Najnovije vesti

ŠAH, DIGITRON I ZMIJA: Evo šta možete da napravite kao programer početnik
Foto: Promo

Za buduće programere

ŠAH, DIGITRON I ZMIJA: Evo šta možete da napravite kao programer početnik

Edukacija

Svet programiranja za početnike u ovoj oblasti izgleda beskrajno veliki. Ali od nečega morate da počnete.

Čućete mnoge iskusne programere koji naglašavaju da je izuzetno važno da pronađete kreativne projekte kojima ćete ispuniti svoj portfolio.

Evo nekoliko predloga aplikacija koje su pogodne za početnike u programiranju. Možete da ih kreirate dosta brzo i lako, a idealne su za to da vežbate svoje veštine i pripremite se za veće projekte.

foto: Promo

1. Napravite svoju šahovsku igru

Šah je veoma stara igra i uvek je sledila ista pravila (odstupanja za sada ostavite po strani).

Logika šaha, međutim, veoma se podudara sa logikom koju ćete koristiti za programiranje igre. Pored toga, šah je fantastičan projekat za početnike, koji može da vam pomogne u vežbanju i praksi.

Počećete mapiranjem table i figura. Zatim ćete nastaviti sa određenim pokretima za te figure. Od osmišljavanja igre pa do finalnog proizvoda, bićete primorani da razmišljate o šahu manje kao o fizičkoj igri i više kao o mentalnoj gimnastici koja se zasniva na podacima.

2. Izgradite svoj digitron

Ulazi (input) su nešto što je apsolutno neophodno da naučite kao programer. Možete odlično da ih shvatite kroz kreiranje digitrona koji omogućavaju korisnicima da izvršavaju jednostavne zadatke koristeći jednostavne operacije kao što su množenje i deljenje.

Digitron možda nije najupečatljivija niti inovativna aplikacija, ali je za svakog programera početnika apsolutno neophodno da prođe kroz jedno ovakvo iskustvo.

3. Kreirajte aplikaciju za listu zadataka

Kada napravite aplikacije za listu zadataka, znaćete da ste nešto postigli u svom učenju. Izgradnja ove vrste aplikacije uključuje veći deo onoga što je potrebno da napravite kroz jednostavan korisnički interfejs: dugmad, animaciju, interakciju korisnika i događaje.

4. Razvijajte alat za konverziju težine

Pored prethodno navedene korisne aplikacije, postoji još nekoliko njih koje su lagane za pravljenje, a izuzetno su korisne. Kroz dodavanje nekoliko jednostavnih operacija možete da kreirate odličan alat za konverziju težine.

Imajte na umu to da sa ovakvim projektima možete dodati onoliko funkcionalnosti koliko želite.

5. Napravite igru „papir, kamen, makaze“

„Papir, kamen, makaze”, igra poznata i kao „zima, zama, zum”, može da bude zanimljiva kombinacija elemenata za učenje.

Ona zahteva i korisnički input i „slučajni” element. Vi u suštini igrate protiv robota kog ste stvorili u igri koju ste kreirali. Pored toga, ova igra nudi programerima početnicima iskustvo stvaranja opipljivog interaktivnog proizvoda koji mogu odmah da počnu da upotrebljavaju.

Pošto postoje različiti grafički objekti za interakciju, možete biti kreativni koliko želite.

6. Izradite osnovni HTML5 web sajt

Malo projekata će vas naučiti nečemu koliko pravljenje osnovne HTML i CSS web stranice.

Od učenja jednostavnih principa dizajna, povezivanja fajlova, do web hostinga, stvaranje jednostavnog web sajta je uvek odličan način da započnete, ili da unapredite svoj programerski portfolio.

Složenost i opšti utisak koji web sajt koji ste stvorili daje povećavaće se kako budete sve više saznavali i učili. Većina drugih programskih jezika koje učite na vašem programerskom putovanju takođe se može primeniti na web sajtove, tako da je ovo pravi potez.

7. Napravite igru „zmijicu” koristeći JavaScript

Nakon što ste neko vreme proveli u pisanju koda, dobijate gotovo intuitivan osećaj za logičke progresije aplikacije.

Igra poznata kao „zmijica” (Snake), koju znamo sa starih mobilnih telefona, primera radi, nije potpun komad. To je niz logičkih delova.

Uz detaljno razumevanje jezika u kome programirate, zajedno sa „mentalnom” bibliotekom koju ćete razvijati kroz praksu, vi možete ponovo da kreirate delove koji su vam se prethodno uvek činili solidnim komadom. Iako “zmijica” nije najimpresivniji projekat koji ćete uraditi, radni proces koji ćete proći pri njenom stvaranju jeste ono što je suština ovog poduhvata kada ste programer početnik.

foto: Promo

Ako vas interesuje programiranje i želeli biste karijeru u ovoj oblasti, danas postoji veliki broj edukativnih programa na kojima možete da steknete sve potrebne veštine i znanja. Ali budite oprezni, da biste stekli veštine koje su vam potrebne da biste mogli profesionalno da se bavite ovim poslom, potrebno je najmanje 12 meseci učenja i prakse. Kraći kursevi jednostavno ne mogu da vam pruže dovoljno ni teorijskih znanja ni praktičnog rada. Više o sertifikovanim edukativnim programima baziranim na realnim projektima u oblasti programiranja kod nas možete da saznate na ovom linku.

(Promo - tekst / Foto:Promo)

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...