EVO ŠTA MOŽETE URADITI UKOLIKO HOĆE DA VAM NAPLATE PROVIZIJU KOD ZUBARA: Zahvalite se i kažete da ćete ih prijaviti inspekciji!
Foto: Kurir TV

potrošači

EVO ŠTA MOŽETE URADITI UKOLIKO HOĆE DA VAM NAPLATE PROVIZIJU KOD ZUBARA: Zahvalite se i kažete da ćete ih prijaviti inspekciji!

Društvo -

Pojedine zubarske ordinacije pacijentima naplaćuju proviziju ukoliko oni usluge plaćaju karticom, a kako je pisao Kurir nakon objavljivanja ovog teksta oglasila se i Narodna banka Srbije.

U jutarnjem programu na Kurir televiziji "Redakcija" o ovoj temi govorio je Jovan Ristić iz udruženja "Efektiva".

Kada provučemo karticu kod zubara, tu se naplaćuje dodatna provizija. Šta se tu dodatno naplaćuje?

- To je nešto čime sam se prvi put susreo u vašem članku. Ovo je nepoštena poslovna praksa, znači nešto što ne sme da se radi. Znači nešto što bi se moglo po Zakonu o zaštiti potrošača uvrstiti u kršenje obaveza potpunog obaveštavanja potrošača. Drugo moglo bi se govoriti i o kršenju propisa iz oblasti zdravstvene zaštite. Privatna ordinacije i svakaka druga, dužna su da istaknu cene. Vi ne možete dobiti jednu cenu na cenovniku na papiru, a druga da vam se naplati - naveo je Ristić i dodao:

- Neki trgovci neće da prime na primer karticu za plaćanje manje od 100 dinara, to je upravo zbog toga što će ta marža, tačnije provizija, da mu "pojede" njegovu zaradu. Ali onda je fer da se to kaže - rekao je Ristić.

06:17

EVO ŠTA MOŽETE URADITI UKOLIKO HOĆE DA VAM NAPLATE PROVIZIJU KOD ZUBARA: Zahvalite se i kažete da ćete ih prijaviti inspekciji!

Ako u zubarskim ordinacijama postoji problem sa provizijom, to mora pacijentu na vreme da se kaže. Ali šta se dešava ukoliko neko nije obavešten na vreme?

- Postoje dve inspekcije. Primarna bi ovde bila zdravstvena inspekcija. S tim što zdravstvena kontroliše i to da li je istaknut cenovnik. Cenovnik ako kaže 1.000, a nije 1.025, nešto tu nije u redu. Tržišna inspekcija svakako kontroliše da li je bilo predugovornog obaveštavanja. U suštini, potrošač bi prvo trebalo da se obrati tržišnoj inspekciji, jer ona kontroliše i nepoštenu poslovnu praksu, a istovremeno je i kršenje obaveze potpunog predugovornog obaveštavanja potrošača - naveo je Ristić.

Da li građani moraju da odbiju da plate ukoliko je više nego što je u cenovniku?

- Građani treba da pitaju ukoliko plaćaju karticom koliko će biti, i ako će to biti više nego što je naznačeno, zahvale se i kažu da će prijaviti inspekciji - pojasnio je Ristić.

(Kurir.rs)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track