Kurir ove godine obeležava značajan jubilej, 20 godina postojanja. Mnogo toga se promenilo, a mi smo i danas verni svom opredeljenju da uvek budemo prvi, najbrži i najbolji, a uvek samo svoji. Kurir je od dnevnih novina stasao u prvu medijsku platformu sa četiri ekstenzije - dnevnim novinama, portalom, televizijom i društvenim mrežama, i time postavio novi trend na medijskom nebu. Paralelno s tim, postignut je ogroman napredak na polju profesionalizacije i unapređenja etičkih standarda. Zahvaljujući ovoj značajnoj transformaciji, Kurir je danas vodeća medijska platforma u zemlji i svrstava se u mejnstrim medije.

Kurir je uvek prvi

Kurir je uvek prvi. Vodeća je medijska platforma u Srbiji i najvažniji brend naše medijske grupacije.

Pozicionirao se kao medij koji prvi ima pouzdane informacije o aktuelnim događajima, u kome se proverava i utvrđuje šta se upravo dešava, izvor informacija na koji možete da se oslonite kako biste u realnom vremenu dobili kompletnu sliku o aktuelnim zbivanjima.

Kurir se kroz vreme transformisao, razvijao i modernizovao. Uložili smo mnogo truda i prošli dug put do toga da danas s ponosom možemo da kažemo da smo kredibilan izvor vesti, informacija i znanja, kroz ponudu različitih perspektiva i viđenja o najvažnijim svakodnevnim pitanjima. Stasali smo u medij koji stvara trendove, okrenut budućnosti, uvek spreman za ono što dolazi.

Obavezujemo se da ćemo i ubuduće aktivno da radimo na ostvarenju svoje vizije i da ćemo zadržati svoju lidersku poziciju u industriji vesti i tema koje su našim čitaocima najvažnije, a to su politika, aktuelnosti, životna sredina i hronika. Nastavićemo da osluškujemo svoju publiku i još više ćemo se fokusirati na specijalizovane i stručne sadržaje koji ih interesuju, kao što su biznis, zdravlje, kulinarstvo, porodične teme i vesti s lokala.

Mi čvrsto verujemo u novinarski integritet, držimo do poštovanja novinarske etike i uvek imamo u vidu dobrobit svojih zaposlenih, jer znamo da su upravo oni srce našeg zajedničkog uspeha.

17.jpg
Marina Lopičić 

Pojavom Kurira 2003. godine uzdrmana je medijska scena Srbije

Pojavom Kurira, pre 20 godina, uzdrmana je medijska scena Srbije, jer do tada nijedan naš medij nije bio tako oštar prema samozvanim elitama, tako beskompromisan u borbi protiv korupcije na svim nivoima i tako otvoren za pomaganje ugroženima. To nas je veoma brzo učinilo prepoznatljivim i popularnim, postali smo noćna mora političara i funkcionera, ali i oruđe i oružje u rukama građana. I začas smo prerasli u najuticajnije dnevne novine na Balkanu, novine koje su uvek na strani naroda.

Od prvog broja do danas svaka naslovna strana Kurira izazivala je pažnju, a neke i zemljotres u javnosti. S jedne strane napadali smo moćnike, a s druge strane pomagali najugroženijima, organizovali humanitarne akcije, realizovali velike društveno odgovorne projekte.

Aleksandar Đondović, glavni urednik

Budite uz nas, najbolje tek sledi!

foto: Nenad Kostić

Naša televizija slavi treći rođendan, a Kurir kao brend 20 godina postojanja. Danas trajati toliko i biti sve vreme u vrhu ozbiljan je podvig.

Ključ našeg uspeha vrlo je jednostavan - uvek smo u svemu bili prvi. Kurir je od osnivanja do danas bio sinonim za ekskluzivu, brzinu, provokativnost i kritiku, a poslednje četiri godine sve više i za relevantnost. Cilj nam je da postanemo mejnstrim medij i rekao bih da smo dobar deo toga već ostvarili.

Mislim da je važno da smo svih ovih godina, šta god da smo radili, uvek imali dobru nameru. Naši čitaoci i gledaoci to prepoznaju i zato danas Kurir, a to zvanični podaci potvrđuju, ima najlojalniju publiku u Srbiji.

Sve što smo uradili ne bi bilo moguće da nismo imali ljude sposobne da se menjaju i rade na sebi. Našu redakciju čini tim vrhunskih profesionalaca, sa ogromnim iskustvom u printu i na sajtu, a u međuvremenu smo se znatno pojačali našim kolegama s televizije. I to smo, kao i mnoge druge stvari, uradili prvi u Srbiji!

Danas smo 20 godina jači, 20 godina iskusniji, 20 godina pametniji. Zato budite uz nas, najbolje tek sledi!

Transformacija Kurira

S promenom vlasničke strukture naše kompanije pre četiri godine, započeta je transformacija Kurira. S jedne strane pokrenut je proces profesionalizacije i unapređenja etičkih standarda, zahvaljujući čemu je Kurir od tabloida prerastao u medij koji naši i svetski zvaničnici, diplomatski kor i javne ličnosti biraju da prenesu svoje poruke građanima Srbije. Istovremeno, aktivno se radilo na pripremama za pokretanje Kurir televizije, što je zahtevalo integraciju redakcije, a zahvaljujući čemu je Kurir postao prva medijska platforma sa četiri ekstenzije - dnevnim novinama, portalom, televizijom i društvenim mrežama, i time postavio novi trend na medijskom nebu Srbije i regiona.

Koliko smo ozbiljno pristupili transformaciji, možda najbolje govori činjenica da smo prva kompanija u ovom delu Evrope koja je uvela profesionalnu funkciju menadžera za etičke standarde. Njegov zadatak je da sa urednicima i novinarima konstantno radi na edukaciji, a propisana su i uputstva za odgovorno izveštavanje i primenu Kodeksa novinara.

21.jpg
Marina Lopičić 

Petar Jeremić, menadžer za etičke standarde AMG, osvrnuo se na postignute rezultate i istakao da je cilj permanentni profesionalni napredak:

- Postigli smo ogroman napredak, koji sada registruju i merodavna samoregulatorna tela i profesionalna udruženja, tj. svi koji redovno prate Kurir. Najveće priznanje stiglo je prošlog meseca od organizacije ONO, koja okuplja tzv. njuz ombudsmane i urednike za etiku i standarde iz najvećih svetskih medija, kao što su BBS, Gardijan, Asošijeted pres, Frans pres i drugi. Jedini smo iz ovog dela Evrope koji su primljeni u članstvo, što je veliki uspeh i značajna podrška u daljem radu. Prostora za unapređenje uvek ima i naš zajednički cilj je da svake godine budemo bolji nego prethodne - zaključio je Jeremić.

Najčitaniji srpski sajt s najlojalnijom publikom

Paralelno sa štampanim izdanjem, rastao je i razvijao se sajt Kurir.rs. Zahvaljujući brzini i načinu izveštavanja, bogatstvu i raznovrsnosti aktuelnog sadržaja i permanentnom radu na unapređenju, Kurir.rs je neverovatnih 55 meseci u nizu najčitaniji srpski sajt sa ubedljivo najvećim brojem otvorenih stranica i najlojalnijom publikom, koja se u proseku zadržava više od sat vremena na portalu, pokazuje zvanično merenje čitanosti portala u Srbiji koje sprovodi Gemius.

23.jpg
Marina Lopičić 

Kurir je prepoznat kao izvor najbržih i najrelevantnijih vesti iz sveta politike, društva, sporta i zabave, ali i kao prvi izbor ljudi koji prate informacije iz sveta biznisa, što potvrđuju najnoviji podaci Gemiusa. Osluškujući interesovanja i potrebe svoje publike, kreirali smo portal Kurir Biznis kako bismo olakšali praćenje tema iz oblasti ekonomije, preduzetništva, ličnih finansija, tehnologije, nekretnina, berze i makroekonomske teme u Srbiji i svetu.

Takođe, naš Kurir Stil se pozicionirao kao jedan od vodećih ženskih portala u Srbiji i regionu. Ovaj portal nudi pažljivo odabran sadržaj na teme koje najviše interesuju žene, kao što su porodica, zdravlje, moda, lepota, recepti, zanimljive priče o putovanjima, horoskop itd.

Branislava Majdarević, zamenica glavnog urednika

Naš tim čine fantastični ljudi

foto: Marina Lopičić

Dvadeset godina! Rasli smo, pobeđivali, isterivali pravdu i kad drugi nisu hteli ili nisu smeli, učili na greškama i i postajali bolji! Ali nikada nismo odustali od onoga što je od prvog dana u DNK Kurira - hrabrost i borba za istinu.

U našem timu ima fantastičnih ljudi, od onih koji su u Kuriru od njegovog osnivanja do sjajne dece koja s nama uče prve novinarske korake. Širili smo ovu porodicu i postali najuticajnija medijska kuća na Balkanu - medij koji iz dana u dan rezultatima iznenađuje tržište i kompletnu javnost.

Ali ono na šta sam lično najponosnija jeste činjenica da se ceo tim znalaca i profesionalaca koji čine Kurir okupio oko zajedničkog cilja - neumorne borbe za običnog, obespravljenog čoveka, koji i jeste naša najveća snaga. I to je jedino oko čega nikada nismo sukobljavali mišljenja. I nećemo!

Hvala beskrajno svakom čoveku koji čini ovaj neverovatan tim! Bez svih vas ništa od ovoga ne bi bilo moguće.

Danas slavimo i treći rođendan Kurir televizije

Kurir televizija je najmlađi član Kurir porodice. Rođena je na današnji dan 2020. godine i za samo tri godine emitovanja pozicionirala se kao najgledanija kablovska televizija na mrežama na kojima je dostupna. Iz meseca u mesec beležimo sve značajnije rezultate, pa je npr. prošlog vikenda, 23. juna, Kurir televizija bila gledanija od svih kablovskih kanala na teritoriji Srbije, i to i na total populaciji i u ciljnoj grupi gledalaca od 18 do 50 godina. U istoj ciljnoj grupi prestigla je čak tri stanice s nacionalnom pokrivenosti i zabeležila udeo u gledanosti od 3,05% na dnevnom nivou, gde nas je pratilo preko 650.000 gledalaca, pokazuju zvanični podaci o merenju agencije Nielsen.

20.jpg
Marina Lopičić 

Uspeh Kurir televizije rezultat je snage brenda Kurir, čiji tim svakog radnog dana proizvede više od devet sati originalnog programa, sa najaktuelnijim informativnim programom, mnogo zabavnog i porodičnog sadržaja, kao i omiljenim serijskim i filmskim ostvarenjima.

Kurir televizija od prvog dana osluškuje publiku i svoj sadržaj kroji prema potrebama i željama gledalaca, istovremeno nastojeći da ide u korak sa svetskim trendovima. Upravo zato gledanost ove televizije permanentno raste.

Tim koji pobeđuje

Redakcija Kurira je najveća integrisana redakcija u Srbiji. Na čelu tima od više od 250 ljudi različitih profila su Aleksandar Ðondović i Branislava Majdarević, a urednici koji čine kolegijum integrisane redakcije su Rajko Nedić, Boban Karović, Andrija Ivanović, Mladen Radulović, Katarina Lazić Simić, Milan Rašević, Bane Bjelica, Aleksandar Krunić i Marija Ðurović. Kada je reč o televiziji, na čelu informativnog programa je Zoran Mihajlović, urednik zabavnog programa je Goran Jovanović, a urednica jutarnjeg programa je Snežana Petrović.

Urednici su složni u oceni da su ljudi najveća snaga Kurira, a da je uspeh Kurira rezultat kombinacije ozbiljnog rada i posvećenosti tima i veličine i snage medijskog sistema Adria Media Group.

19.jpg
Marina Lopičić 

Kurirove pobede

Kurir je mnogo puta pokazao da je uloga i moć medija daleko veća od pukog izveštavanja o događajima. U ovih 20 godina otkrili smo brojne afere, pokrenuli mnoge inicijative i angažovali se bezbroj puta da pomognemo pojedincima u nevolji.

Organizovali smo nekoliko velikih kampanja kojima smo želeli da doprinesemo rešavanju velikih društvenih problema. Među najznačajnijim su „Stop nasilju“ protiv nasilja nad ženama, „Ne čekaj“ s ciljem podizanja svesti o važnosti mentalnog zdravlja, „Stop vršnjačkom nasilju“ i brojne druge. Odgovorno smo izveštavali tokom epidemije koronavirusa i raskrinkali brojne teoretičare zavere, sprečili smo seču šume na Košutnjaku i izgradnju poslovno-stambenog kompleksa, otkrivanjem afera doveli smo do zatvaranja nekoliko privatnih domova za stare koji su kršili zakon i nehumano se odnosili prema štićenicima, na našu inicijativu u škole je uveden obavezni protokol za lečenje dece dijabetičara, a uspešno smo sproveli i brojne druge inicijative.

Od prvog broja Kurir je pokazao da mu je na prvom mestu običan čovek. Trudili smo se da uvek budemo njegov glas i oružje u borbi za bolji život, a nebrojeno puta smo se gotovo preko noći organizovali da prikupimo pomoć ili pomognemo u rešavanju problema od životnog značaja. To su, za nas, naši najveći uspesi i naše najveće pobede!

Imamo najlojalniju publiku, što je velika čast, ali i obaveza

Zahvaljujemo svima koji svoje poverenje ukazuju Kuriru i s ponosom konstatujemo da je takvih mnogo. Istraživanja pokazuju da je Kurir među tri najčitanija dnevna lista u Srbiji, Kurir.rs godinama unazad ima najlojalniju publiku, Kurir televizija je najgledanija kolažna kablovska televizija u mrežama u kojima je dostupna, a doseg (reach) Kurira na društvenim mrežama Fejsbuk i Instagram je preko 12 miliona korisnika na mesečnom nivou. Naša publika je nebrojeno puta do sada pokazala da je najlojalnija i najhumanija kada je potrebno. Brojne društveno odgovorne akcije realizovali smo upravo zahvaljujući svojim čitaocima, čime malo koji medij može da se pohvali.

Zahvalni smo svojoj publici, svojim zaposlenima i partnerima jer nas vaše poverenje obavezuje da nastavimo vredno da radimo da budemo sve bolji.

18.jpg
Marina Lopičić