Srpski orao ide na remont

General-major Ranko Živak

Srpski orao ide na remont

Društvo -
Modernizacija aviona koji je okosnica jurišne avijacije Vojske Srbije nije planirana

BEOGRAD - Komandant Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane general-major Ranko Živak izjavio je da se ne planira modernizacija aviona "Orao", koji čini okosnicu jurišne avijacije Vojske Srbije, već samo produženje resursa kako bi se obezbedilo bezbedno korišćenje te letelice.

"U našim planovima težište je usmereno na remont i održavanje visokog stepena ispravnosti i upotrebljivosti, a sve u cilju bezbednosti letenja koja je nama na prvom mestu", rekao je Živak u Domu vojske.

Na promociji knjige vojnog analitičara Aleksandra Radića "Orao - pogled iz jugoslovenskog ugla", Živak je rekao da avioni tog tipa i dalje imaju dovoljno kvaliteta i resursa da mogu još neko vreme da ostanu u upotrebi u Vojsci Srbije.

Prema njegovim rečima, taj avion je bio veoma savremen i ispred svog vremena, kada je uvođen u naoružanje osamdesetih godina, što pruža mogućnost da se i dalje koristi, uz redovno održavanje u Vazduhoplovnom remontnom zavodu "Moma Stanojlović" u Batajnici, gde postoje mogućnosti za remont tog tipa letelice.

Prvi čovek avijacije Vojske Srbije je rekao da su "i on i Orao uvedeni u naoružanje gotovo u isto vreme" i da se radi o avionu koji je predstavljao kvalitativni skok u vreme kada je proizveden."Orao predstavlja vrhunac jugoslovenske vazduhoplovne industrije i obeležio je proteklih 30 godina. Nažalost, još nije prevaziđen", rekao je Živak.

Autor knjige "Orao - pogled iz jugoslovenskog ugla" Aleksandar Radić rekao je da je taj avion predstavljao tehnološki iskorak ondašnje vojne industrije i da je ostvario svoju ulogu u jedinicama koje su ga koristile ili ga još koriste.Radić je dodao da je "Orao", osim što je ispunio svoju ulogu, takođe stvorio osnovu za razvoj novih aviona. "Nažalost, to se nije dogodilo. Ali to je viša sila", rekao je on.

Avion orao projektovan je u Vazduhoplovno-tehničkom institutu u Žarkovu, a u naoružanje je počeo da ulazi 1983. godine. Proizvedeno je više od 110 komada jurišne, školske i izviđačke varijante. Taj avion je u ratovima od 1991. do 1999. godine bio okosnica lovačko - bombarderske avijacije SRJ i Republike Srpske.

Danas preostali orlovi lete u sastavu 241. lovačko-bombarderske eskadrile iz Kraljeva i u sastavu Sektora za letna ispitivanja u Batajnici.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track