icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

Otkrijte aktuelne trendove u web dizajnu
Foto: Viennafoodweek.at

Zašto je danas najvažnije zadiviti korisnika

Otkrijte aktuelne trendove u web dizajnu

Edukacija

Dobar prvi utisak je vitalni deo web dizajna. Početna stranica je najčešće prvo sa čime se korisnik susreće kada upoznaje neku kompaniju ili brend i upečatljiv dizajn može da odredi hoće li nastaviti da se interesuje za njih ili neće.

U trendovima koji su se pojavili u 2017. godini dizalneri se sve više fokusiraju na naslovnu stranu i elemente dizajna koji su malo drugačiji od onoga na šta su korisnici navikli.

 

Od estetskog aspekta, do usmeravanja na interakciju s korisnikom, postoji dosta novih, interesantnih načina da privučete pažnju korisnika.

 

Evo šta je u trendu ovog meseca.

 

Slike heroja

 

Trend korišćenja slika heroja koje popunjavaju ekran pre svega služi tome da zadivi korisnika. Ali što je možda još važnije, tu je i da im pruži pogled na ono što ih tek očekuje na stranici i navede ih da žele da nastave i saznaju više.

 

Kada koristite ovakvu sliku (fotografiju visoke rezolucije upečatljive akcije ili njenog detalja), najbolje je da smanjite količinu drugih informacija na stranici kako bi ta slika imala istinski snažan uticaj. Da biste zadivili korisnika i stvorili duže angažovanje, vizuelni prilog može da bude i video-snimak sa nekim herojskim činom. Na taj način dajete korisniku još više razloga da ostane na stranici, sazna o čemu se radi i nastavi dalje da istražuje.

 

Ilustracije

 

Ilustracije na web stranicama se u mnogim kompanijama sada koriste da bi njihov web sadržaj delovao zabavnije i živahnije. Iskusni ilustratori su posebno traženi kako bi pravili takozvane „product- friendly“ ilustracije, odnosno ilustracije koje se baziraju na proizvodima koje kompanija nudi. Te, posebno kreirane ilustracije i animacije jesu vizuelna poslastica i nešto što zaista privlači publiku.

 

Svetle boje

 

Iako se savremeni dizajn sve više kreće ka minimalizmu, dizajneri i dalje treba da sprovedu neke estetske intervencije koje će sprečiti da web stranice izgledaju previše sterilno. Svetle boje su jednostavan način da to postignete. Samo pogledajte, na primer, redizajn logoa Instagrama koji je urađen prošle godine. Mnogo jednostavnije, mnogo svetlija boja.

 

Dijagonalni uglovi

 

Neki trendovi su jednostavno previše zabavni da bi se ignorisali. Dijagonalni raspored je među takvim trendovima. Tako danas nailazite na sve više stranica na kojima su elementi grupisani u jednom uglu ekrana – često u donjem desnom uglu – i usmereni su dijagonalno u odnosu na ostatak stranice.

 

Elementi su često tako pozicionirani da izgledaju kao da su zalepljeni na ostatak dizajna.  Dijagonalni raspored pruža drugačiji obrazac praćenja sadržaja za korisnika, kreiranjem fokusnog središta u donjem uglu češće nego u gornjem levom uglu ili centralno. Ovaj postupak stvara neku vrstu dubine, sa idejom da elementi „eksplodiraju" preko ekrana.

 

Da bi izvukli maksimum iz tih elemenata, mnogi dizajneri „sakrivaju“ više elemenata ispod, pa se do njih dolazi skrolovanjem, što dodaje još jedan element dubine i osećaj stvarnog, tako da delovi dizajna koji se ne mogu videti deluju taktilno. Iako ovaj tip dizajna ne funkcioniše dobro za sve vrste sadržaja, on može da bude odlično rešenje za projekte koji nemaju mnogo drugih umetničkih elemenata i koriste veći deo korisničkog interfejsa da skrenu pažnju.

 

Postupak takođe može da bude izuzetno zanimljiv i za pravljenje portfolija i posluži kao način da se mnogo manjih vizuelnih elemenata uklopi u jednu celinu.

 

Višestruki elementi veličine celog ekrana

 

Epl (Apple.com) možda nije bio prvi sajt koji je koristio ovu tehniku za prikazivanje sadržaja, ali je zasigurno onaj koji ju je popularizovao. Ovaj gigant, poznat po prodaji svojih kvalitetnih mobilnih telefona i laptopova, pomogao je popularizaciji ovog trenda u web dizajnu. Odlikuje ga upotreba slika koje su u veličini celog ekrana, minimalnih blokova teksta i čistih, otvorenih rasporeda.

 

Kada se u ovakvom dizajnu skroluje nadole, primetićete da se stranica deli na pojedinačne deonice, od kojih je svaka fokusirana na jedan proizvod ili uslugu.

 

Preklapanje teksta i slike

 

Tekst koji se malo preklapa s priloženim fotografijama jeste popularni efekat za blogove i portfolije. Primera radi, samostalni umetnički direktor i web dizajner Tibalt Pailuks svoje preklapanje teksta i slika ističe raznobojnim podvlačenjima ispod svakog naslova.

 

Sve u svemu, web dizajnerima nikada nije dosadno. Nove tendencije se stalno pojavljuju, a uz sve vam se u ovom poslu nudi šansa da radite sa najrazličitijim klijentima. Danas je svakom biznisu neophodna web stranica, a u budućnosti će ih biti potrebno sve više. Ako želite karijeru u kojoj vas čeka siguran i dobro plaćen posao, uz mnogo dinamičnog i kreativnog rada, web dizajn je pravi izbor.

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.