SVIMA U SRBIJI JE STIGAO POZIV IZ BANKE: Ako ne dođete do kraja novembra, BLOKIRAĆE VAM KARTICE! Evo o čemu je reč
Foto: Profimedia

Narode, obratite pažnju

SVIMA U SRBIJI JE STIGAO POZIV IZ BANKE: Ako ne dođete do kraja novembra, BLOKIRAĆE VAM KARTICE! Evo o čemu je reč

Društvo -

Od građana se traži da dođu u filijalu i daju potrebne informacije radi sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma. Ukoliko to ne učine, neće moći da obavljaju transakcije sa svog računa

Građani koji u bankama imaju otvorene tekuće račune neće moći slobodno da koriste novac koji imaju na njima ukoliko se do kraja novembra ne pojave u najbližoj filijali zbog provere njihovih ličnih podataka radi sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma.

To znači da ukoliko klijent blagovremeno ne obavesti banku da li je u bilo kakvoj poslovnoj vezi ili srodstvu s nekim funkcionerom, kao i da li sam obavlja neku funkciju, neće moći da obavlja transakcije sa svog računa, odnosno neće karticom moći da plaća namirnice u prodavnici, gorivo na pumpi, račune u pošti ili od kuće elektronskim putem, niti da kupuje robu preko interneta.

foto: Profimedia

Naime, mesec posle prvog obaveštenja banaka svojim klijentima o usklađivanju poslovanja s opštim uslovima poslovanja, banke u Srbiji od njih traže da lično dođu u banku kako bi se ažurirali podaci koje banka ima o njima.

- Obaveštavamo vas da je banka, u skladu sa važećom zakonskom regulativom, u obavezi da sprovodi redovno ažuriranje podataka o svojim klijentima. U skladu s tim, molimo vas da najkasnije do 30. novembra posetite najbližu filijalu banke radi ažuriranja vaših podataka. Ukoliko do naznačenog roka ne bude izvršeno ažuriranje podataka, bićemo prinuđeni da, u skladu sa članom 7 Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma, obustavimo dalje obavljanje transakcija po računima koje posedujete u banci - piše u dopisu jedne banke klijentu.

- banke imaju obavezu da imaju ažurne podatke - banka mora da utvrdi status funkcionera klijenta - davanje podataka i potpisivanje izjava klijenata obavlja se u ličnom prisustvu - ažuriranje podataka mora da se završi do kraja godine - banka je po zakonu dužna da odbije transakcije klijentu koji ne ažurira podatke

Dejan Gavrilović iz Udruženja bankarskih klijenata Efektiva kaže da ovo znači da će klijentima koji se ne jave u banku da ažuriraju podatke biti onemogućene sve transakcije s računa.

- Biće im ukinute sve transakcije preko tog računa, a biće im onemogućeno elektronsko plaćanje ako imaju e-banking. Plata će moći da im legne na račun, jer to ne zavisi od volje vlasnika računa zato što im platu uplaćuje poslodavac. A ako vlasnik računa hoće da koristi tu platu, moraće da ode u banku i da lično podigne novac, a tada će i ažurirati podatke - kaže Gavrilović i dodaje da banke moraju tako da postupaju ako tako zahtevaju propisi.

Obaveza Banke: Zakon traži ažurnost

U nekoliko banaka objašnjavaju da su u obavezi da u skladu sa zakonom sprovedu ovaj postupak tokom tekuće godine, kao i da ih ovaj zakon obavezuje da odbiju izvršenje transakcija klijentima prema kojima nije u mogućnosti da izvrši radnje i mere poznavanja i praćenja.

(Kurir)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track