VODOINSTALATER MI JE REKAO DA ĆE POPRAVKA KOŠTATI 10.000, POSLE POLA SATA UZEO JE 26.000 Poručio je da ni dinar neću dobiti nazad!
vodoinstalater, Foto: Profimedia

DERIKOŽE

VODOINSTALATER MI JE REKAO DA ĆE POPRAVKA KOŠTATI 10.000, POSLE POLA SATA UZEO JE 26.000 Poručio je da ni dinar neću dobiti nazad!

Društvo -

Jedna Beograđanka je na svom Tviter nalogu objavila fotografiju računa vodoinstalatera, koji joj je, kako ona piše, kad ga je pozvala i objasnila kakav je kvar u pitanju rekao da će usluga koštati 10.000. Međutim, nakon popravke kvara naplatio joj je 26.000 dinara!

Novi Zakon o zaštiti potrošača koji je stupio na snagu u decembru predviđa da je majstor u obavezi da za svaki račun veći od 5.000 dinara naprave specifikaciju troškova.

- Vodoinstalater kojeg sam zvala rekao mi da će popravka koštati oko 10.000! Došao, upalio aparat, pročistio sve, trajalo nekih pola sata i uzeo mi 26.000! Zvala ga i rekao mi da dinar jedan neću dobiti nazad - napisala je u Beograđanka.

Račun vodoinstalatera
foto: Printscreen

Ovaj tvit izazvao je lavinu komentara na Tviteru, pa su mnogi tviteraši u komentarima pisali da su i oni imali slična iskustva sa majstorima. Jovan Ristić, pravnik u organizaciji potrošača Efektiva, rekao je za Kurir da je strašno što i dalje imamo ovakve slučajeve, a novi Zakon o zaštiti potrošača se odavno primenjuje.

Jovan Ristić
foto: Printscreen

- Zakon je promenjen i stupio je na snagu pa se trgovci i majstori ne mogu praviti da ne znaju za nove odredbe i da i dalje mogu potrošačima da rade šta im se prohte. Svetujem potrošačima da ovakvim majstorima nikako ne gledaju kroz prste, već da ih što više prijavljuju nadležnim institucijama i potrošačkim organizacijama kako bi trgovci shvatili da ne mogu tek tako da se igraju sa građanima - kaže Ristić i podseća da je jedna od novina Zakona o zaštiti potrošača da su majstori u obavezi da za svaki račun veći od 5.000 dinara naprave specifikaciju troškova.

Najvažnije odredbe Zakona o zaštiti potrošača

  • Zabranjuje se direktno oglašavanje telefonom, faksom ili elektronskom poštom bez prethodnog pristanka potrošača
  • Uveden je registar potrošača "Ne zovi", u kom su oni koji ne žele da primaju pozive
  • Majstori su u obavezi da za svaki račun koji je veći od 5.000 dinara naprave specifikaciju troškova
  • Reklamacija ne može biti odbijena zato što potrošač nije dostavio prodavcu ambalažu robe prilikom reklamacije
  • Organizator je odgovoran za sve greške koje nastanu usled tehničkih nedostataka u procesu rezervisanja putovanja ili usluga

Prema njegovim rečima ova odredba obavezuje majstore i druge pružaoce usluga da za svaki račun veći od 5.000 dinara napišu šta tačno rade i kupuju, kao i koliko to košta.

- Zbog toga ne mogu da daju cenu odokativno, kako je to bilo nekada, a i ne mogu da zahtevaju povećanje cene za više od 15 odsto proračuna - kazao je Ristić.

Iz Udruženja za zaštitu potrošača savetuju građane da prilikom ugovaranja majstorskih i servisnih usluga obavezno unapred zahtevaju od majstora pismenu potvrdu na kojoj su definisani elementi posla kako ne bi došlo do ovakvih neprijatnosti.

majstori, električar
foto: Profimedia

- Ukoliko majstor ne izda predračun mušteriji za iznos usluge preko 5.000 dinara, tržišna inspekcija koja kontroliše njihov rad može da napiše novčanu kaznu koja iznosi od 300.000 do 2.000.000 dinara - predviđa Zakon.

Kurir.rs/ Aleksandra Kocić

Bonus video:

01:43

KAKO DO MAJSTORA U VREME KORONE: Ovo su jedini USLOVI da vam kvar bude popravljen u tokom pandemije (KURIR TELEVIZIJA)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja