Četiri razloga zbog kojih je i-mejl marketing moćno sredstvo za male kompanije

Saveti za startapove

Četiri razloga zbog kojih je i-mejl marketing moćno sredstvo za male kompanije

Edukacija -

Marketing je prešao dug put u skoro pola veka, koliko je prošlo od slanja prvog i-mejla. Napredne metode, poput oglašavanja putem društvenih medija i SEO tehnika, omogućili su kompanijama da te brojne kanale iskoriste kako bi uspešno postigle svoj cilj. Zašto onda mnoge uspešne kompanije i dalje imaju i-mejl marketing kao deo svoje marketinške strategije?U istraživanju, koje je 2014. godine sprovela američka organizacija „Dajrekt marketing asosiejšen“ (Direct Marketing Association, DMA), više od polovine ispitanika naveli su da planiraju da povećaju budžet za i-mejl marketing, navodeći kao razlog impresivan povraćaj uloženih sredstava. Šta je to što ovaj „veteran“ među marketinškim kanalima pruža, te mu se kompanije uvek rado vraćaju?1. Daje efikasne uvideJedna od najvećih prednosti dobrog i-mejl marketinškog programa jeste detaljni pregled statističkih podataka koje možete da prikupite o kampanji. U poređenju sa drugim tradicionalim marketinškim kanalima – poput reklamnih bilborda, ili TV-a, merenja i-mejl marketinga daju mnogo detaljnije informacije o uspehu ili neuspehu marketinške kampanje. Konverzije nastale putem e-pošte jasno su definisane i kao takve lakše ih je ponoviti, nasuprot nejasnoj prirodi ostalih tradicionalnih marketinških tehnika. Za i-mejl marketing, analize poput pregleda i-mejlova i klikova na linkove unutar mejlova jesu standard – ali možete i da „kopate dublje“ kako biste uvideli koliko vremena primaoci mejlova provedu čitajući svoje i-mejlove, kao i koje uređaje koriste za to. Praćenje ovih analiza omogućuje neverovatno vredan i delotvoran uvid u to šta daje rezultate u kampanji, a šta je neuspešno.2. Daje moć da budete bolji i u ostalim segmentima kampanjeOsnov dobre i-mejl marketinške kampanje – čak i više od sadržaja – jeste lista primalaca. Definisanje i segmentiranje poslovnih kontakata i donošenje odluke o tome koje poruke i kome će se poslati navodi marketinške stručnjake koji rade u manjim kompanijama da se više fokusiraju i detaljnije analiziraju svoju ciljnu publiku. Ova vrsta detaljne analize korisna je marketinškim timovima i za sve ostale kanale oglašavanja. Precizno poznavanje i razumevanje svoje publike i toga šta ih to navodi da kliknu na i-mejl olakšaće vam da uspešno definišete termine za SEO podršku, da odredite koje su prave društvene mreže za promociju vašeg brenda, da strukturišete web stranice i poboljšate konverzije i na kraju da pronađete i formulišete odgovarajuće poruke koje možete plasirati putem svih ovih kanala.3. Oslobađa vremeZa većinu dobrih stvari potrebno je vreme – za neke više od drugih. Za male kompanije, koje nemaju mnogo sredstava ili dovoljno ljudstva u marketinškom sektoru, svakodnevno poslovanje uključuje analizu troškova i korisnosti svih marketinških kanala. Zato su ponekad marketinški menadžeri pretrpani poslom, te je brzina obavljanja određenih zadataka veoma važna. Kompanija „Malifaj” (Mailify), koja se bavi kreiranjem i-mejl kampanja, navodi da njihov prosečan klijent potroši 20 do 40 minuta na prvoj i-mejl kampanji. Za to vreme oni mogu da postave aplikaciju, ubace svoje podatke, odaberu dizajn, ​​testiraju ga i pošalju. A zatim mogu da se posvete zadacima koji zahtevaju više vremena.4. Garantuje povraćajKada je u pitanju marketing malih kompanija, činjenica je da se na kraju sve svodi na brz povraćaj uloženih sredstava. Svaka zarada znači mnogo, pa je to i razlog zbog kog je i-mejl marketing tako privlačan za male kompanije. Prema DMA procenama, za svaki dolar potrošen na i-mejl marketing vrati se 44,25 $. Iako ovu statistiku treba razmatrati obazrivo, nije teško uvideti kako i-mejl marketing može zaista da vrati sva ulaganja. Koristite i-mejl marketing kako biste ponovo angažovali stare kupce, privukli nove ili održali kontakt sa postojećim klijentima. Naravno, ovo su samo neke od prednosti i-mejl marketinga. Ali za digitalne marketinške menadžere malih kompanija takođe je vrlo važno da nauče da na pravi način samostalno kreiraju uspešnu strategiju, kako bi rezultati ove kampanje zaista bili vidljivi.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track