Počela gradnja prvog mosta na Koridoru 11
Foto: KURIR

Počela gradnja prvog mosta na Koridoru 11

Društvo -
Na deonici od Ljiga do Preljine, u dužini oko 40 kilometara, pored 66 mostova biće napravljeno i pet tunela

LJIG - Na trasi budućeg auto-puta od Ljiga do Preljine, azerbejdžanska firma "Azvirt" danas je počela izgradnju prvog od predviđenih 66 mostova na Koridoru 11 u blizini Ljiga.

Šef projekta za izgradnju budućeg auto-puta od Beograda prema Crnoj Gori u preduzeću "Koridori Srbije", Ivan Pavlović, izjavio je da će Ibarska magistrala u selu Dići biti izmeštena i da će tim mostom prelaziti preko budućeg auto-puta.

Na deonici od Ljiga do Preljine, u dužini oko 40 kilometara, pored 66 mostova biće napravljeno i pet tunela, tako da je to veoma zahtevna deonica za izvođače radova, rekao je Pavlović.

On je kazao da "Azvirt" trenutno izvodi i radove na izgradnji kolovozne konstrukcije na glavnoj trasi autoputa u dužini od pola kilometara, na prvoj deonici Ljig-Bojkovci u dužini 10,7 kilometara, kao i da se izvode radovi na regulaciji vodotokova u dužini od 13,5 kilometara.

Pavlović je izrazio uverenje da će "Azvirt" završiti izgradnju auto-puta Ljig-Preljina u ugovorenom roku od 3,5 godina podsetivši da je predviđeno da se 49 odsto radova poveri srpskoj operativi.On je kazao da će Azerbejdzanci za svojih 51 odsto radova angažovati dobar deo srpksih radnika, među kojima će biti i naši stručnjaci.

Direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić je povodom izgradnje prvog mosta na budućem auto-putu izjavio za Tanjug da to preduzeće vodi intenzivne pregovore sa predstavnicima raznih država koje su zainteresovane da njihove firme učestvuju u izgradnji preostalih deonica auto-puta od Begrada do Crne Gore.

Ističući da "Koridori Srbije" razmatraju mogućnost da se preostale deonice finansiraju javno-privatnim partnerstvima, s obzirom na veliki broj zainteresovanih stranih firmi, Mišić je dodao da bi u izgradnji puteva u Srbiji trebalo uvesti taj novi model finansiranja, jer je zemlja već dovoljno zadužena.

"Posao nove vlade će biti, između ostalog, i da nađe način da se finansiraju nove deonice na Koridoru 11", rekao je Mišić, koji nije želeo da precizira sa kim se sve pregovara, ali je potvrdio da je španska kompanija FCC, koja je postala stopostotni vlasnik austrijske Alpine, zainteresovana za učešće u gradnji Koridora 11 kroz Srbiju.

On je rekao da treba obezbediti finansiranje za deonice od Lajkovca do Ljiga i od Beograda do Obrenovca i Uba, čija je dužina oko 60 kilometara. Sada se intenzivno radi na deonicama od Ljiga do Preljine i od Uba do Lajkovca.

"Cilj je da se u roku od dve do dve ipo godine završi auto-put od Beograda do Čačka i tako smanji saobraćaj preko najkritičnije deonice Ibarske magistrale preko Rudnika", rekao je direktor Koridora Srbije.

Pavlović je rekao da se izvode veoma intenzivni radovi od Uba do Lajkovca u dužini od 12,5 kilometara od čega 1,5 kilometar čine 13 mostova, kao i da se privode kraju jednog od najvećih mostova u selu Nepričava u dužini od 450 metra.

Taj most kod Lajkovca se nalazi iznad regionalnog puta Lajkovac - Valjevo i tu se gradi nova petlja sa ukupno 12,5 kilometara saobraćajnica.

Radove na toj deonici izvode domaći putari "Putevi Užice" i "Planum" koji su ubrzali radove a ranije su najavili da će ovaj posao biti završen do kraja godine.

Predstavnik "Planuma" zadužen za radove Nedeljko Krasić je rekao da je na levoj strani budućeg autoputa već asfaltirani prvi kilometri i da je desna strana spremna za asfaltiranje koje će uslediti narednih dana.

On je kazao da će kada počnu radovi biti asfaltirano još pet kilometara auto-puta u roku od 10 dana.

Predstavnik "Puteva Užice" Radovan Jeremić je kazao da se u blizini Uba gradi najduži most od 553 metara i da se i na njemu primenjuje najsavremeniji sistem gradnje - "nagurivanje" betona koji prvi put primenjuje neka domaća firma u Srbiji. Taj sistem se od nedavno koristi u svetu a značajno ubrzava radove i povećava bezbednost radnika.

Za izgradnju auto-puta od Ljiga do Preljine Srbija je dobila kredit od vlade Azerbejdžana od oko 300 miliona evra, po fiksnoj kamatnoj stopi od četiri odsto na 15 godina, sa grejs periodom od tri godine, a sama će obezbediti još osam miliona evra.

Na "Koridoru 11" se takođe izvode intenzivni radovi i na deonici od Uba do Lajkovca, koja se finansira iz budžeta Srbije.

Predstavnici "Koridora Srbije" obišli su i radove od Uba do Lajkovca.

Koridor 11 treba da poveže Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju trasom Temišvar-Beograd-Bar-Bari.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track