Kako izabrati kandidata za posao iz generacije Z
Foto: PR

Novi izazov za buduće HR menadžere

Kako izabrati kandidata za posao iz generacije Z

Edukacija -

Stasavanje generacije Z nije značajno samo za marketinške stručnjake i prodavce, već i za poslodavce i buduće menadžere ljudskih resursa, koji će raditi na zapošljavanju i voditi ove nove generacije u poslovnom svetu.

A ova generacija donosi promene u selekciji. Generaciju Z čine ljudi rođeni otprilike od sredine devedesetih do 2010. godine, što znači da će oni uskoro biti spremni za zapošljavanje, pa su menadžeri za ljudske resurse širom sveta već počeli da obraćaju pažnju na njih.

Zašto je generacija Z važna za buduće HR menadžere?

„Menadžeri ljudskih resursa su usredsredili sve svoje snage da privuku milenijumsku generaciju, motivišu ih, edukuju i pretvore u vrhunske zaposlene. A sada oni moraju da prebace svoj fokus na generaciju Z i nauče kako da rade s ovom novom, manje poznatom generacijom koja tek dolazi, a s njom i velike promene u načinu zapošljavanja“, navodi Megan M. Bajro, svetski poznati strateg i analitičar u oblastiljudskih resursa.

Naravno, generacija Z je još vrlo mlada i njihovo mišljenje o zapošljavanju u budućnosti može da se promeni. Međutim, kada je reč o zapošljavanju ove generacije, postoji nekoliko stvari koje mogu biti od koristi budućim HR menadžerima.

Generacija Z je stalno na internetu

Kao i milenijumska generacija (kojoj verovatno pripada veliki broj budućih HR menadžera), generacija Z je grupa koja je odrasla u digitalno doba; tehnologija i mnogi oblici komunikacije su im dostupni još od rođenja. Oni koriste brz pristup informacijama i, kao i njihove starije kolege, oni stalno obrađuju podatke. Poput pripadnika milenijumske generacije, vole da rešavaju svoje probleme na internetu, pa će posetiti Jutjub ili druge video-platforme da bi pronašli vodiče i pokušali sami pre nego što zatraže pomoć.

Oni takođe visoko cene mišljenja svojih vršnjaka. Za menadžere u oblasti ljudskih resursa, to znači da treba da budu spremni na komunikaciju na raznim platformama – i to na trajnoj osnovi. „Kako biste zaposlili najbolje talente, moraćete da budete stalno na internetu, baš kao što su i oni. Moraćete da držite korak s novim socijalnim mrežama, koje će verovatno uvek biti promenljive. Takođe ćete morati da transparentno saopštavate šta želite, s obzirom na to da je ova generacija podjednako sumnjičava prema marketingu baš kao i njihove malo starije kolege“, navodi Megan Bajro.

Prilagodljivo radno vreme biće sve važnije

Prilagodljivo radno vreme i rad na ugovor nešto je što je uvela milenijumska generacija, a generacija Z će više nego verovatno samo da nastavi u tom smeru po pitanju očekivanja u karijeri.

Oni svakako neće očekivati ​​da se zaposle i ostanu u istoj firmi do kraja života. Fleksibilni raspored će biti od velike važnosti za njih; tradicionalno radno vreme od devet do pet zasigurno neće biti nešto što ih privlači, već upravo suprotno.

„Ova sklonost ka prilagodljivom rasporedu rada znači da će se posao obavljati izvan tradicionalnih radnih sati, te će i HR menadžeri morati da se naviknu i prilagode na takvo radno vreme“, smatra Megan Bajro. Kompanije će takođe morati da preispitaju (u većini slučajeva) njihove dugogodišnje politike rada i prilagode se ovim novim radnim normama, ako žele da opstanu na tržištu. Najbolji dokaz za to jeste činjenica da su svetske i uspešne kompanije poput Gugla, Fejsbuka i brojne druge kompanije iz domena informacionih tehnologija već odavno usvojile ovakvu vrstu rada.

Odrastanje u recesiji utiče i na njihova poslovna očekivanja i etiku

S obzirom na to da je ova generacija odrasla u vreme svetske ekonomske krize i recesije, to znači da su pragmatičniji i skeptičniji nego njihove nešto starije kolege. Kako će to uticati na njihovo ponašanje i želje kada se kandiduju za neki posao?

„Većina ovih mladih ljudi su deca generacije X i stabilnost će verovatno biti vrlo važna za njih. Oni mogu da budu i marljivi i vrlo proračunati. Prihodi i dobit će verovatno biti velika motivacija za pripadnike generacije Z“, ističe Megan Bajro.

Zbog recesije, mnogi od njih su odrastali u domaćinstvima s više generacija (koje uključuju stariju braću i sestre, roditelje, bake i deke), što može znatno da im pomogne pri snalaženju na radnom mestu koje podrazumeva saradnju s pripadnicima nekoliko generacija.

Kao rezultat brojnih promena, koje se dešavaju s ovom generacijom, menjaju se i HR metode. Ako ste osoba koja voli promene i dinamičan rad, ovo je karijera u kojoj možete da budete veome uspešni i zadovoljni, a da pri tome i da dobro zarađujete, budući da će sektor ljudskih resursa postajati sve važniji vlasnicima kompanija – konkurencija na tržištu je svakog dana sve veća i niko nema ni vremena ni novca da gubi na loše radnike. Ako želite da steknete potrebna znanja i veštine za HR menadžera, upišite obuku za menadžera ljudskih resursa.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja