"SAMO U OVOM SLUČAJU MOŽETE TRAŽITI NADOKNADU TROŠKOVA ZA KAŠNJENJE LETA" Seničić iz Jute: Najveći problem nam je manjak ljudi
Poslednjih nedelja i meseci, avio prevoz je suočen s ozbiljnim izazovima, što rezultira kašnjenjima i otkazivanjem letova, a putnici se često susreću s neugodnostima i nedoumicama. Polemike o ovom problemu se vode na društvenim mrežama, a mnogi se pitaju koja su njihova prava u ovakvim situacijama.
Usled jutrošnjeg kvara sistema za rendgenski pregled prtljaga na novom terminalu "Aerodroma Nikola Tesla" u Beogradu koji koristi "Er Srbija" danas može doći do značajnih odstupanja od planiranog plana letenja.
Reporterka Kurira Lena Sudar uključila se uživo sa "Aerodroma Nikola Tesla" gde je otkrila kakva je trenutna situacija što možete videti u videu ispod:
U jutarnjem programu na Kurir televiziji, gostovao je Aleksandar Seničić, direktor Jute (Jedinstvene turističke agencije Srbije), koji je izneo svoje mišljenje i informacije o pravima putnika u slučaju otkazivanja ili kašnjenja leta.
Seničić je istakao da je problem avioindustrije široko rasprostranjen u celoj Evropi, s obzirom na nedostatak aviona i osoblja uzrokovan pandemijom koronavirusa. Ovi problemi su rezultirali manjkom aviona za iznajmljivanje na tržištu, otežavajući situaciju za aviokompanije. Takođe je naglasio da su i tehnički pregledi aviona otežani zbog povećane potražnje za uslugama servisa, što dodatno komplikuje situaciju.
Govoreći o pravima putnika, Seničić je objasnio da postoji razlika u pravima zavisno o tome da li je karta kupljena direktno od aviokompanije ili preko turističke agencije.
- U slučaju individualnih putovanja s kartom koju je izdao avioprevoznik, aviokompanija je odgovorna za obezbeđivanje usluga putnicima. Prema međunarodnim sporazumima, putnici mogu zahtevati odštetu ako let kasni više od tri sata, pri čemu iznos odštete varira u zavisnosti od dužine leta. Međutim, treba napomenuti da u slučaju tehničkih problema s avionom, odgovornost za otkazivanje leta može biti na samoj aviokompaniji - kaže Seničić i dodaje:
- U slučaju putovanja organizovanih preko turističkih agencija, situacija je nešto drugačija, posebno u slučaju čarter letova. U takvim slučajevima, putnici trebaju komunicirati s turističkom agencijom preko koje su rezervisali aranžman, a agencija zatim ostvaruje komunikaciju s aviokompanijom i štiti prava putnika.
Seničić je istakao da postoje situacije u kojima putnici mogu tražiti nadoknadu troškova za nedostatak usluga ili propuštene obroke, ali da zakon nije precizno regulisao finansijsku nadoknadu za čarterske letove kao što je to slučaj s redovnim linijama.
- Ukoliko putnik ostane u čarteru bez određene usluge koja je uplaćena, eventualno ne dođe na vreme pa ispusti jednu noć ili ispusti neki obrok u tom restoranu, odnosno u hotelu, onda postoji mogućnost nadokrada tih troškova - rekao je Seničić.
Na kraju, Seničić je istakao da je avioindustrija doživela teškoće usled pandemije i da je potrebno poboljšati organizaciju na aerodromima kako bi se smanjili problemi s proverom prtljaga i osigurala bolja usluga putnicima. Uprkos izazovima, Seničić je izrazio nadu da će se situacija poboljšati i da će putnici uskoro moći da uživaju u sigurnom i glatkom putovanju avionom.
Kurir.rs
Bonus video:
"VERUJEM DA ĆE ONO ŠTO ĆU REĆI, BITI OD VELIKE VAŽNOSTI ZA GRAĐANE SRBIJE" Predsednik Vučić obraća se naciji večeras u 18 časova