ZAŠTO CISTERNE ČESTO ISKAČU IZ ŠINA: Vagoni pretovareni opasnim teretom pretnja su po živote ljudi
Foto: čitalac Kurira

ISTRAŽUJEMO

ZAŠTO CISTERNE ČESTO ISKAČU IZ ŠINA: Vagoni pretovareni opasnim teretom pretnja su po živote ljudi

Društvo -

Čak pet cisterni koje su prevozile opasnu fosfornu kiselinu iskliznulo je pre tri noći sa pruge na izlasku iz železničke stanice Majdanpek, u pravcu ka Požarevcu. Velika je sreća da cisterne nisu tom prilikom oštećene i da iz njih ništa nije iscurilo i da nema opasnosti po ljude i životnu okolinu, kažu iz Infrastrukture "Železnice Srbije".

Bilo je sve u redu

Na mestu iskliznuća "parametri geometrije koloseka i rad saobraćajnog osoblja bili su ispravni", a istraga će da utvrdi šta se stvarno dogodilo. Ovo je ko zna koja po redu vest o iskliznuću teretnih vagona koja je zabrinula građane, a evidentno je, a nadležni to i ne kriju, da su pruge u lošem stanju. To dovodi do čestih nesreća i prevrtanja vagona cisterni punih opasnih materija. Neke pruge, prema dostupnim podacima, poslednji put su obnovljene sedamdesetih ili čak šezdesetih godina prošlog veka, pa su incidenti na njima neminovni.

U Infrastrukturi "Železnice Srbije" uopšte ne kriju da je stanje na srpskim prugama zabrinjavajuće.

- Osim toga, razlozi za incidente su i greška u radu osoblja, nekvalitetan tehnički pregled, loš sastav teretne železničke kompozicije, kao i prekomerna količina robe u cisternama - objašnjavaju za Kurir nadležni.

Radovi usporavaju prevoz

Istovremeno, kako je dosad objavljeno, nisu u problemu samo teretni vozovi već građani muku muče i sa putničkim jer vožnja zna da traje satima duže od predviđenog vremena stizanja na odredišta. Takođe, većina vozova u zemlji kasni, a pored toga, mnoge deonice više ne funkcionišu zbog radova. Evo, započeta je i rekonstrukcija pruge Kragujevac-Lapovo, u dužini od 31 kilometar, a nakon toga, radiće se i deonica od Kragujevca do Kraljeva.

Iz Infrastrukture potvrđuju da su neki prekidi u saobraćaju upravo nastali zbog obnova pruga.

- Prekid železničkog saobraćaja na pojedinim deonicama rezultat je sveobuhvatnog projekta modernizacije železničke infrastrukture, kao i projekta obnove regionalnih pruga, koje više decenija nisu rekonstruisane u Srbiji - navode oni i dodaju da je u 2018. godini rekonstruisano 280 kilometara regionalnih pruga i da se radovi planiraju i za ovu i sledeću godinu.

Hronologija Iskliznuća vagona - decembar 2017. u Novom Bečeju iskočilo šest cisterni punih sirćetne kiseline - januar 2018. na pruzi kod Negotina prevrnule se cisterne sa po 50 tona sumporne kiseline - decembar 2018. voz sa cisternama natrijum-hidroksida iskliznuo u železničkoj stanici Makiš - decembar 2018. na pruzi Zaječar-Prahovo, kada je izletela jedna cisterna - februar 2019. na pruzi Niš-Zaječar iskliznulo je pet vagona cisterni sa fosfornom kiselinom - mart 2019. kod Vranja sletela je i prevrnula se makedonska cisterna - mart 2019. prevrnulo se pet cisterni na pruzi Šabac-Zvornik - maj 2019. pet cisterni prevrnulo se na pruzi kod Majdanpeka

Kurir.rs/ Milica Vujović

Foto: Privatna arhiva

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja