Najnovije vesti

DVE GODINE ČEKAO LIČNU KARTU: Istekla mu stara, otišao u policiju, a onda su mu rekli da je nemoguće da dobije novu
Ilustracija, Foto: Vlada Šporčić

nevidljiv za sistem

DVE GODINE ČEKAO LIČNU KARTU: Istekla mu stara, otišao u policiju, a onda su mu rekli da je nemoguće da dobije novu

Društvo

BEOGRAD - Nakon intervencije Zaštitnika građana, državljanin Srbije S.I., rođen u Prištini, dobio je lična dokumenta posle dve godine čekanja, saopštila je danas kancelarija Ombudsmana.

Naime, S.I. je pre više od dve godine pokušao da izvadi nova lična dokumenta, pošto je prethodnim istekao rok važenja.

Ilustracija
Ilustracijafoto: Kurir/M.S.

Međutim, kada je podneo zahtev za izdavanje nove lične karte, u policijskoj stanici Batočina rečeno mu je da to nije moguće, jer njegovog imena nema u evidenciji državljana Srbije, te da se obrati matičnoj službi za građane rođene u Prištini, koja se nalazi u Nišu.

Prošli su meseci pre nego što je u toj službi saznao da nema upisanu činjenicu državljanstva za matično područje Priština.

Zbog toga je, iako rođen u Prištini, i iako celog život živi na teritoriji Srbije, pritužilac S.I. bio je primoran da MUP-u podnose zahtev za utvrđivanje državljanstva.

Nakon prijema pritužbe S.I, Zaštitnik građana je 13. februara pokrenuo hitan postupak kontrole zakonitosti i pravilnosti rada MUP-a.

Odeljenje za hitno postupanje Zaštitnika građana je više puta kontaktiralo policijsku stanicu Batočina, policijsku upravu u Niškoj Banji i matične službe za područje Prištine, koje se nalaze u Nišu.

Ilustracija
Ilustracijafoto: Kurir

Tek uz ovakvo insistiranje da se procedura ubrza, 4. marta 2019. godine pritužiocu je izdato uverenje o državljanstvu i Zaštitnik građana je mogao da konstatuje da su nadležni korigovali svoj rad, a pritužilac ostvario svoja prava.

"Komplikovane administrativne procedure učinile su pritužioca "nevidljivim" za sistem i onemogućile ga da ostvari svoja zagarantovana prava", izjavio je ombudsman Zoran Pašalić i pozvao sve građane koje imaju slične probleme, koji traže hitnost u rešavanju da se obrate ovoj instituciji.

(Kurir.rs/Tanjug)

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...