Najnovije vesti

JUNAJTED GRUPA KUPUJE LIST DANAS: Medijska mašinerija interesno-poslovnog lobija Šolaka i Đilasa sve jača
Na vrhu propagandne mašinerije Dragan Šolak. Čovek koji bi da uređuje medije po svom Dragan Đilas, Foto: Screenshot, Zorana Jevtić

Medijska hobotnica

JUNAJTED GRUPA KUPUJE LIST DANAS: Medijska mašinerija interesno-poslovnog lobija Šolaka i Đilasa sve jača

Društvo

Imajući u vidu ovakvu koncentraciju medija u rukama jednog čoveka, postavlja se pitanje kako će plasiranje informacija uticati na građane i da li će oni biti dovedeni u zabludu

Junajted grupa, u vlasništvu Dragana Šolaka, na korak je od preuzimanja dnevnog lista Danas, što samo potvrđuje pisanja Kurira da ojačava medijska mašinerija poslovnog-političkog lobija sa Šolakom i njegovim političkim eksponentom Draganom Đilasom na čelu.

Udruženje novinara Srbije (UNS) dobilo je potvrdu u Komisiji za zaštitu konkurencije da je Junajted grupa podnela prijavu koncentracije na tržištu, kako bi joj se odobrila kupovina privrednog društva Dan graf d.o.o., izdavača lista Danas. Prema tim informacijama, Šolakova firma je 21. septembra podnela prijavu koncentracije i postupak je u toku.

Posao za antimonopolsku komisiju

Kako bi Junajted grupa postala vlasnik Dan grafa, izdavača lista Danas, neophodno je, prema Zakonu o zaštiti konkurencije, da prijavi koncentraciju na tržištu kako bi antimonopolska komisija utvrdila da li je ona dozvoljena.

Ako je neko do sada sumnjao, sada je dobio i potvrdu - Junajted grupa proširuje medijsko krilo interesno-poslovnog lobija, u kojem konce vuku Šolak i Đilas, jer se list Danas, sada i zvanično, pridružuje Šolakovoj propagandnoj mašineriji koju čine SBB, United Cloud, United Media s televizijskim kanalima N1, Nova S, Sport Klub, Grand, Pikaboo, Vavoom, Cinemania, Lov i ribolov, IDJ, Brainz, portalom Nova. rs i marketing agencijama Cas MediaDirect Media. Odnedavno pojačanje je stiglo i u vidu produkcije informativnog programa Newsmax Adria, koji se emituje na Novoj S. Prema najavama iz Junajted grupe, ovaj program treba da preraste u televiziju.

foto: Kurir

Koncentracija medija

Imajući u vidu ovakvu koncentraciju medija u rukama jednog čoveka, postavlja se pitanje kako će plasiranje informacija sa svih ovih platformi uticati na medijsku sliku Srbije i da li će građani, kao konzumenti tih sadržaja, biti dovedeni u zabludu. Strah od poslednjeg pitanja je realan, posebno ako se ima u vidu manir ovih medija, pre svega televizije N1, da izveštavanjem sve češće krše novinarske kodekse i sve su manje objektivni.

Svi mediji pod kapom Junajted grupe, uključujući i list Danas, koji će zvanično to tek postati, funkcionišu po principu spojenih sudova - uzajamno se reklamiraju, međusobno ispomažu i čvrsto drže zajedničke uređivačke politike. Tako glavni i odgovorni urednik Danasa Dragoljub Draža Petrović godinama piše kolumne za N1 i jedan je od autora emisije „Pljiž“ na Novoj S. Dalje, list Danas je gotovo po pravilu služio kao poligon na kojem je programski direktor TV N1 Jugoslav Ćosić mogao da kaže šta god je u tom trenutku bilo strateški važno za Šolakovu imperiju, dok su urednici i novinari Danasa uvek redovni gosti u programima N1 i Nova S, kao što je to bio i Slobodan Georgiev, koji se predstavljao kao istraživački novinar, sve dok ga Šolak nije angažovao za direktora Newsmax Adria.

Đilas bi da cenzuriše

S druge strane, politički aspekt ove sprege šrafova u medijskoj mašineriji Šolaka i Đilasa otkrio nam je sam Đilas, koji, kao lider Stranke slobode i pravde, ne krije svoje cenzorske sklonosti. Tako se nedavno - i to baš u Danasu - usudio da određuje za koje bi medije smeli da govore intelektualci i diplomate. Tako je pokušao i da ućutka predsednika SANU Vladimira Kostića rekavši da je sramota što je govorio za Kurir. Hajku na Kurir i njegove saradnike i sagovornike podržao je i potpredsednik Đilasove stranke Borko Stefanović, koji se obrušio na šefa Misije EU u Srbiji Sema Fabricija zbog intervjua našem listu.

Kada se ima u vidu poslednji pazar Junajted grupe, ali i pomenute uzajamne veze ukrštene pod njenim krovom, stiče se utisak da uređivačka politika svih Šolakovih medija nastaje u jednom centru i vodi se iz jednog centra. Kao da sve medije uređuje jedan isti urednik, pa je plasiranje informativnog sadržaja orkestrirano s očiglednim ciljem da pobede politički i poslovni interesi dvojice dirigenata - Šolaka i Đilasa.

REM ne radi svoj posao

Da stvar bude još gora, njihov lobi je očigledno ućutkao i državne institucije kojima je poverena briga o javnom interesu i poštovanju zakona u medijskoj sferi. Pre svih trebalo bi da reaguje Regulatorno telo za elektronske medije (REM), ali ono ne samo da ne reaguje već izbegava svoju odgovornost i ne štiti zakone ove države. Kao što je Kurir pisao, REM već godinama toleriše televiziji N1 da zloupotrebljava status prekogranične televizije i tako joj omogućava povlašćeni položaj na srpskom tržištu. Kurir je u prethodnim istraživanjima pokazao i dokazao da je N1 domaća televizija i da mora da ima sve obaveze koje imaju domaći mediji - od obaveznog upisa u registar javnih glasila Srbije i pribavljanja dozvole za emitovanje, pa sve do plaćanja poreza i autorskih prava, ali i odgovornosti pred domaćim sudovima za emitovan sadržaj.

Kurir.rs/ Foto: Screenshot, Zorana Jevtić

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...