icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

Nema registracije auta bez naslona!
Foto: Think

Nema registracije auta bez naslona!

Društvo
Mnogi vozači moraće da parkiraju svoja vozila ako nemaju pojaseve i naslone za glavu na zadnjim sedištima, dok su kazne za one koje policija uhvati do 20.000

BEOGRAD - Propisi su propisi!
Mnogi vozači moraće da parkiraju svoj automobil ako nemaju pojaseve i naslone za glavu na zadnjim sedištima. Vožnja bez ovog dela opreme koštaće ih 20.000 dinara, koliko će naplaćivati policija.

Od 1. marta 2012. sva vozila koja se prvi put registruju moraće da imaju pojaseve i naslone. Pre toga, od 2010. važila je odredba da, gde ima naslona, tu mora da bude pojas, i obratno.

Zbog toga, ko ima predviđene rupe na sedištima - može kupiti naslon, a ko ih nema - moraće da nabavi i sedište i naslon. Polovno sedište košta od 40 do 150 evra, a samo naslon pet evra. Ako neko vozilo ima pojas a nema naslon, problem neće biti rešen skidanjem pojasa.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže da je problem nastao na tehničkom pregledu, jer vozila ne mogu da ga prođu bez naslona i pojasa. Poslednjih godina uvezeno je dosta lakih teretnih vozila koja su prerađivana u putničke automobile dodavanjem zadnjeg sedišta koje nema pojas i naslon.

- Postoje i nova vozila koja iz proizvodnje izlaze s naslonima, ali bez pojaseva. Zato takvi kupci imaju pravo da se bune i traže odgovor zašto naknadno sami moraju da ih ugrađuju - objašnjava Okanović.

On naglašava da, u slučaju saobraćajnih nezgoda, ali i pri prevozu dece, nasloni za glavu i pojasevi imaju važnu bezbednosnu ulogu. Zbog toga je veoma važno da se ne obavljaju nikakve neovlašćene prepravke na vozilima.

- Ako nemate naslon i udari vas neko otpozadi pri brzini od 16 kilometara i više, može nastupiti smrtni ishod. Slično je i kad vi udarite nekog - upozorava Okanović.

(S. I. - V. S.)

Ne važi za „jugiće“

Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima koji predviđa obaveznost pojaseva i naslona neće se odnositi na automobile koji su prvi put registrovani pre 2012. To znači, kako ističe Okanović, da vlasnici „jugića“ i drugih „Zastavinih“ modela mogu da odahnu.

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.