icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

ZA VOZAČE JE OVO NA PUTU OPASNIJE I OD POLEDICE: Ako proklizate zbog mokrog lišća, dobićete odštetu, ali ne u OVA 2 SLUČAJA
Foto: AP/Ilustracija

Put kočenja skoro 27 metara

ZA VOZAČE JE OVO NA PUTU OPASNIJE I OD POLEDICE: Ako proklizate zbog mokrog lišća, dobićete odštetu, ali ne u OVA 2 SLUČAJA

Društvo

BEOGRAD - U većini krajeva Srbije ne prvi put ove godine, kalendar kaže da zima još nije počela. Uobičajene jesenje prilike s kraja novembra vozače su izložile još jednom riziku.

 

Velike količine opalog lišća, nakvašenog sezonskim sipećim kišama, opasne su koliko i sneg! Čest su uzrok saobraćajnih nesreća, zbog čega se nametnulo i pitanje odgovornosti u saobraćaju, piše Srbijadanas.

foto: EPA/Ilustracija

Kolika je opasnost za vozače ilustruje podatak o tome da put kočenja pri brzini od 50 km/h po vlažnom lišću iznosi oko 27 metara, dok je kočenje na vlažnom kolovozu gotovo tri puta kraće - nešto više od 11 metara.

Prema propisima, putari su dužni da otklone sve potencijalne uzroke nesreće, pa i lišće. Ukoliko to ne učine, a dokaže se da je do udesa došlo upravo zbog lišća na putu, dužni su da nadoknade štetu.

 

Da bi se odšteta izdejstvovala, neophodno je pozvati policiju, čiji će zapisnik sa uviđaja poslužiti kao dokaz. U slučaju da se odšteta ne isplati dobrovoljno, preostaje mogućnost podizanja tužbe.

foto: AP/Ilustracija

Ipak, postoji i začkoljica. Zakon nalaže da vozač prilagodi brzinu uslovima saobraćaja, stanju na putu i vremenskim uslovima, zbog čega se vozač teško može opravdavati time da lišće nije uočio.

 

Takođe, u slučaju da se udes dogodi noću, zbog smanjene vidljivosti vozač je dužan da dodatno smanji brzinu i bude još oprezniji. Zbog te dve stvari, procenjuje se da bi sud podelio odgovornost - i na vozača i na putare.

 

(Kurir.rs/Srbijadanas/Foto: AP/Ilustracija)

 

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.