icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

Šta je ovog meseca aktuelno u web dizajnu?
Foto: Harald Klemm

Budite u trendu

Šta je ovog meseca aktuelno u web dizajnu?

Edukacija

Ako planirate karijeru u web dizajnu, onda već verovatno znate da trendovi igraju značajnu ulogu u svetu dizajna. Predstavljamo vam neke od tendencija koje su aktuelne ovog meseca, među popularnim svetskim dizajnerima.

1. Ljubičasta boja

 

Ljubičaste palete boja su se do sada retko upotrebljavale u web dizajnu. I to s razlogom.

 

Ovu boju je dosta komplikovano koristiti u nekim situacijama, jer ima raspon emocionalnih asocijacija koje mnogi dizajneri izbegavaju. Ljubičasta nije prečesto ni izbor za koji se odlučuju brendovi,  jer se često teško uklapa s drugim bojama.

 

Sve to više ne sprečava dizajnere. Ljubičaste palete boja su ovog meseca postale vrlo popularne, a razni dizajneri s njima prave prilično impresivne rezultate. Mnoga od tih dizajnerskih rešenja imaju nekoliko sličnosti koje olakšavaju rad s ljubičastim tonovima:

 

- Monotone sheme boja

 

- Jednostavni obrasci, bez mnogo konkurentnih elemenata

 

- Minimalna upotreba fotografija

 

- Svemirske teme (uvek popularan izbor s ljubičastom bojom)

 

- Korišćenje tamnijih ljubičastih nijansi (a ne pastelnih boja).

 

Budući da je ljubičasta tako upečatljiva boja, posebno njeni tamniji tonovi, ono što sada mnogi dizajneri koriste jesu jednostavni okviri. Minimalistički stil može da ima velike koristi od tako moćne boje. Ako odaberete ljubičastu boju za rad, tamnije nijanse mogu da budu bolja opcija. S ovom bojom će se dobro uklapati svetla tipografija. Jedan od lepih primera jeste web stranica KIKK festivala.

 

2. Velika dugmad

 

Dugmad su vrlo često najvažniji elementi u bilo kojoj vrsti dizajna. Pomoću dugmadi vodite korisnika na sledeću stranicu, pomažete im da završe željenu akciju do kraja, ili da ostave svoje podatke u obrascu.

 

Dugme je krajnji cilj poziva na akciju i predstavlja povratnu spregu između korisnika i dizajnerskog interfejsa. Dok se dizajn dugmadi ranije ubrzano razvijao u poslednjih nekoliko godina nije bilo mnogo posebnih trendova do sada. Dizajneri danas najviše vole da koriste veliku dugmad.

 

Ovaj trend je gotovo sasvim u suprotnosti s prethodno aktuelnim trendom tzv nevidljive dugmadi. Velika dugmad su zabavna alternativa za korisnike, ali ne treba zaboraviti sledeće – korisnici moraju da znaju da su dugmad površine na koje treba da se klikne. Ona ne mogu da se sakriju kao druge vrste elemenata dizajna.

 

U svakom od tri primera koji slede koristi se animacija koja se aktivira na pokret pokazivača i na taj način se identifikuju dugmad. Svaki dizajn ima jedinstven pristup ovoj tehnici.

 

„Bark Design“: Velike slike prikazuju naslov i podnaslov kada korisnik prelazi pokazivačem preko njih i ukazuju na to da može da se klikne na njih.

 

„Mt. Kuba Centar“: Stranica za identifikaciju biljaka koristi tzv „hover“ odnosno lebdeće akcije, tako da tipke gotovo skoče s ekrana kada promene boju i veličinu. Animacije se teško mogu propustiti, a slike su toliko zanimljive da naprosto poželite da kliknete na njih. Gotovo svaka slika je veza, link koji vodi na više informacija. To je zabavan element za korisnike.

 

„Simon Foster“: Portfolio ove kompanije je veoma zanimljiv, jer su elementi koji se inače ne bi  koristili kao dirke upravo to. Svaki element portfolija je dugme, a klikom na tu dugmad možete saznati više o projektu. Jednostavan crno-beli dizajn je osvežen mnoštvom boja koje se izmene svaki put kada korisnik pokazivačem pređe preko slike.

 

3. Geometrijski oblici

 

Postoji nekoliko načina da uključite geometrijske oblike u svoj dizajn. Možda ćete koristiti oblike kao element za navigaciju, za dugmad ili kao pozadinske šare. Zanimljivi  geometrijski oblici mogu da naprave zanimljiv ukupan estetski doživljaj. Upotreba oštrih ivica i ravnih linija koje karakterišu geometrijske oblike otklanjaju osećaj mekoće iz dizajna i ostavljaju jači utisak.

 

Šon Klasen, poznati dizajner koji je radio s velikim kompanijama kao što su Krajsler i Gugl, u svojim dizajnerskim projektima voli da suprotstavlja meke i oštre ivice. Na primer, u portfoliju na svojoj web stranici on to radi pomoću cveća i komplementarnih geometrijskih oblika u istoj slici. Sve što zaista povezuje te elemente jeste boja, ali mekane, oble linije ruža i oštre ivice trouglova funkcionišu zajedno.

 

Svaki od ovih trendova je zanimljiv sam po sebi, ali oni imaju zajedničke elemente. Jer svi oni zapravo uzimaju određeni element dizajna koji ekstremno uvećava, to jest pojačava utisak (tamna, upečatljiva ljubičasta boja, velika dugmad, naglašeni geometrijski oblici).

 

Ako želite samostalno da izrađujete atraktivne web sajtove, postanete uspešan web dizajner i koristite znanje o trendovima koje prepoznajete, više o načinima kako možete da postanete uspešan profesionalni web dizajner možete pronaći na ovom linku.

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.