Ministarstvo građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova mesecima unazad radi na izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja koje će doneti brojne novine, a sve u cilju da se bahatim vozačima stane u kraj i broj saobraćajnih nezgoda svede na minimum.

"Jedna od mera koja će se uvesti jeste zabrana međusobnog preticanja šlepera, to se više neće tolerisati kad šleperi jedan drugog pretiču na auto-putu. To usporava ali i ugrožava saobraćaj. Broj incidenata u kojima učestvuju šleperi sve je veći. Takođe uvešćemo da na kamionima mora da stoji cerada, da se ne bi dešvalo da na auto-putu ispada šljunak ili sve drugo što kamioni prevoze", rekao je ministar saobraćaja Goran Vesić.

On je dodao da će se od naredne godine putarina osim na auto-putevima, naplaćivati i na brzim saobraćajnicama, a za šlepere i na magistralnim putevima.

01-kamioni-.jpg
Carina Srbije 

Na ovim saobraćajnicama neće biti naplatnih rampi, a sama cena putarine će biti niža nego na auto-putevima.

"Na najvažnijim magistralnim putevima putarina će se naplaćivati za šlepere čije je osovinsko opterećenje preko sedam i po tona. Za naplatu putarina biti korišćen veoma uspešan sistem iz Mađarske i da je za to već potpisan ugovor", rekao je Vesić.

Jedna od novina u Zakonu o bezbednosti saobraćaja biće i ograničenje snage motora za vozače do 25 godina.

"Mi kao ministarstvo insistiramo na tome da se, kada su u pitanju osobe do 25 godina, ograniči broj konjskih snaga automobila koje mogu da voze za šta za sada postoji ograničenje za probnu vozačku, ali ovo ograničenje treba da se proširi na godine života. Želimo da broj nastradalih smanjimo na minimumm, a svedoci smo nažalost situacje da veliki broj mladih gine upravo iz razloga jer koriste automobile koje ne umeju da voze sa svojim vozačkim iskustvom", zaključio je ministar Vesić.

Kurir.rs/RINA