DIGITAL DAY 2017: Kupci u digitalnom svetu
Foto: Promo

Održana konferencija

DIGITAL DAY 2017: Kupci u digitalnom svetu

Edukacija -

Najveća i najznačajnija regionalna konferencija posvećena digitalnom i interaktivnom marketingu, Digital Day, koja je održana juče u Domu omladine Beograda, okupila je eminentne predavače i zemlje i regiona koji su govorili o trgovini na internetu.

Connected Shopper

Tema ovogodišnje konferencije „Connected Shopper“ približila je publici aktuelne industrijske trendove, najbolje metode, praksu i iskustva u oblasti digitalnog marketinga. Od stručnjaka koji se bave istraživanjem tržišta, predstavnika regulatornih tela i telekomunikacionih operatera i menadžera velikih kompanija, preko kreativnih direktora i analitičara, do uspešnih preduzetnika koji stoje iza velikih i rastućih kompanija – Digital Day 2017 je pokrio sve: od teorije i edukacije do analize i prakse.

Foto: Stefan Đaković, Relja Simić
Foto: Stefan Đaković, Relja Simić

Uvodno predavanje održala je Sanja Lalević Cvetković. Ona je publici predstavila ADEX 2016 istraživanje o digitalnom tržištu Srbije. Trendovi porasta nestandardnog formata, video i nativnog oglašavanja prate globalne trendove.

Srbija je digitalna!

Nakon ovakvog uvoda u narednim predavanjima publika je imala prilike da sazna da 12% internet korisnika Srbije koristi blokere reklama, ali i da je Srbija na istom putu na kojem je Velika Britanija bila pre deset godina. Iako je opšte mišljenje da Srbija nije prihvatila digital u opštem smislu, Jonathan Francis rekao je da smo u velikoj zabludi.

Svi žele podatke o kupcima

Da bismo poslovali u digitalnom svetu, koji nije ograničen fizičkim barijerama, potrebno je poštovati i regulative o zaštiti podataka o korisnicima. General Data Protection Regulation (GDPR) je regulativa koju će uskoro morati svi da poštuju, a kojom će korisnici morati da daju pristanak za prikupljanje podataka, kao i da imaju transparentan pristup podacima i onome za šta se oni koriste.

Svet je u permanentnom beta stanju

Za panel na temu transformacije poslovanja i postavljanja digitalnog poslovanja kao osnove tražila se stolica više, jer je panel okupio predstavnike telekomunikacionih operatera, relevantne govornike iz oblasti digitalnog marketinga i velikih preduzeća. Svi su se složili da digitalna transformacija ne sme biti projekat, već redizajn postojećih poslovnih procesa, kako bi poslovanje bilo u korak s okruženjem. „Agilan pristup implementacijama novih platformi je bitan da kompanija ostane u trendu“, rekao je Predrag Ćirković. Milan Simić, je rekao da je telekom industrija u poslednjih nekoliko godina prošla kroz ozbiljne transformacije, da su promenjena pravila igre i da strategija podseća na japansku strategiju: otvorena borba na svakom frontu. Nemanja Žilović misli da nova igra tek počinje jer je za uspešno poslovanje ključna brzina prihvatanja i postavljanja novih trendova. Panelisti su se složili da je budućnost kojoj nema alternative potpuno drugačiji način učenja, organizovanja, zajedničkog rada i permanentnog usavršavanja. Treba prihvatiti haos kao permanentno stanje.

Smisleni sadržaj na svakom koraku

O vrednosti mobilnog poslovanja, transformaciji sadržaja, njegovom konzumiranju i uticaju društvenih mreža govorila je i Katrzyna Paliwoda. „Živimo u IV industrijskoj revoluciji, sa pažnjom publike od 3 sekunde, sa previše podataka svuda oko nas“, rekla je Katrzyna i dodala da „Ni Facebook pre sedam godina nije imao mobilnu strategiju, čak su predvideli da mobilni telefoni neće biti popularni. Sada je sve što rade mobile first, pa onda desktop“. Katrzyna nam je odala tajnu i rekla pet ključnih elemenata uspešnog sadržaja: Sliku učiniti pokretnom, kad god je to moguće; ne zaboraviti na format videa, posebno zbog sadržaja na pametnim telefonima; napraviti video koji je super i bez zvuka; iznenaditi publiku, biti nestandardan; reklama mora da bude dobro tempirana da bi došla do svoje publike.

Ljudi su „data hotspotovi“

Programmatic & e-commerce, je tema kojoj je predavanje posvetio Hossein Houssaini. Novo doba poslovanja nije zaobišlo ni marketinške kuće, pa je promena dosadašnjeg pristupa dovela do programmatic poslovanja. Tranzicijom sa starih poslovnih modela došli smo do demonstracije, uključivanja i osnaživanja kupaca, kao ključnih elemenata pristupa publici. Praćenjem aktivnosti, navika i ponašanja kupaca kreiraju se profili koji omogućavaju da isporučimo dobru reklamu u pravo vreme.

Koraci do uspešne e-trgovine

Drugi panel bio je posvećen iskustvima izrade, lansiranja i negovanja e-commerce poslovanja i proveo nas je kroz ključne korake kroz koje su prošli pojedinci i kompanije koje stoje iza najuspešnijih portala u Srbiji.

Iako se svi bave različitim temama, panelisti su se složili da je svima zajedničko da se kupovina iz offline polako, ali sigurno pomera u online. U osnovi svakog poslovanja planiranje je ključan element, posebno u ovako turbulentnom okruženju. Ne treba zaboraviti ni da su sve ove firme bili svojevrsni pioniri u svojim oblastima, bez dosadašnje prakse i iskustva. Bojan Leković, rekao je da je njihov portal nekoliko godina radio potpuno neprofitno. Zanimljivo je da programiranje sve kompanije rade interno, bez eksternih kadrova. Poboljšanje kvaliteta je ključ, a dobra ideja je nešto čega se treba držati, čak i kada u startu deluje nerealno, zaključili su panelisti.

Hakujte rast poslovanja

„Da biste porasli i optimizovali poslovanje morate zaboraviti svo tradicionalno znanje, jer su današnji konzumenti mnogo drugačiji od onih od pre nekoliko godina“, počeo je Steve Lok. Da bi se nešto uradilo ključna je dobra ideja. Na primeru svoje kompanije Steve je pokazao kako sa malim budžetom i dobrim planom kompanija može ostvariti odlične rezultate. Njegov pristup je odabir jedne od 5000 marketinških strategija i držati se nje, ulagati korak po korak, a nakon godinu dana promeniti strategiju.

Znamo li da čitamo grafikone?

Verovatno bismo svi rekli da znamo, ali da li iz tih grafikona umemo da pročitamo bitne stvari, bila je jedna od tema, možda i najzanimljivijeg predavanja koje je održao Robert Petković. Google analitika je moćan alat, ali ukoliko niste dobro upoznati sa poslovnom strategijom i nemate cilj poslovanja i jasnu destinaciju, velika je šansa da trošite novac na pogrešnoj strani.

Foto Stefan Đaković, Relja Simić
Foto Stefan Đaković, Relja Simić

Živimo u digitalnom svetu

Ukoliko želimo da uspešno poslujemo, moramo prihvatati trendove dovoljno brzo, a ukoliko želimo da budemo među najuspešnijima, onda treba da postavljamo trendove. Okruženje je turbulentno, promenljivo i ne dozvoljava tradicionalne metode poslovanja.

Kada je sadržaj u pitanju, razni algoritmi, analize i grafikoni pomažu nam da bolje shvatimo šta ljudi žele, kuda nas vode novi trendovi i šta ljudi brže prihvataju. Slušali smo i najuspešnije i čuli njihov put do zvezda, otkrili su nam svako svoju formuli poslovanja i primetili smo da iako različiti, mnoge stvari su im zajedničke: kupovina se pomera u online, dobar plan je ključ dobrog poslovanja, kao i konstantno unapređivanje usluga i proizvoda koje nudite.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track