KVALITET USLUGA U BALKANSKIM DRŽAVAMA: Slovenci su najljubazniji, Srbi na četvrtom mestu
Glumili kupce... Istraživači na terenu, Foto: Shutterstock

analiza

KVALITET USLUGA U BALKANSKIM DRŽAVAMA: Slovenci su najljubazniji, Srbi na četvrtom mestu

Društvo -

Rezultati: Novo 11. istraživanje Regionalna usluga - GUEST pokazalo ko je najljubazniji prema gostima i kupcima

Prema kvalitetu usluga, ljubaznosti i poznavanju onoga što nudi kupcima i gostima, Slovenija je na prvom mestu, Crna Gora na poslednjem, dok je Srbija pala za jedno mesto i nalazi se na četvrtom, pokazalo je istraživanje Regionalna usluga - GUEST, koje je 11. put sprovela agencija Heraklea u zemljama bivše Jugoslavije.

Istraživanje je sprovedeno u junu, a tajni kupci u svim zemljama ukupno su obišli 800 prodajnih mesta različitih delatnosti - auto-salone, banke, benzinske pumpe, supermarkete, turističko-ugostiteljske objekte i objekte uslužnih delatnosti s ciljem otkrivanja ko ima najbolju uslugu u regionu.

Najbolju uslugu ove godine ima Slovenija, čiji je rezultat 83,4 odsto - za gotovo osam poena bolji nego prošle godine. Na drugom mestu je Makedonija, sa rezultatom od 83,1 odsto, dok se na treće mesto plasirala Hrvatska sa 75,1 odsto. Srbija je sa rezultatom 70,5 odsto zauzela četvrto mesto, a slede BiH i poslednja Crna Gora, koja sa 55,1 odsto ima najviše prostora za unapređenje kvaliteta usluga.

Prilikom istraživanja, mereni su osnovni elementi dobre, odnosno kvalitetne usluge poput pozdrava, utvrđivanja potreba i želja kupaca, poznavanja proizvoda, nuđenja dodatnog proizvoda, te zahvalnosti na poseti, a sve prema standardima akronima engleske reči GUEST (gost), odnosno Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank (pozdrav, razumevanje, objašnjenje, predlog/ponuda, zahvalnost).

Kurir.rs/S. T. Foto: Shutterstock

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track