Slušaj vest

Posle pisanja Kurira o drami putnika iz Srbije koji su sedam sati bili zarobljeni na aerodromu u Larnaki, agencija je obezbedila smeštaj turistima, kao i let za sutra!

Podsetimo, turisti iz Srbije, njih 73, bilo je "zarobljeno" na aerodromu na Kipru. Kako su ranije ispričali za Kurir, svi su uplatili letovanje preko poznate agencije iz Beograda, a nije im bilo dopušteno da se čekiraju, jer ih nije bilo u sistemu. Turisti su naveli i da nisu dobili nikakve informacije, kao i da je avion odleteo bez njih.

U rešavanju problema naših turista uključila se i pomoćnica ministra za turizam i omladinu za sektor turističke inspekcije Dunja Đenić, koja je potvrdila za Kurir da će putnici sutra biti vraćeni za Beograd i to u dve grupe.

- Putnici su ostali na aerodromu bez mogućnosti da se ukrcaju, avio-kompanija je napravila grešku prilikom čerkiranja i nisu mogli da čekiraju naše putnike. Avion avio-kompanije u kome su trebali da se nađu naši putnici, zaista jeste otišao sa 130 praznih mesta i kao takav je i sleteo u Beograd. Definitivno nije bio dabl sejl, nisu duplo prodate karte, stvarno je došlo do problema kod avio-kompanije prilikom čekiranja karata - istakla je ona i dodala:

- Ono što je bitno, jeste da su uspeli da putnicima obezbede smeštaj do obezbeđivanja transporta, putnici su se smestili u hotele, a pretpostavlja se da će sutra u dva termina biti vraćeni za Beograd jedna grupa u prepodnevnim časovima, a druga u poslepodnevnim časovim i nadamo se da će sve biti u redu.

Kipar Zarobljeni turisti na kipru aerodrom
Satima čekali na aerodromu Foto: Privatna Arhiva

Govoreći o pravima putnika Đenić kaže da se uvek mogu javiti sektoru turističke inspekcije.

- Bez obzira što se ovde sad konkretno radi o greškama koje je prouzrokovala avio-kompanija, svakako je kupljen aranžaman preko agencije koja je odgovorna za pružanje usluga koje pružaju treća lica, pa u ovom slučaju i za smeštaj, odnosno za prevoz putnika. Što se tiče nas kao sektora, turističke inspekcije, mi možemo da utvrđujemo da li je turistička agencija ispoštovala program putovanja koji je prodala putnicima, a u tom smislu mislim na datum povratka putnika. Što se tiče generalno njihove nadoknade za taj povratak dana kasnije, mi nemamo pravo kao inspekcija da nalažemo da agencija nadoknadi sredstva putniku, već se takvi postupci rešavaju sudskim putem - objasnila je Đenić.

"AGENCIJA JE BILA DUŽNA DA PRIJAVI PUTNIKE U REGISTAR" Pravna procedura bankrota "Barcino tours": Putnici će se namiriti, ali... Izvor: Kurir televizija