Evo kako da izbegnete četiri uobičajene greške u dizajnu koje nepovoljno utiču na SEO
Foto: Promo

Povećajte vidljivost web sajta trajno

Evo kako da izbegnete četiri uobičajene greške u dizajnu koje nepovoljno utiču na SEO

Edukacija -

Većina iskusnih web dizajnera kaže da su najbolje web stranice dizajnirane i za korisnike i pretraživače. To znači da nikada ne bi trebalo žrtvovati funkciju zarad lepote, ali ni obrnuto. Ako želite da vaše web stranice budu lepe, primamljive, ali i funkcionalne i za korisnike i za pretraživače, izbegnite na vreme sledeće četiri uobičajene greške.

Greška 1: Nedostatak H1 oznake (posebno na početnoj stranici)

Zamislite da uđete na web stranicu sa dopadljivom pozadinskom slikom i razrađenom šemom boja. Pretraživanje deluje kao šetnja u prelepom vrtu. Ali može se desiti da takvu ubedljivu stranicu niko ne pronađe u pretraživačima. Zašto? Zato što veoma često web dizajneri i programeri zaboravljaju ključne elemente optimizacije web sajta za pretraživače.

Najčešća greška je uklanjanje etikete za naslov stranice, takozvanog taga H1 samo zato što na toj stranici nema mesta za ovaj segment. Tagovi H1, H2... (postoje i tagovi do H6, mada se retko koriste svih šest) nazivaju se „Heading tagovima“. Oni služe za to da označe koji delovi teksta su naslov i podnaslovi.

U web dizajnu se najčešće koriste H1 i H2. U tag H1 se postavlja naslov stranice, u H2 podnaslov. Tag H1 je jedan od prvih elemenata koji će pretraživači tražiti. Korišćenje H tagova u SEO optimizaciji sajta je bitno jer se njima pokazuje Guglu (Googl) i ostalim pretraživačima o čemu se radi na stranici.

Oni pomažu pretraživačima da lakše otkriju šta je najbitnije na stranici. Kada imate ovu oznaku, uključujući i vašu ciljanu ključnu reč, time poboljšavate vaše šanse da se rangirate bolje u rezultatima pretrage.

Savet: Ako želite da objasnite kolegama ili vlasnicima web stranica kakve će koristi imati web stranica od oznake H1, upoznajte ih sa testom od pet sekundi. Prema ovom testu, ako korisnik, nakon što web stranicu gleda samo pet sekundi, može da definiše o čemu je reč, korisničko iskustvo je dobro. Najlakši način objašnjenja svrhe web stranice jeste korišćenje deskriptivnog taga H1 iznad preloma.

Greška 2: Velike slike i mediji

Predivne slike čine da vaša web stranica izgleda dopadljivo, ali morate da budete pažljivi sa veličinom vaših medijskih datoteka. Uključivanje velikih slika i video-zapisa može negativno da utiče na brzinu vašeg sajta, što može za posledicu imati niže rangiranje u rezultatima pretrage.

Gugl nagrađuje stranice koje brzo učitavaju. Ali kako znate da li imate preveliki sadržaj na vašoj web stranici i kako možete to da popravite?

Savet: Za brzo skeniranje možete da koristite test „Google PageSpeed Insights“, koji će vam tačno pokazati slike na vašoj web stranici koje Gugl smatra prevelikim.

Ovaj test pokazuje da stranica može još bolje da se optimizuje smanjenjem veličine slika za određeni broj procenata. Možete takođe da koristite „Screaming Frog“ kao alternativu za identifikaciju velikih slika i medijskih datoteka na vašoj web stranici.

Jednom kada ste identifikovali te slike, promenite veličinu i / ili ih ponovo postavite na vašu web stranicu.

Greška 3: Iskačući (pop-up) prozori

Nedavno je Gugl upozorio da sve web stranice treba da izbegavaju korišćenje „intruzivnih međuprostora“ odnosno pop-up prozore i slične napadne elemente. Korisničko iskustvo, posebno na mobilnim uređajima, veoma je važno za Gugl. Kada se ovakvi prozori pojavljuju pre nego što vaši posetioci mogu da pristupe glavnom sadržaju, to može negativno uticati na korisničko iskustvo i, automatski, na vašu vidljivost.

Savet: Preispitajte svoju strategiju za sadržaj web stranice, posebno ako vidite pad u organskom saobraćaju, onom koji nije posledica plaćenih kampanja i reklamiranja.

Greška 4: Tekst u slikama

Iznenađujuće, ova greška je vrlo rasprostranjena. Umesto da tekstualni sloj stave preko slike, mnogi web dizajneri samo uključuju tekst u sliku. Zašto je to loše? Za početak, pretraživači ne „vide" sliku kao korisnici. Prema tome, pretraživači ne mogu da natpis na slici „čitaju" kao tekst.

U suštini, to je isto kao da uopšte ne uključite tekst. Još jedan razlog zbog koga je ova dizajnerska taktika neispravna jeste činjenica da nije prilagodljiva (responsive). Ako imate stranicu na kojoj je u zaglavlju jedna slika sa tekstom i dugmićima za kliktanje, kada je neko pregleda na mobilnom uređaju, tekst i dugmad će biti vrlo mali, što automatski znači – loše korisničko iskustvo.

Savet: Kao što je već pomenuto, dodajte tekstualni sloj preko slike.

Ukoliko vas interesuje karijera u svetu optimizacije stranice za pretraživače i povećanja vidljivosti i saobraćaja, više o tome možete da saznate na obuci za SEO eksperta.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track