icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

Otkrijte tajnu uspeha Linkedina i primenite njihov recept na svoj projekat
Foto: Pexels

Tri faze uspeha

Otkrijte tajnu uspeha Linkedina i primenite njihov recept na svoj projekat

Edukacija

Od 2003. do 2016. godine Linkedin je od 500.000 korisnika dospeo do više od 500 miliona članova. Direktor razvoja Atif Ejvan, za magazin „Forbs”, predstavio je tri faze razvoja koje je ova kompanija pratila na svom putu. Ako planirate da pokrenete svoju firmu ili da proširite postojeću, njegovi saveti mogu da vam budu od velike koristi.

 

Prva faza: Stimulisanje viralnosti

 

U prvim godinama od 2003. do 2007. Linkedin je porastao sa 500.000 na 13 miliona korisnika. Kao i za sve startapove, rast je od suštinskog značaja, a izazov je očigledan: ili će kompanija rasti ili će nestati.

 

„U ranim danima ne treba vam razvojni tim (mala, prilagodljiva, fokusirana, grupa jedinstvenih pojedinaca, koji stalno uče, traže i sprovode nove strategije rasta, taktike i tehnike)", rekao je Ejvan. „Svi su razvojni tim."

 

To znači da je generalni direktor deo razvojnog tima. Menadžeri proizvodnje su deo razvojnog tima. Inženjeri su deo razvojnog tima. Podrška – ako postoji – jeste deo tog tima. U ovim prvim danima razvoja mreže Rid Hofman, sadašnji glavni izvršni direktor LinkedIna, pozvao je sve koje je znao i koji su bili upoznati sa projektom, a i svi ostali su to uradili.

 

Koja je druga stvar koju treba naučiti iz rasta Linkedina?

 

„Rast mora da bude ugrađen u proizvod", kaže Ejvan. To se jasno vidi na slučaju Linkedina, gde vrednost vaše mreže raste kako se sve više i više vaših poslovnih kolega povezuje sa vama. Takođe, rast treba da bude ugrađen u proizvode koji nisu nužno primarno socijalni po svojoj prirodi.

 

Druga faza: sistematizacija rasta

Od 2008. do 2011. godine Linkedin je počeo da ulaže više u rast. Ključna stvar: kompanija je počela da pravi sistem, formira tim koji je povećao broj korisnika 10 puta, odnosno sa 14 miliona na 140 miliona.

 

Ključ uspeha: izgradnja pravog tima sa pravim kombinacijama talenta. „Kako se razmere vašeg poslovanja povećavaju, tako treba da se radi i na razvoju i rastu tima", kaže Ejvan. „Potrebni su vam ljudi koji se bave prodajom i promocijom proizvoda u tom timu. Trebaju vam i oni koji se bave analizom podataka, kao i inženjeri." Pored toga, kompanija je identifikovala svoje glavne kanale rasta proučavajući ono što su korisnici radili i načine kako su pronašli sajt.

 

Viralnost i optimizacija sajta su bile ključni pokretači rasta za Linkedin, ali ti ključni pokretači su različiti za različite kompanije u različitim vremenima. Pored toga, kompanija se proširila izvan SAD, što je takođe bio kritičan pokretač rasta. „Kada bismo dodali nove jezike, videli bismo porast u toj zemlji za više nego dva puta", rekao je Ejvan.

 

Treća faza: Koristite podatke da pojačate svoju stopu rasta

 

U fazi tri, Linkedin je počeo ozbiljno da se bavi razmatranjem članova.

 

„Proširili smo naša istraživanja i pokazatelje o privlačenju novih članova, aktivaciji, umrežavanju, zadržavanju starih korisnika i ponovnom aktiviranju onih koji su neaktivni", kaže Ejvan. „Takođe, dodali smo nove pokazatelje: kvalitet registrovanih korisnika (da li su se samo prijavili i zaboravili na profil ili ga redovno koriste) i angažovanje kvalitetnih članova."

 

Drugim rečima: nije važno samo da dodajete i sakupljate nove članove i povećavate broj kupaca ili korisnika, već je važno da brinete i o kvalitetu korisnika, članova ili kupaca, u zavisnosti od toga šta je vaš posao i kako ostvarujete zaradu.

 

Postojao je dodatni, ključni faktor u trećoj fazi, a to je jedna država. Kina je ogromna zemlja koja je pomogla da broj članova Linkedina poraste na 500 miliona članova. Ali pošto je Kina poput rta na koji su se nasukali mnogi, i ciljevi za proširenje mnogih kompanija su propali, Linkedin je uradio posao malo drugačije.

 

„Kada smo ušli u Kinu, shvatili smo da je u Kini veoma jedinstvena situacija, sa 20% svetskih stručnjaka", kaže Ejvan. „Tako smo radili sa partnerima kao što su ‘Alibaba’ i ‘Tencent’. To je bilo vrlo važno za naš uspeh."

Šta je sledeće i pet ključnih stvari za uspeh

Ejvan ne govori mnogo o budućoj strategiji rasta Linkedina, ali je otkrio detalj: duboka integracija u operativni sistem Majkrosoft i poslovne alate kao što je „Outlook“. (Majkrosoft je, naravno, kupio Linkedin 2016. za 26 milijardi dolara.) Ejvan je dodao pet ključnih saveta za uspeh svim preduzetnicima:

 

Definišite jednu ideju vodilju za uspeh.

 

Dobar proizvod je na prvom mestu, rast na drugom.

 

Identifikujte kanale rasta tako što ćete proveriti kako vas korisnici sada nalaze.

 

Merite sve i povezujte sve to sa vašom idejom vodiljom.

 

Zaposlite prave ljude.

 

Ako želite da pokrenete svoj biznis, ili da proširite postojeće poslovanje, neophodna su vam preduzetnička znanja i veštine. Danas i kod nas postoje edukativni programi koji će vam pomoći da steknete sve praktične alate za vođenje uspešnog biznisa. Više o takvom pogramu možete da saznate na ovom linku.

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.