Pet ključnih trendova u marketingu koji su obeležili 2015. godinu
Foto: PR

Aktuelni trendovi

Pet ključnih trendova u marketingu koji su obeležili 2015. godinu

Edukacija -

2015. godina je prilično dinamična za poslovni svet. Tržište se sve brže menja, ponuda raste, ali zato uspeh u poslovanju mnogih opada. Da bi se održale u takvom, promenljivom okruženju, sve kompanije moraju da reaguju brzo i da prate trendove. To važi ne samo za kompanije koje posluju direktno sa potrošačima, već i za kompanije koje posluju sa drugim kompanijama. Kao i za sve druge segmente poslovanja, isto važi i za marketing. Pred vama je pet trendova u marketingu koje stručnjaci iz američke agencije Gyro smatraju ključnim za uspešno oglašavanje i održavanje pozicije na tržištu.Veća očekivanja korisnika: Novi dizajnDa li ste „razgovarali“ sa vašim automobilom u poslednje vreme? Ili, možda, vikali na laptop računar? Kako se digitalizacija naših života nastavlja, B2B marketinški stručnjaci mogu da nauče vredne lekcije o korisničkom iskustvu – bilo da se događa na poslu, kod kuće ili na putu. Adobe Slate, besplatna aplikacija koja može da pretvori godišnji izveštaj u bogatu, interaktivnu vizuelnu priču, interaktivni termostati i kontrolne table automobila, samo su neke od novina koje pokazuju kako se dizajn sve više prepliće sa digitalnim i realnim svetom. Rezultat? Korisnici imaju sve veća očekivanja, a samim tim i sve manji nivo tolerancije. Zato je važno da im omogućite da sve što očekuju zaista i dobiju. Dobro korisničko iskustvo treba da bude jedna od ključnih stvari oko koje ćete obrazovati svoju marketinšku strategiju.Moć zajednice„Crowdsourcing“ je sada već pojam koji je star 10 godina, ali mnogi ljudi još nisu sigurni šta on znači. „Crowdsourcing“ označava društveno odgovorne dobrovoljne akcije. To je tip zajedničke onlajn aktivnosti u kojoj pojedinac, institucija, neprofitna organizacija, ili kompanija, putem fleksibilnog otvorenog poziva, predloži grupi pojedinaca različitog iskustva i broja dobrovoljno preduzimanje neke akcije. U toj akciji učestvuje grupa ulažući svoj rad, novac, znanje i/ili iskustvo, uvek na obostranu dobit.Iako ova strategija postoji već prilično dugo, postoje neke novine. Kako bi zadovoljili veća očekivanja u pristupu informacijama, vlade otvaraju svoje podatke i postaju transparentnije. U međuvremenu, građani se organizuju u sve većem broju, pomoću digitalnih alata, kako bi doprineli poboljšanju njihove zajednice. Ovaj oblik društvene, zajedničke moći, mogu da iskoriste i kompanije. Organizovanje raznih akcija i programa koji će pozivati ljude na akciju – od dobrotvornih akcija do zalaganja za promene u na primer očuvanju okoline, može da bude izvrstan marketing.Racionalizacija trgovine za kompanije i kupceKako život i poslovanje postaju sve složeniji, tako sve više ljudi teži tome da stvari završava na što jednostavniji način. Pojednostavljivanje prodaje je zato postalo poslovni imperativ, a mnogi novi alati su odgovorili na ovu potrebu prilično uspešno. „Point-of-sale“ (POS) sistem sada omogućuje trgovcima da prihvataju plaćanje putem tablet uređaja. Tehnologija koja je omogućila digitalni potpis umnogome je smanjila vreme i troškove transakcija. Dugmad sa natpisom „kupi" koja se pojavljuju u društvenim medijima omogućavaju kupcima da izvrše kompletnu kupovinu, ma gde se nalazili. Ovo je za kompanije naročito važno, jer putem raznih alata mogu da prate navike kupaca i lakše dolaze do njih.Sadržaj je nova valuta, a brzina je ono što prodaje.„Real-time marketing“, odnosno marketing u realnom vremenu, više nije nešto o čemu kompanije mogu da maštaju. Naprotiv, od njih se danas stalna uključenost očekuje, a kompanije s najboljim brendovima su shvatile da oni koji prvi ispričaju neku priču ili saopšte neku novost imaju najviše uspeha. Kako bi bi išli korak ispred očekivanja kupaca i klijenata, mnoge kompanije imaju cele marketinške timove koji se bave kreiranjem isključivo marketinškog sadržaja u realnom vremenu. To im omogućava da stalno prate trendove, budu u toku i da brzo i efikasno zadovolje potrebe i želju korisnika za novim informacijama. Ako se bavite digitalnim marketingom, u tome vam mogu mnogo pomoći i društvene mreže, iako ih mnoge B2B kompanije još smatraju manje važnim. Ipak, veliki igrači koriste pun potencijal društvenih mreža, pa ako ih zaboravite, možete izgubiti mnogo.Važno je da pratite evoluciju medija i platformiAko mislite da je dovoljno da optimizujete svoju web stranicu za mobilne uređaje, razmislite još jednom. Tradicionalni mediji, nove platforme i modeli oglašavanja menjaju se pred našim očima, što znači da strategije više ne mogu da se obrazuju po principu automatizma. Uzmite za primer mobilne uređaje. Formati i modeli reklama i oglasa se gotovo svakodnevno sve više prilagođavaju ponašanju korisnika. Nekad statične slike sada su postale „pokretne“ kako na Fejsbuku, tako i na Instagramu, a video-materijali se sve više koriste. Strategije koje su važile juče ne važe danas. Zato savremeni marketinški stručnjaci moraju da poznaju alate i tehnologije koji će im omogućiti da stalno kreiraju nove metode i strategije kojima će preneti poruku, privući pažnju i isporučiti realnu vrednost klijentima.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track