icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

UPUTSTVO ZA KORIŠĆENJE BOJA: CMYK ILI RGB, evo šta treba da znate!
Foto: Promo, Pixels

UPUTSTVO ZA KORIŠĆENJE BOJA: CMYK ILI RGB, evo šta treba da znate!

Edukacija

Kada surfujete po internetu u potrazi za odgovorima na pitanja koja vas muče, uvek ćete tragati za tekstualnim objavama na različitim portalima. Međutim, kada pretražujete svoje društvene mreže ili forume bez konkretnog cilja i ideje, ono što će vam zasigurno privućí pažnju svakako su vizuelna rešenja, video-sadržaji, gifovi i animacije.

 

Iako možda mislite da je za kreiranje takvih vizuelnih rešenja koja će ljudima privući pažnju neophodna samo kreativnost, niste u potpunosti u pravu. Postoji veliki broj onih koji nisu prirodno nadareni za vizuelne umetnosti, pa i pored toga kreiraju fantastične slike na kojima se korisnici zaustavljaju. Dizajn je zanat i on se uči, a jedna od njegovih osnova jeste upravo upotreba boja i načini na koje se one primenjuju.

 

Kako bismo vam pomogli da ovladate upotrebom boja, pripremili smo nekoliko objašnjenja od kojih možete da počnete.

 

RGB boje

 

foto: Promo, Pixels

Kada počinjete da se bavite dizajnom, na ovaj termin ćete često nailaziti.

 

Reč je o sistemu boja koji se koristi mahom za digitalne medije, odnosno za vizuelne predstave koje se ne štampaju, već se pregledaju preko malih ili velikih ekrana. R predstavlja oznaku za red, crvenu boju; G je green, zelena boja; B je blue, plava boja.

 

Način funkcionisanja je preklapanje, odnosno talasi ove tri boje, a teorija tvrdi da što više jedne od njih dodajete drugoj, to ćete biti bliži beloj boji. Što se tiče samih šifara i oznaka boja, 0 je šifra za čisto belu, a 255 za najtamniju crnu. Sve ostale varijante između čine nijanse.

 

CMYK boje

 

foto: Promo, Pixels

Skraćenica CMYK predstavlja opisne nazive boja: cyan, magenta, yellow, key.

 

Ukoliko proverite, videćete da i vaš štampač ima iste oznake na kartridžu, tako da možete lako da zaključite da se ovaj sistem koristi za štampane materijale kao najpribližnija kolorna šema. Za razliku od RGB-a, ovde je sistem takav da dodavanjem boja dolazite do čisto crne boje.

 

Vrednosti se kreću od 0 do 100, pri čemu je 100 sasvim crna, a 0 sasvim bela boja. Teorija je takva da se uklapa sa načinom štampe, odnosno – što više puta odštampate isto vizuelno rešenje na istom papiru, ono će postajati sve tamnije, dok potpuno ne pocrni.

 

Kako da izaberete boju

 

Morate pre svega da definišete određeni kontekst boja, jer jedna ista boja u različitim okruženjima može poprimiti potpuno drugačiju nijansu.

 

Zato uvek razmišljajte o kontrastu i trudite se da ga kreirate, šta god da pravite. Pimera radi, ukoliko radite na info-grafiku koji ima tamnu pozadinu, vaši grafici verovatno neće biti crni, već ćete izabrati neku svetliju nijansu, koja će se najbolje istaći na takvom vizuelnom rešenju.

 

Naravno, da biste dobro uklopili boje i procenili da li su kompatibilne, biće vam potrebno iskustvo.

 

Adobe Color – alat koji će vam pomoći

 

foto: Promo, Pixels

Ovaj besplatni onlajn softver može da vam bude od velike pomoći prilikom definisanja palete boja koju ćete potomi da koristite u svom dizajnu. Dovoljno je da izaberete primarnu boju i sistem će vam sâm ponuditi opcije.

 

Sve oznake možete da prekopirate u program koji koristite za dizajn i potom možete bezbrižno da koristite kolornu šemu koju vam je Adobe Color definisao. Takođe, ono što će vam mnogo značiti pri radu jeste i ogroman broj već predefinisanih boja i paleta koje možete da iskoristite i da primenite u svom radu, bez previše razmišljanja.

 

Naučite kako

 

Sada, kada znate neke osnovne termine, morate znati i kako da ih upotrebite i kako da kreirate dizajn koji će, pored boja, imati i kvalitetnu kompoziciju i zaokruženu priču. U tome vam neće pomoći kratki kursevi od nekoliko meseci, već morate da odvojite barem godinu kako biste uspeli da kreirate stabilnu osnovu za rad uz pomoć kvalitetnih i kompetentnih mentora.

 

Obuka za grafički dizajn je prvi korak ka karijeri koju ste oduvek želeli.

 

 

Promo tekst

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.