PR NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: Kako uspešno voditi kampanju
Foto: Promo

Nema promocije bez dobrog PR-a

PR NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: Kako uspešno voditi kampanju

Edukacija -

Društvene mreže su odavno postale značajan deo svake PR strategije i tako će još dugo ostati. Zato je u svakom PR poslu važno imati detaljno razvijenu strategiju za onlajn promociju.

Dobra PR strategija znači da ćete postići maksimum rezultata. Koliko god vi originalni bili, ako nema promocije – niko neće čuti za vas. Kako da pokorite Fejsbuk, Instagram i Tviter? Pratite sledeće savete.

Budite relevantni

Iako zvuči jednostavno, relevantnost je jedna od najvažnijih strategija nastupa na društvenim mrežama, što je bezbroj puta dokazano kroz primere. Morate biti sigurni da je sav sadržaj koji objavljujete relevantan za vašu publiku i da odgovara trenutku u kome ga objavljujete.

foto: Promo

Odličan način da osigurate da su vaši postovi na društvenim medijima „u toku” jeste praćenje kalendara globalnih događaja i dnevno ili nedeljno uključivanje u te događaje. Dan planete Zemlje, Svetski dan vode, Dečja nedelja – sve su to odlični povodi da novim postom skrenete pažnju na svoj rad.

Biti relevantan znači i biti vidljiv.

Aktivirajte sve kanale na društvenim mrežama, budite uvek i svuda prisutni, jer zaista važi izreka „daleko od očiju, daleko od srca”. Da biste bili relevantni važno je da budete i ažurni – čim se nešto novo desi u vašoj industriji, morate brzo reagovati i izaći sa aktuelnom objavom.

Jedino što je gore od toga da vaš sadržaj ne bude aktuelan i relevantan jeste da pokušavate da pratite trendove kada je već prekasno za to. Ne dozvolite sebi da pišete i komentarišete nešto što je odavno svima dosadilo.

foto: Promo

Budite korisni

Nijedan brend pažnju publike neće dobiti samo zato što se pojavio na mrežama, neophodno je da radite na tome da osvojite svoje pratioce.

PR stručnjaci moraju razumeti da društveni mediji predstavljaju lični prostor za mnoge korisnike i da im zato morate pružiti kvalitet kako bi vas pustili u svoj svet. Mislite na to šta je vašoj publici zaista potrebno da vidi, čuje ili sazna. Tako ćete najbolje promovisati ono što želite.

Budite svesni svega što se dešava u vašoj industriji i zapitajte se šta je novo što možete da ponudite, kako možete da nadogradite iskustvo vaših korisnika.

Budite dosledni

Strategija je plan rada na duge staze.

Budite dosledni, kako u stilu, tako i u učestalosti svojih postova. Iako ćete možda biti u iskušenju da promenite strategiju ako odmah ne vidite rezultate, posmatrano dugoročno – doslednost će vam se više isplatiti. Kada se radi o učestalosti, to jest frekventnosti objavljivanja, o tonu i porukama koje šaljete, važno je da osmislite strategiju na društvenim mrežama.

Imajte na umu imidž koji kompanija gaji u javnosti

Iako se putem društvenih medija zapravo samo neformalno povezujete sa publikom, vaša aktivnost na mrežama odražava se i na imidž vaše kompanije.

Koliko god to uštogljeno zvučalo, ovo jeste ključna komponenta uspešne strategije na društvenim mrežama. Morate se držati zvaničnog imidža kompanije da biste postigli i održali autentičnost, i kako bi se sadržaji koje plasirate poštovali kao originalni proizvodi vašeg brenda, a ne samo kao reklama.

foto: Promo

Uključite se u razgovore

Kao što samo ime govori, društveni mediji su namenjeni povezivanju ljudi, formiranju grupa, društava i njihovoj međusobnoj komunikaciji radi postizanja zajedničkih ciljeva i interesa.

Plasiranje brenda kroz kreiranje sadržaja na društvenim medijima nije dovoljno. Morate biti u interakciji sa svojom publikom. Pogledajte bilo koji nedavni pregled najboljih društvenih PR kampanja. Jedna od najčešćih tema je angažovanje publike.

Ne bojte se ni toga da ispitujete svoju pubilku, tražite njihove predloge i budete otvoreni da čujete iskrena mišljenja.

To je siguran način da jačate svoj angažman na mrežama i da, u daljem sledu, jačate svoj uticaj i povećavate nivo zadovoljstva klijenata. Angažovanje konkurencije je takođe efikasna društvena strategija, ukoliko je to u skladu sa politikom, misijom i vizijom vašeg brenda. Možete se uključiti i u razgovore sa drugim brendovima kako biste promovisali sopstvenu poruku.

Budite mudri, osmislite dobro svaku reč i može se desiti da kroz diskusiju sa konkurencijom osvojite mnogo klijenata. Razlog zbog koga aktivna komunikacija na mrežama tako dobro funkcioniše jeste to što ona humanizuje vaš brend. Postajete personifikacija poruke, a niste više samo proizvod.

foto: Promo

Koristite video-sadržaje

Video-snimak je postao standardni format. Gde god da pogledate, lideri u industriji naglašavaju važnost korišćenja vizuelnog sadržaja u kampanjama na društvenih mrežama. I sudeći prema statistici i merenjima, to se neće promeniti u skorije vreme.

Da biste efikasno koristili video-materijale kao deo svoje strategije na društvenim mrežama, morate da budete u toku sa najnovijim trendovima i da znate kako da koristite sve novine koje mreže uvode za svoje korisnike. Pošto za kreiranje video-sadržaja može biti potrebno mnogo vremena, unapred isplanirajte rad na njima kao deo ukupne PR strategije.

Svaki uspešan PR mora razumeti snagu društvenih medija kada je u pitanju promocija proizvoda i usluga, brediranje, poboljšavanje SEO optimizacije vašeg internet sajta... Kvalitetnim prisustvom na mrežama možete uvećati broj klijenata i angažovati potencijalnu publiku da se zainteresuje za vašu ponudu.

Ukoliko nameravate da se bavite odnosima s javnošću, morate uvek biti u toku sa svim što se dešava u toj industriji, ne samo kada se radi o onlajn PR-u, već i o svim ostalim segmentima posla. Zato vam je neophodan sertifikat – ali izaberite proverenu instituciju koja zaista daje prava znanja i stvara stručnjake. Onda čitav svet postaje vaš prostor za promociju.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track