DOBIJAMO DIGITALNI AUTO-PUT: Moravski koridor biće dugačak 112 km, povezaće sve veće gradove i zaposliće 1.000 radnika
Foto: Ministarstvo građevine i saobraćaja

biće gotov do 2022. godine

DOBIJAMO DIGITALNI AUTO-PUT: Moravski koridor biće dugačak 112 km, povezaće sve veće gradove i zaposliće 1.000 radnika

Društvo -

Moravski koridor, od Preljine do Pojata, koji bi trebalo da bude izgrađen do 2022. godine, povezaće koridore 10 i 11, kao i pola miliona ljudi koji žive u centralnoj Srbiji između ova dva grada, a biće i prvi "digitalni" auto-put u Srbiji.

Nakon što je juče potpisan ugovor o izgadnji auto-puta u šest traka koji za tri godine treba da poveže Rumu i Šabac, a dalje do Loznice do 2023. godine da bude izgrađena i brza saobraćajnica sa četiri trake, predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će u narednih deset dana uslediti potpisivanje ugovora i za izgradnju Moravskog koridora.

Prema njegovim rečima, Moravski koridor će biti gotov do 2022. godine, a vrednost radova se procenjuje na 755 miliona evra. Na tu cifru, kaže, treba dodati još 20 odsto, koliko se, kaže, može očekivati da koštaju dodatni radovi.

Osim što spaja dva važna evropska koridora - 10 i 11 (11 nosi naziv i auto-put Miloš Veliki), koji prolaze kroz našu zemlju, Moravski koridor, ili kako ga zovu "srpski", povezaće zemlju iznutra - sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka - Kruševac, Kraljevo, Trstenik, Vrnjačku Banju, što je oko pola milliona ljudi.

Moravski koridor biće dugačak 112 kilometara, a prema najavama Ministarstva za saobraćaj, građani ovog dela Srbije bi pored puta trebalo da dobiju i nova industrijska postrojenja.

Na području auto-puta E-761 od Pojata do Preljine planirane su industrijske zone kao i industrijski parkovi u Kraljevu, Kruševcu, Čačku, Trsteniku, Varvarinu i Ćićevcu.

Osim toga, predviđeno je da se logistički centri formiraju u Čačku i Kraljevu (plansko) i Užicu (uže uticajno područje). Procenjeno je da ovi centri mogu da zaposle između 500 i 1.000 radnika.

Na ovoj deonici auto-puta, od Preljine do Pojata, koja se sada prelazi za oko dva sata, treba da bude izgrađeno ukupno 139 objekata od toga 84 mosta, 26 nadvožnjaka i tri podvožnjaka, kao i 10 petlji. Širina ovog puta biće oko 30 metara.

Kako je ranije nazajvila ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, izgradnjom Moravskog koridora, Srbija će dobiti "digitalni" autoput, sa modernim optičkim i digitalnim kablovima, besplatnim internetom i obaveštenjima za vozače.

(Kurir.rs/Blic/ FOTO: Ministarstvo građevine i saobraćaja/Ilustracija)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track