Slušaj vest

Koje marke je bio ovaj elegantan automobil, premijerno prikazan jugoslovenskim kupcima na beogradskom sajmu automobila 1974. godine, i u kojoj tadašnjoj zemlji je proizvođen?

Pitanje postavljeno na Fejsbuk stranici Kaldrma uz crno-belu fotografiju crnih kola, preko kojih se presijavala svetlost reflektora.

- Iako su domaća preduzeća kupovala veliki broj kamiona iste marke, ova limuzina nije našla svoj put do naših vozača, i gotovo da je nije bilo moguće ikada više videti na našim magistralama... - dato je dodatno objašnjenje.

Ali, mnogima očito nije bilo potrebno.

- Tatra, imali smo je u Inđiji u mojoj firmi, trošila je 25, 30 litara na sto kilometara, a kada se uključi vebasto grejanje jo 7 litara! - bio je među prvim odgovorima, a onda su se samo nizali:

- Bila je Tatra 613 koju su u Čehoslovačkoj vozili direktori raznih poduzeća i, naravno, političari. Pogon je bio motor sa 8 klipova i duplim karburatorom sa 165 KS. Maksimalna brzina je bila 190 kilometara na sat. Za ono vreme jako puno!

"Sećam ih se sa mora, isključivo", bio je još jedan od komentara, baš kao i ovaj:

- To je automobil marke Tatra, sa motorom pozadi i čuven po velikoj potrošnji goriva. Nije se dugo proizvodio. Tartra je prestala sa proizvodnjom putničkih automobila, a ostala je i dalje poznata po kamionima. Prethodni model bio je vrlo atraktivan po izgledu i kod nas se dosta koristio kao službeni automobil.

"Bila je u Valjevu jedna očuvana, narandžasta, prelep auto uživo, i neverovatno ogroman", s dozom nostalgije napisao je jedan pratilac Kaldrme.

- Gomila novih takvih Tatri bila ostavljena u Novom Sadu pored kanala DTD odmah pored mosta za Najlon pijacu. Negde krajem 80-tih. Ne znam šta je razlog tome, ni gde su završile - navedeno je među 152 komentara koiko je dostigao do trenutka kada smo mi čitali objavu.

Kurir/Kaldrma