VANREDNI INSPEKCIJSKI NADZOR: Gazela, Pančevački most i Beška bezbedni za upotrebu
Ilustracija, Foto: Vladimir Šporčić

ministarstvo građevinarstva

VANREDNI INSPEKCIJSKI NADZOR: Gazela, Pančevački most i Beška bezbedni za upotrebu

Društvo -

Rezultati vanrednog inspekcijskog nadzora na najfrekventnijim mostovima u Srbiji: Gazela preko Save, stari i novi most na Dunavu kod Beške i Pančevački most, pokazuju da su ovi mostovi bezbedni za upotrebu, rečeno je danas u Ministarstvu građevinarstva.

Vanredni inspekcijski nadzor najfrekventnijih svih mostova u Srbiji sa rasponom stubova dužim od 100 metara započet je u avgustu po nalogu potpredsednice vlade i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović.

Komisija koja je uradila kontrolu mostova naložila je i mere koje je potrebno sprovesti kako bi se otklonili uočeni nedostaci, koji ne utiču na bezbednu upotrebu mostova.

Za svaki od ovih mostva naložene su i dodatne provere i pregledi specijalizovanom opremom kako bi se dobile detaljnije informacije o stanju konstrukcija objekata i potrebnim merama u vezi s njihovim održavanjem.

U kontroli mosta Gazela, zaključeno je da uočena oštećenja ne ugrožavaju stabilnost mostovske konstrukcije i naložene mere koje uključuju popravku sistema za odvodnjavanje, otpušavanje slivnika i delova pešačke ograde.

Pored mera, naložen je i glavni pregled mostovske konstrukcije i utvrdili rokovi za popravke koje nisu obuhvaćene redovnim održavanjem.

Na Pančevačkom mostu, drumsko-železničkom mostu preko Dunava, kontrolisano je stanje čelične konstrukcije za koju je ocenjeno da je sigurna i bezbedna za odvijanje drumskog i železničkog saobraćaja.

Date su i preporuke koje je neophodno sprovesti da bi most i dalje bio funkcionalan i bezbedan za saobraćaj, pre svega, u delu železničkog saobraćaja, kao i zaštite od korozije.

U kontroli starog i novog mosta preko Dunava kod Beške zaključeno je, izmedu ostalog, da je potrebno izvršiti sanaciju ležišnih greda i ležišta na starom mostu.

Na novom mostu potrebno je završiti preostale radove na izgradnji mosta, a pre svega radove na osiguranju od erozije rečnog dna i priobalja u zoni mosta i temelja novog mosta, kamenom oblogom koja je predvidena projektom.

U kontrolama najfrekvetnijih mostova učestvovali su, osim republičkih građevinskih inspektora i stručnjaci iz preduzeća Putevi Srbije, Infrastrukture železnice Srbije, kao i predstavnici Gradskog zavoda za veštačenje iz Beograda, Saobraćajnog instituta CIP, Instituta za puteve i Mostprojekta.

Za održavanje i sanaciju mostova na autoputevima i regionalnim putevima zaduženo je preduzeće Putevi Srbije, dok su mostovi na železničkim prugama u nadležnosti preduzeća Infrastruktura železnice Srbije.

Kurir.rs/Tanjug/Foto: Vlada Šporčić

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track