DA LI POSTOJI CRNA MAGIJA? Majstorović pred kamerama Kurira pokazao bizarnu fotografiju: Na pragu je našao OVO! U Indoneziji leš stavljaju na vrh kuće
Često čujemo rečenicu "ne verujem ja u vradžbine, ali ova žena mi je sve pogodila".
Magija, proročanstva, vračare i vidovnjaci, prisutni su svuda u svetu, a bez obzira koju reč iskoristimo da imenujemo ovaj fenomen, bitno je da znamo koliko su ljudi koji praktikuju iskreni u onome što rade.
O tome kako se zaštititi od mogućih prevara kada je u pitanju verovanje u magiju i sudbinu, za Kurir televiziju objasnili su Jordan Majstorović, energoterapeut, Jasna Jojić, pisac i etnolog, Sanja Klisarić, doktor političkih nauka, istraživač i književnik, kao i Moris Panđaitan, video montažer.
- Sve o čemu ja govorim je zasnovano na nečemu što sam istražila. Ne postoji civilizacijski koncept koji isključuje magiju i religiju i oni su povezani. Nema kulture koja nije sadržala odnos prema magiji - kaže Klisarić.
Ona dodaje da magijski rituali nekog društva u kome su oni veoma zastupljeni često nema nikakve efekte na nekog ko dolazi iz druge kulture, pa dodaje da je sve u umu, te ne mora da znači da se magija odrazi i na dela.
- Da li magija postoji i da li može da naudi nekome zavisi od viđenja te osobe, dakle, za onoga ko ne veruje u magiju, ona ne postoji - kaže ona.
Majstorović kaže da ljudi koriste magiju i rituale kada nisu zadovoljni svojom sudbinom.
- Postoji magija koja se koristi za dobijanje materijalnih dobra, bolje pozicije, voljene osobe... Loša je ona druga magija koja se koristi da bi se oštetio neko ko je uspešan u duhovnom smislu - kaže Majstorović.
Jojić o narodnim običajima, poput prosipanjem vode za nekim, kaže da sve što ne škodi, a ima mogućnosti da bude dobro, treba praktikovati:
- Radimo neke stvari i potpuno nesvesno, kićenje jelke, duvanje svećica na rođendanskoj torti, slavljenje Nove Godine... Svi mi primenjujemo sujeverja.
Ona dodaje da ako sujeverja daju čoveku osećaj bezbednosti, onda umesto da provede život u panici ili strahu može pribeći tim vidovima sujeverja koji umire osobu.
Panđaitan je objasnio da je njegov otac iz Indonezije, pa kaže da ne bi nazvao ono što se praktikuje u Aziji magijom, već "znanjem".
- Postavlja se pitanje kako će neko koristiti to znanje, za dobro ili loše, pa se tako i određuje ono što mi zovemo crna ili bela magija. Kult mrtvih je u Srbiji potpuno drugačiji nego u Aziji. Ovde se razlikuje od sela do sela, kod vlaških naroda je mnogo drugačiji nego u Beogradu. U Indoneziji, ako je neko star i ispunio je svoj životni put, njegova smrt se ne oplakuje već se slavi što je ona toliko živela - kaže Panđaitan.
On je dalje objasnio da se u drugom delu Indonezije sahranjuju tek kasnije, pokojnik se stavlja na vrh kuće, u krov gde ostaje dok porodica ne skupi pare.
- Mora da se zakolje 24 vola ili bivola, kako bi oni odneli dušu u raj. Treba skupiti 30 hiljada dolara, koliko koštaju takve sahrane, a to je selo - kaže Panđaitan.
Panđaitan kaže i da je normalno da se u Indoneziji porodica i bližnji preminulog fotografišu sa mrtvakom.
Kada je reč o navodnoj magiji kojom neko pokušava da naudi pojedincu, često se desi da se koriste predmeti. Majstorović kaže da svi imaju svoje narodne rituale i tradiciju, što nema veze sa magijom.
- Ovo je jedno pero umotano koncem, unutra je zapis. Ovo su ozbiljne stvari. Ovo je kletva i prava magija. Našli smo to ispred udruženja na pragu. Ako je čovek slabe vere ili umno nestabilan on će ovo naći i smatrati da mu neko nešto pravi pa će i umisliti. Posle ovog predmeta može da nađe neki drugi predmet i ponovo pomisli na crnu magiju - kaže Majstorović.
Majstorović veruje da je najveće magijsko delovanje strah, pa kaže da treba biti strpljiv u ovakvim situacijama, čak i da znaju da je neko nešto uradio, moramo vratiti veru u debe i udaljiti se od zla koje je neko želeo da pošalje.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs