ISPOVEST RADNIKA HRVATSKOG TAKSIJA: Kameo izrabljuje vozače! Smene i po 36 sati, svi rade na crno!
Foto: Privatna arhiva

Bunt

ISPOVEST RADNIKA HRVATSKOG TAKSIJA: Kameo izrabljuje vozače! Smene i po 36 sati, svi rade na crno!

Društvo -

Minimalac ide na račun, ostatak na ruke, radimo bez ugovora, nemamo
pravo na bolovanje i odmor, kaže Saša Marinković nakon 10 meseci rada u toj firmi

Nakon deset meseci rada u hrvatskom taksi udruženju „Kameo“, Saša Marinković tvrdi da ono ne posluje po zakonu, da izrabljuje radnike terajući ih da rade u smenama od po 12, 24, pa čak i 36 sati, i to bez ugovora, plaćenog bolovanja i odmora.

Naime, Saša je prva tri meseca u ovom udruženju radio kao vozač, da bi nakon toga dobio unapređenje i radio u ljudskim resursima još sedam meseci. Za sve to vreme radio je bez ugovora, a platu je primao tako što mu je minimalac uplaćivan na račun, dok je ostatak primao na ruke. Ipak, 31. oktobra dobio je otkaz, bez reči i objašnjenja. Samo jedno kratko „više nisi potreban“. Ogorčen i besan, odlučio je da više ne ćuti o načinu poslovanja u ovom udruženju, koje je, prema njegovim rečima, sve samo ne čisto.

Otkaz umesto ugovora

- Oko sedamdeset odsto zaposlenih u „Kameu“ radi na crno, imam taj podatak jer sam radio i u operativi i u ljudskim resursima. Svi smo se nadali da će nas nekad prijaviti i da ćemo imati pravo na bolovanje i odmor. Međutim, umesto ugovora dobio sam otkaz, a poslednja plata još mi nije isplaćena - kaže Marinković za Kurir.

Novac ipak nije glavni motiv nezadovoljstva i javnog govora, već to, kako kaže, što se „Kameo“ prema svojim radnicima ophodi „kao prema robovima“. - Radi se šest dana nedeljno sa po 12, 24 ili 36 sati neprekidne vožnje. I sam sam jedno vreme bio zadužen da postavljam smene i više puta sam morao da postavim vozače da voze ceo dan. Ti ljudi, kao i ja, bili smo iscrpljeni... Kako neko može da vam garantuje da ćete biti bezbedni tokom vožnje ako imate premorenog vozača - istakao je Saša.

On je dodao da nakon vožnje putnici ne dobijaju fiskalni račun, a da se pazar u firmu odnosi noću, kad nema inspekcije. Kad im se preti tužbom, samo se nasmeju, pa čak i kada je saobraćajna policija reagovala i oduzela vozila, vlasnik je našao način da im doskoči.

foto: printscreen taxi cammeo

Oduzimanje vozila

- Kad god policija oduzme vozilo, vlasnik u znak revolta kupi minimum još pet do deset novih vozila. Samim tim gotovo je nemoguće stati im na put, neprekidno se šire - rekao je Saša i dodao da vozila „Kamea“ nemaju oznake, nisu brendirana, nemaju taksimetar, a jedina etiketa ovih vozila je što su sva bela, marke „škoda rapid“.

Ovaj hrvatski taksi prevoznik u vlasništvu je Vladimira Minovskog. On je svoju mrežu počeo je tokom prošle godine da razvija i u Srbiji, preko preduzeća „Kameo grupa“, registrovanog za iznajmljivanje i lizing automobila i lakih motornih vozila. Iz ove kompanije do zaključenja ovog broja nismo dobili komentar.

Žalbe i u Hrvatskoj

Izbegao porez, cedio radnike

Pre dve godine hrvatski mediji su se bavili pitanjem „Kamea“ i ustanovili da je vlasnik ove kompanije Vladimir Minovski u Rijeci, Splitu i Osijeku otvorio preko 200 jednostavnih društava s ograničenom odgovornošću, koja, ukoliko ostvare promet manji od 300.000 kuna (oko 40.000 evra), ne plaćaju porez.

Ono što je strašnije jeste svedočenje hrvatskog radnika, koje neverovatno podseća na Marinkovićevo. Princip rada je gotovo preslikan i tada je ovaj hrvatski vozač naveo kako je premoren jer nisu imali odmore, radili su po 15 sati bez prekida, nisu smeli da napuštaju vozila...

Kurir / Milica Vujović

Foto: Privatna arhiva

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track