icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

NOVI ŠAMAR ZA VOZAČE! PLAĆAĆEMO PUTARINU I NA MAGISTALNIM PUTEVIMA: A to nije sve, nova "čestitka" stiže nam i na AUTO-PUTU!
Foto: Dado Đilas/Ilustracija

UDAR NA DŽEP ZORAN Drobnjak najavio nova poskupljenja

NOVI ŠAMAR ZA VOZAČE! PLAĆAĆEMO PUTARINU I NA MAGISTALNIM PUTEVIMA: A to nije sve, nova "čestitka" stiže nam i na AUTO-PUTU!

Društvo

Direktor JP "Putevi Srbije" tražiće povećanje putarine za sve od 10 odsto, ali i da se uvede naplata na magistralnim putevima za kamione teže od 7,5 tona

Na putevima rupa do rupe, rupica, a Drobnjak traži novi namet da se napuni državna kasica!

 

foto: Shutter

Iako su nam putevi daleko lošijeg kvaliteta nego u zemljama regiona, posebno magistralni, direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak najavio je da će od Vlade Srbije ponovo tražiti povećanje putarina na auto-putevima za 10 odsto, ali i da će zahtevati uvođenje naplate putarina na magistralnim putevima za vozila teža od 7,5 tona.


- Tražim povećanje putarina od 10 odsto, videćemo da li će biti odobreno, a razlog je to što je naša putarina najniža u regionu - kaže Drobnjak za Kurir, a na konstataciju da su putevi u susednim zemljama mnogo bolji odgovara:


- Jesu bolji, al su zato skuplji dva, tri puta. To i radimo da bismo imali još bolji kvalitet puteva, da bismo imali više para za održavanje i za izgradnju.
Iako su magistralni putevi izuzetno lošeg kvaliteta, Drobnjak ne vidi ništa sporno ni u uvođenju naplate putarine na tim deonicama.

 

foto: Dado Đilas


- Svi naši magistralni putevi su dosta solidni, od jedan do deset ocena je sedam, a mi ćemo da naplaćujemo putarinu samo za kamione teže od 7,5 tona. Kamioni izbegavaju naplatu putarine na auto-putevima, onda neka plaćaju na magistralnim. Kamioni upropašćuju put, a to je važno i zbog bezbednosti saobraćaja. Imamo deonice na kojima ćemo naplaćivati, biće tamo gde ima saobraćaja, kao Ibarska magistrala, Paraćin-Zaječar... - objašnjava Drobnjak.

 

Dodaje da će biti postavljeni portali koji će beležiti kad vozači kamiona uđu na magistralni put i gde izađu, a da će biti naplaćeno onoliko koliko kilometara pređu, te da će se naplaćivati isto kao na auto-putu. Kad smo ga pitali da nam objasni detalje i kako će sve to funkcionisati rekao je da mu pošaljemo pitanja mejlom, ali nam nije odgovorio.

 

foto: Dragana Udovičić

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže za Kurir da iz izjave Drobnjaka ne možemo da saznamo razloge za povećanje putarine, a sa druge strane, ne znamo ni zašto je baš 10 odsto.


- Zašto ne osam ili 14, nego baš deset, nejasan je razlog. Što se tiče uspostavljanja putarine na magistralnim putevima, to je nešto što postoji u inostranstvu, ali se postavlja pitanje da li je opravdano i kako će uticati na privredu. Drobnjak hoće da natera kamione da idu na auto-put. Nije u redu primoravati ih, već stimulisati ih nižom putarinom, pa će onda sami doći na auto-put - smatra Okanović i dodaje:


- Naši magistralni putevi moraju da mogu da istrpe kamione. Neki kažu "dođu kamioni pa rasture put", ali to znači da put nije dobro napravljen.

 

Brojke
10 odsto iznosiće povećanje putarine
7,5 tona nosivost kamiona koji će plaćati putarinu na magistralnim putevima

 


Milan Vujanić


Ima smisla, ali samo ako se ulaže u puteve

 

foto: Beta, Beta Miloš Miškov

Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji, kaže za Kurir da je veliki problem to što je Mlađan Dinkić, dok je bio ministar, odredio da se deo prihoda iz putarine odvaja za penzije, te da je time osiromašen finansijski putni fond:


- Ne bih ja penzionerima uskraćivao pare, samo mislim da ovo nije mesto odakle treba uzimati novac. Problem je i to što kamioni i autobusi imaju pravo na povraćaj PDV prilikom naplate putarine, a isto tako ni od goriva pare ne idu na održavanje puteva. Kako da napravimo te magistralne puteve kad nam uzimaju od putarine?! Onda je logično da se uvede ta naplata za kamione. Ne traži se od građana da plaćaju magistralni put, već od tih kamiona. Naplaćivanje toga je opravdano, ali ponavljam - samo ukoliko taj novac bude namenjen za održavanje magistralnih, regionalnih i ostalih puteva.

 

Kurir.rs/ Mina Branković/ Foto: Dado Đilas, Shutter ilustracija, Dragana Udovičić, Beta Miloš Miškov

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.