putu a ne samo kada se pretiče, četiri su najbolnije tačke srpskih vozača koje vam nikada ne bi priznali.

 

 

Kurir.rs

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.