Malim promenama u društvu do kvalitetnijeg načina života osoba sa Daunovim sindromom

U današnjem vremenu, inicijative koje kompanije preduzimaju kako bi pozitivno uticale na društvo i okolinu posebno se cene od strane potrošača, a naročito kada su one usmerene na podršku onima koji su na neki način isključeni iz društvenih procesa.

Koliko su društveno odgovorni projekti važni za poslovanje kompanija i zajednicu, kao i koje su najznačajnije kampanje koje sprovodi Dijamant, jedan od lidera u prehrambenoj industriji, za Ekspres govore Filippos Nanopoulos, direktor za marketing i razvoj Dijamanta i Bojana Petrašek Dunđerski, brend menadžer kompanije.

untitled-design-2.jpg
Promo 

Koliko je ulaganje u društveno odgovorne projekte važno za uspešno poslovanje kompanija?

Filippos: Društveno odgovorni projekti imaju izuzetnu važnost za kompanije u današnjem poslovnom okruženju, budući da se na taj način pokazuje briga o zajednici. Uz fokus javnosti na ovakvu vrstu zalaganja, kompanije postaju sve više svesne da moraju preuzeti aktivnu ulogu u ostvarivanju pozitivnih društvenih promena. Dijamant se uvek trudio da bude dobar primer drugima i da kroz aktivacije pokaže i istakne važnost projekata koji povezuju kompaniju i njene potrošače. „Prati suncokret“ samo je jedan od njih, koji uspešno realizujemo već tri godine, a koji za cilj ima da pruži podršku osobama sa Daunovim sindromom. Poruke koje ova kampanja donosi, fokus stavlja na važnost negovanja različitosti i pružanje pomoći onima kojima je ona neophodna, a to su vrednosti koje su u sklopu korporativnog identiteta Dijamanta.

Dijamant kroz projekat „Prati suncokret“ doprinosi kvalitetnijem načinu života osoba sa Daunovim sindromom. Da li možete da nam kažete nešto više o saradnji sa Savezom udruženja za pomoć osobama sa Daunovim sindromom?

Filippos: Od početka kampanje sarađujemo sa Savezom, koji okuplja članove iz različitih delova Srbije, jer nam je cilj prilikom pokretanja projekta bio, da obuhvatimo što veći broj osoba sa Daunovim sindromom, kojima je pomoć neophodna. Osim finansijske podrške kroz donaciju, Dijamant učestvuje u sprovođenju različitih radionica koje su usmerene na razvoj veština i socijalnu integraciju članova Saveza, ali i radionica koje su osmišljene da učenike osnovnih škola edukuju o njihovim vršnjacima koji su na neki način drugačiji. „Prati suncokret“ je dokaz da malim društvenim promenama i zajedničkim snagama doprinosimo boljem i kvalitetnijem načinu života osoba sa Daunovim sindromom.

dsc-9524.jpg
Promo 

Ovogodišnja kampanja obuhvatala je više pravaca. Snimljena je pesma posvećena osobama koje društvo percipira drugačije. Kako je došlo do ideje i saradnje sa Bojanom Vunturišević?

Bojana: Tako je, ove godine je kampanja obuhvatala nekoliko pravaca, koji su za cilj imali da javnosti stavimo do znanja koliko je podrška za dalje uključivanje osoba sa Daunovim sindromom u društvene procese važna. Bojana Vunturišević, poznata autorka i tekstopisac, rado je prihvatila poziv da kao javna ličnost podrži kampanju „Prati suncokret“ i da 21. mart - Svetski dan osoba sa Daunovim sindromom, ostane zabeležen na zaista poseban način. Uz njen dečiji hor i uz članove Saveza, snimili smo himnu i spot, koji su osmišljeni sa ciljem da pruže podršku onima koji se suočavaju sa predrasudama i stereotipima. „Ljubav nam jača srca“, stih je pesme koji treba da motiviše da predrasude i diskriminaciju ostavimo po strani, a himna je doprinela tome da se poruka „suncokreta“, koji su zajednički simbol osoba sa Daunovim sindromom i Dijamanta, čuje još glasnije.

Ove godine se u prodaji na policama marketa širom Srbije našlo 1.200.000 flaša Dijamant ulja sa posebnom etiketom. Kakav je odziv zajednice i kakve su reakcije potrošača na „Prati suncokret“ kampanju?

Filippos: Zaista je privilegija kada ste u poziciji da pružite pomoć onima kojima je ona neophodna i podstaknete javnost da razmišlja u tom pravcu. Od početka projekta imali smo ideju da potrošačima približimo koliko je podrška osobama sa Daunovim sindromom važna, zato smo organizovali likovni konkurs na kome je izabran izgled etikete, koja se svake godine u martu mesecu nađe na flašama Dijamant ulja. Naši potrošači su odmah prepoznali značaj ove akcije i prihvatili poziv da uzmu učešće u njoj. Kao što ste spomenuli, iznos od 1.200.000 dinara donirali smo Savezu udruženja za pomoć osobama sa Daunovim sindromom. Već vidimo veliki pomak kada je edukacija zajednice i naših potrošača u pitanju, koji prepoznaju Dijamantovo zalaganje za pozitivne promene u društvu.

untitled-design-6.jpg
Promo 

Odlučili ste da na inspirativan način ulepšate zidove Dijamantove fabrike. Kako je došlo do te ideje, kakve su reakcije lokalne zajednice i koji su dalji planovi za nastavak projekta?

Bojana: Želeli smo da uspomena na jedan ovako lep projekat ostane trajno zabeležena. U dogovoru sa umetnicima iz Zrenjanina, ali i drugih gradova Srbije, odlučili smo da kroz motive oživimo važnost inkluzije osoba sa Daunovim sindromom i ulepšamo zidove fabrike. Svaki od grafitera dao je lični pečat kampanji, a različiti crteži upravo pokazuju koliko je važno da pre svega prihvatimo i negujemo posebnosti. Reakcije naših sugrađana su više nego pozitivne, grafiti su postali jedna od tema razgovora, a svako ko prođe pešačkom stazom zastane i napravi fotografiju. Do sada smo organizovali likovne konkurse, koji su bili inspiracija za dizajniranje posebne etikete koja se nalazi na Dijamant ulju, organizovali radionice koje su za cilj imale edukaciju osnovaca, snimili himnu posvećenu „suncokretima“ i oslikali zid fabrike, a u planu imamo još puno toga kada je ovaj projekat u pitanju. Drago mi je da kampanja „Prati suncokret“ ima kontinuitet, a mi iz kompanije ćemo kao i do sada nastaviti da sledimo prave vrednosti i da smišljamo kreativne ideje, koje će podstaći zajednicu da se uključi u pružanje pomoći osobama sa Daunovim sindromom.

Promo tekst