Grci punim kapacitetom na Koridoru 10

Grci punim kapacitetom na Koridoru 10

Društvo -
Grčka firma u saradnji sa mnogobrojnom srpskom podizvođačkom operativom obavlja posao na visokom profesionalnom nivou, istakao ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić

BEOGRAD - Grčka firma "Terna" angažovana na izgradnji Koridora 10 u Srbiji u potpunosti ispunjava sve zahteve kad je reč o dinamici i poštovanju rokova, konstatovali su danas ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić i direktor "Terne" Statis Natsis.

Predstavnici "Terne" su istakli da ta firma skoro na svim deonicama radi punim kapacitetom, saopštilo je ministarstvo.

"Raduje me što se i određeni problemi, koji nastaju zbog teškog terena, naročito prilikom probijanja tunela, efikasno i veoma brzo rešavaju", rekao je Mrkonjić.

Ministar koji je, kako je navedeno, proteklih nedelja intenzivo obilazio sve deonice koje se grade na Koridoru 10, naglasio je da grčka firma u saradnji sa mnogobrojnom srpskom podizvođačkom operativom obavlja posao na visokom profesionalnom nivou.

Grčka firma i srpski podizvođači pokazuju na delu sposobnost i spremnost da maksimalno iskoriste svaki dan građevinske sezone, što potvrđuje obim započetih radova, istakao je Mrkonjić.

Južni krak Koridora 10 kroz Srbiju se proteže od Grabovnice do makedonske granice i na tom delu autoputa od Levosoja do Preševa je završeno 22 kilometra.

Radovi od Grabovnice do Levosoja u dužini od 75 kilometara na većem delu trase su u toku, rekao je ministar Mrkonjić.

Predstavnici grčke firme uverili su Mrkonjića da se uprkos određenim tehničkim problemima, koji su sastavni deo obimnih i veoma složenih poslova na zahtevnim deonicama, ali i veoma složenom terenu podložnom odronima zemlje, radovi odvijaju u punom intenzitetu.

Reč je o deonicama između Grabovnice kod Leskovca i Grdelice koju finansira Svetska banka, trasi između Vladičinog Hana i Donjeg Neradovca i između Proseka kod Niša i Crvene Reke.

"Suočavamo se sa nepredviđenim teškoćama zbog terena i sastava zemljišta sklonog odronjavanju, pri izradi tunela kod Dimitrovgrada, ali smo u veoma dobroj koordinaciji sa ljudima iz preduzeća Koridori Srbije, kako bismo uspeli da prevazićemo ove teškoće i pronađemo najoptimalnije tehničko rešenje koje bi nam omogućilo da nastavimo sa zacrtanom dinamikom", rekao je Natsis.

On je kazao da predloženi, dosadašnji način izgradnje, koji se nije pokazao adekvatnim i optimalnim za teren na kojem rade, mora da se modifikuje i prilagodi novonastaloj situaciji, što podrazumeva da zemljane radove počnu da izvode sa istočne strane.

Jedno od mogućih rešenja je, prema njegovim rečima, pobijanje šipova, ali sve ovo mora da se koordinira sa Svetskom bankom, koja finansira radove.

Natsis je naveo da se u hodu rešavaju i pravno-imovinski odnosi, što ne utiče na dinamiku predviđenu planom.

Tehnički direktor Koridora Srbije Goran Petrović smatra da je "Terna" dosadašnjim učinkom u potpunosti opravdala poverenje.

"Grci pokazuju visok profesionalizam i veliko znanje", dodao je Petrović.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track