Najbolji i najgori primeri dizajna logoa u 2015. godini

Samo za dizajnere

Najbolji i najgori primeri dizajna logoa u 2015. godini

Edukacija -

Kraj godine je idealno vreme da se sumiraju utisci i evaluiraju trendovi. Tako je u 2015. godini, Gugl obznanio novi logotip, i to posle 16 godina. Sonos je lansirao sasvim nov logo. Komentari o vizuelnom domenu kampanje Hilari Klinton preplavili su internet.Pred vama su neki od najboljih, ali i jedan od najgorih poteza u grafičkom dizajnu u 2015. godini.Guglov novi logo posle 16 godinaNakon 16 godina bez promena, Guglov dizajnerski tim predstavio je nov logo – zaobljeniji, beserifni, koji potiče iz njihovih enciklopedijskih korena. Stručnjacima u dizajnu i brendingu se uglavnom dopala ova promena.„Ono što je jasno jeste da novi identitet nije samo promenjen i redizajniran logotip nego pametan sistem vizuelnog jezika koji nama, korisnicima, omogućuje da povežemo tačkice preko Guglovog ekosistema“, navodi Džof Kuk iz kompanije „Base Design“.Stiv Heler, novinar i bivši umetnički direktor u „Njujork tajmsu“, ističe: „Oni su uspeli da spoje tri često protivrečna atributa dizajna: slova, reč i sliku i pretvore ih u veseo, nezaboravan, moderan izraz njihovog brenda. Neki bi mogli da kažu da je animacija samo skup dodatak, ali ja smatram da se tako stvara veza sa savremenim medijima".Spotifaj je postao šarenBela, zelena i crna. To je bio „stalni ritmički zvuk" brenda Spotifaj sve do festivala SXSW, kada su predstavili svoj novi standard – brend koji slavi boje koliko i živost, kao i muzički odabir.Sonos zaista pokreće zvukKad logotipi počnu viralno da se šire internetom, to je obično iz najgorih razloga: smešan ili loš dizajn, loša kopija nekog dizajna i slično. U slučaju Sonosovog novog logotipa sasvim je suprotno.Novi dizajn kompanije specijalizovane za Hi-FI bežično ozvučenje koristi pozadinu koja podseća na odsjaj zvezde, a prilikom prelistavanja na društvenim mrežama kao što su Fejsbuk i Tviter čini se kao da talasi izlaze iz samog logotipa i kao da sve vibrira u nekom ritmu. Zanimljivo je da taj efekat nije unapred bio planiran.„Ta optička iluzija nije bila početna ideja", objašnjava Lora Stajn, kreativna direktorka kompanije „Brus mjau dizajn” (Bruce Mau Design), koja je radila na rebrendiranju Sonosa. „Trebalo je da logo bude u pokretu, nešto što zrači, da se nešto događa".Netfliks – crveno i jednostavnoKada je interni dizajnerski tim popularne kompanije za strimovanje video-sadržaja Netfliks tiho predstavio novi, flat, crveni logo prošle godine, pojavilo se dosta kritika i pitanje: Zašto?Sada znamo. Kreativni studio „Gretel“ objavio je plodove jednogodišnje saradnje sa Netfliksom, izgradivši čitav novi identitet brenda koji može da funkcioniše na globalnom nivou. Sa crvenom bojom i trodelnim slikama na kojima su lica najomiljenijih likova iz serija i filmova, Netfliks jednostavno koristi logo da promoviše svoje najpopularije naslove.Hilari sa velikim HI za kraj, najgori potez, o kojem je internet dugo brujao. Šuška se da je ovaj logo dizajnirao Majkl Bejrut iz poznate dizajnerske kompanije „Pentagram“. Logo u kome strelice oblikuju slovo H, napravljen za kampanju Hilari Klinton, naišle su na brojne kritike: od toga da strelica pokazuje nadesno (desničarska politička orijentacija) do toga da logo izgleda kao znak u bolnici.Taj logo je naravno ubrzo povučen, ali je marketinški tim Klintonove morao da se pomuči kako bi osmislio kampanju koja će skrenuti pažnju sa ove greške.Ako ste kreativni i želite da pravite sve ono što čini imidž jedne firme, to jest njen korporativni identitet (izrada logotipa, knjiga standarda, dizajn kompletnog promotivnog materijala, kao što su brošure, plakati, pamfleti, katalozi, flajeri), znanja i veštine potrebne za ovaj uzbudljivi posao možete pronaći ovde.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track