ŽELEZNIČKI TERETNI SAOBRAĆAJ PREUSMEREN NA TUNEL VRAČAR: Evo kojim pravcem će ići ka Novom Sadu
Foto: Aleksandar Jovanović

železnički saobraćaj

ŽELEZNIČKI TERETNI SAOBRAĆAJ PREUSMEREN NA TUNEL VRAČAR: Evo kojim pravcem će ići ka Novom Sadu

Društvo -

Infrastruktura železnica Srbije je 1. februara, kada je obustavljen železnički saobraćaj između Stare Pazove i Novog Sada zbog izgradnje pruge za velike brzine Beograd - Budimpešta, izmestila kompletan teretni saobraćaj ka Novom Sadu na prugu preko Pančeva, rečeno je danas Tanjugu u tom preduzeću.

Kompletan teretni železnički saobraćaj između Beograda i Novog Sada organizovan je pomoćnim pravcem Pančevo - Orlovat - Rimski Šančevi - Novi Sad, rekao je Nenad Stanisavljević iz Infrastrkture železnice Srbije.

Takođe, teretni vozovi između juga i severa i prema Banatu, u skladu sa tim izmenama od 1. februara, saobraćaju kroz beogradski tunel "Vračar".

Stanisavljević je naglasio da tunel "Vračar" i stanica "Vukov spomenik" u potpunosti mogu da prihvate sav teretni železnički saobraćaj koji prolazi tim pravcem.

"Železnička stanica Vukov spomenik, kao deo 'Vračarskog tunela' je na taj način tek sada u punoj saobraćajnoj funkciji, jer je pre više od dve decenije i bila projektovana za transport putničkih, ali i teretnih železničkih kompozicija", naveo je Stanisavljević.

Objasnio je da je završena rekonstrukciju pruge Pančevo - Orlovat - Rimski Šančevi - Novi Sad i da na tom pravcu teretne železničke kompozicije sada idu brzinom od 60 km na sat umesto dosadašnjih 30 km na sat.

"Pored toga, povećano je i osovinsko opterećenje ove pruge sa 18 na 22,5 tona po osovini, što će omogućiti da između Pančeva i Novog Sada saobraćaju znatno duže i teže teretne železničke kompozicije, a samim tim i veću bezbednost saobraćaja i propusnu moć na ovom pravcu", rekao je Stanisavljević Tanjugu.

Radovima na rekonstrukciji zaobilazne pruge obuhvaćeni su zamena koloseka, pragova i tucanika, zamenjene su skretnice, sanirana klizišta i očišćeni odvodni kanali duž trase ove pruge, a ukupna vrednost radova iznosi oko 6,8 milijardi dinara.

Stanisavljević podseća da kroz železničku stanicu "Vukov spomenik" i "Vračarski tunel" teretne železničke kompozicije saobraćaju još od 1. jula 2018, kada je obustavljen železnički saobraćaj u dotadašnjoj Glavnoj železničkoj stanici Beograd i na obilaznoj pruzi oko Kalemegdana.

Uklonjena je i teretna obilazna pruga koja je išla pored Kalemegdana i kojom su, takođe, saobraćale teretne železničke kompozicije.

Obustavljanjem železničkog saobraćaja na prostoru Savskog amfiteatra odnosno na dotada Glavnoj železničkoj stanici Beograd i obilaznoj pruzi oko Kalemegdana od 1. jula 2018, nastavljena je realizacija novog koncepta beogradskog železničkog čvora započeta još pre više od četiri decenije.

Stanisavljević ističe da je stanica Beograd Centar u Prokopu najzad preuzela svoju ulogu, kao i da su ogromna sredstva investirana proteklih decenija u glavnom gradu aktivirana i konačno dobila svoju upotrebnu vrednost.

Infrastruktura železnica Srbije je još sredinom prošle godine izvršila sve pripreme, u skladu sa projektom, pa je železnička stanica Vukov spomenik od 1. jula prošle godine u potpunosti osposobljena i za saobraćaj teretnih železničkih kompozicija.

Kako kaže, to je uključilo i sve bezbedonosne i sigurnosne sisteme u stanici Vukov spomenik, a ispunjeni su svi zahtevi inspekcija zaduženih za ovu oblast.

"Železnička stanica Vukov spomenik, kao deo 'Vračarskog tunela', na taj način predstavlja najsavremeniji i najbezbedniji objekat na teritoriji Infrastrukture železnice Srbije, a saobraćaj u svakom pogledu funkcioniše besprekorno", istakao je Stanisavljević.

Kroz železničku stanicu Vukov spomenik odnosno "Vračarski tunel" svakodnevno prolazi prosečno dvadesetak teretnih vozova.

Od tog broja, prosečno dnevno sedam do osam teretnih železničkih vozova kroz tunel "Vračar" i stanicu Vukov spomenik transportuje opasne materije.

I dok ostale teretne železničke kompozicije kroz tunel "Vračar" mogu saobraćati tokom čitavog dana, železnički transport opasnih materija prolazi kroz stanicu "Vukov spomenik" i kroz "Vračarski tunel" samo u terminu kada je ova stanica zatvorena za putnički saobraćaj.

Međutim, takva organizacija teretnog železničkog saobraćaja nije napravljena iz bezbedonosnih razloga.

Teretni vozovi koji transportuju opasne materije kroz "Vukov spomenik" prolaze u terminu kada je ova stanica zatvorena za putnički saobraćaj isključivo iz psiholoških razloga, kako ne bi prolazile kroz "Vukov spomenik" dok u stanici ima putničkih vozova i putnika.

Sve teretne železničke kompozicije, uključujući i one sa prevozom opasnih materija, pregledaju se pre ulaska u "Vračarski tunel".

"Takva organizacija teretnog železničkog saobraćaja primenjuje se i u drugim evropskim gradovima u kojima železnica prolazi kroz tunele na području grada, kao što je slučaj sa stanicom "Vukov spomenik", a sličan primer imamo u Beču", rekao je Stanisavljević.

Trajno rešenje za transport teretnih železničkih kompozicija i opasnih materija je izgradnja 29 kilometara duge obilaznice Beli Potok - Vinča - Pančevo.

Tim projektom u potpunosti na adekvatan način treba da se nađe rešenje železničke i drumske obilaznice, a za ovaj projekat su investitori Infrastruktura železnice Srbije i Putevi Srbije.

(Kurir.rs/Tanjug/Foto: Aleksandar Jovanović)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track