ukida se polugodište

NASTAVNICI U KLINČU ZBOG UKIDANJA OCENA U ŠKOLAMA! Žestok sukob u studiju: TO NIJE MERILO ZNANJA MOŽE I SMAJLI UMESTO OCENE!

Društvo -

Ana Dimitrijević sa Foruma beogradskih poslovnih škola i Milorad Antić sa Foruma srednjih stručnih škola govorili su o ukidanju ocena na polugodištu, oko čega je nastala i žučna rasprava.

- Mi smo tražili da se ukinu ocene na polugodištu, koje inače i ne postoje u obrazovanju u mnogim modernim zemljama. Ocene se ukidaju jer je to preveliki stres za decu. U glavi je uvek zaključna ocena nešto jako važno i oni teže tome da ona uvek bude malo viša od prosečnog skora. Mnogi žele da odgovaraju i da je proprave. Roditelji na njih vrše pritisak, pošto je uvek bolje da dete ima peticu nego nižu ocenu, onda oni vrše pritisak na nas, a mi nemamo vremena da sve postignemo. Mi smo izašli sa ovim predlogom, jer praktično uspeh na polugodištu ništa ne znači za decu i roditelje. Ali s obzirom na postojanje elektronskog dnevnika u koji roditelj uvek može da uđe, upućeni su u napredak deteta. Tokom godine, kod formalnog ocenjivanja vi imate komentare, imate smajlije, beleške itd, ocene, tu piše i prosek. To ne bi uticalo na finalni uspeh u školama - kaže Ana Dimitrijević sa Foruma beogradskih poslovnih škola u juternjem programu Kurir televizije.

nastavnici
foto: Kurir televizija

Milorad Antić istakao je da stres dece nije razlog da se ukine ocenjivanje.

- Ja mislim da je ovo potrebno, prema nekim istraživanjima oko 75 posto ispitanika je za ocenjivanje na polugodištu, kao što je i do sada bilo, a 27 odsto je za ovu drugu opciju. Nije stres taj zašto treba da se ukine ocenjivanja, pogotovo u srednjim školama. Učenik prođe već osam razreda, pa kada dođe u srednju školu ili se oslobodio straha ili nije. Ono što je bino i što je gospodin Ivić rekao 'petica u svedočanstvu ili knjižici, nula u glavi'. Prema toma, vi morate da pratite učenika mesecima i tačno morate da znate kako učenik napreduje. Da li je ukadanje ocena stres učenika, stres nastavnika, mi moramo da se bavimo redom, radom i disciplinom tih učenika. Prosveta je pod stečajem, ne može da bude nenoramalan broj Vukovaca. Poklonjenih ocena je previše. Meni nije jasno zašto je smanjen broj ocena - Milorad Antić, Forum srednjih stručnih škola.

Dimitrijević je naglasila da se slaže da ima previše poklonjenih ocena, ali da nije potrebno da se deca disciplinuju ocenama.

- Nas niko ne sprečava da imamo po sedam ocena na polugoidištu, ako stignete. Vi pratite tog učenika, imate sve, plus, minus, smajli. Mi se zalažemo da polugodište bude samo još jedno tromesečje, tako da imate tri tromesečja i kraj godine. Ja ne mislim da će đaci manje učiti, oni su svesni da im se na kraju sve sabira. Ja se slažem da ima previše poklonjenih ocena, ali ja moram da kažem da sam protiv toga da se deca disciplinuju ocenama, vi ne disciplinujete dete, vi dajete ocenu za znanje. Njihov problem je da li će učiti ili neće učiti - kaže Ana Dimitrijević.

Antić je istakao da je neophodno da se uradi jedna reforma školstva i da je ocena neophodna kao merilo znanja, na šta se Dimitrijević pobunila.

- Ne mislim da je to stres. Činjenica je da su đaci razmaženi, ja radim trideset i nešto godina u obrazovanju. Mora da se uradi jedna reforma školstva, od osnovnog do srednjeg obrazovanja. Mora da postoji neki red, mora da se zna kolko nečije znanje vredi. Ne može učenik da dođe u srednju školu da ne zna tablicu množenja ili da ne ume da koristi ćirilicu i latinicu?

nastavnici
foto: Kurir televizija

- Pa zar je ocena nešto što pokazuje koliko neko vredi? Škola treba da bude srećno mesto - usprotivila se Ana Dimitrijević.

- Ocena je neko znanje, ne može neko da u srednjoj školi ne zna da čita latinicu i ćirilicu. Mislim, moramo da izvršimo reformu od osnovne škole da se nauči kako se uči i to je najbitnije i za đaka, i za roditelje i za društvo samo. Da ti kad izađeš možeš da radiš, da se upišeš na fakultet odmah. Mora da ima znanje, bez znanja ne može - kaže Miroslav Antić iz Foruma srednjih škola.

Kurir.rs

Bonus video:

12:01

SUKOB ZBOG ZAKONA O OBRAZOVANJU: U gimnaziji po 35 đaka u odeljenju sa 17 predmeta, a u stručnim školama druga priča, SVE STIŽU

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track