JOŠ JEDAN NAČIN DA UNAPREDITE SVOJE POSLOVANJE: Šta je TikTok i kako iskoristiti ovaj početni zalet?
Foto: Promo

JOŠ JEDAN NAČIN DA UNAPREDITE SVOJE POSLOVANJE: Šta je TikTok i kako iskoristiti ovaj početni zalet?

Edukacija -

Pre mnogo godina, u studentskoj sobi mladog Marka nastala je društvena mreža o kojoj tada niko od njegovih kolega studenata nije znao. Danas je to Facebook, koji poseduje najpopularnije aplikacije za dopisivanje i objavljivanje sadržaja, koje koriste milioni ljudi širom sveta.

Pitanje koje mnogi analitičari danas postavljaju jeste: da li će ista sudbina zadesiti i TikTok?

Mnoge je iznenadila činjenica da ovu video-aplikaciju upotrebljava sve više i više korisnika i da ona preti da polako sa svoje inicijalne, mladalačke ciljne grupe pređe i na stariju i ozbiljniju. Ako se bavite marketingom ili novim medijima, neophodno je da se upoznate sa njenim funkcionalnostima i da zapravo shvatite zašto ona može da promeni način na koji poslujete.

Šta je TikTok?

„Video-aplikacija” nije ni približno objašnjenje ovog servisa.

Slično kao i Twitterov Vine, koji je odavno izašao iz funkcije, TikTok predstavlja platformu koju možete koristiti kako biste snimili, editovali i objavili video-sadržaj u trajanju između 3 i 60 sekundi. Najčešće ovi sadržaji traju oko 15 sekundi, jer se kao takvi jednostavnije mogu deliti i na ostalim mrežama (npr. Instagramu).

Važno je naglasiti da je reč o samostalnoj aplikaciji, koja ne zavisi od posedovanja neke druge aplikacije.

Pritom, TikTok je bogat uzbudljivim funkcionalnostima koje vam dozvoljavaju da ubrzate ili usporite video-klip, da doterate boje u videu, dodate muziku i još mnogo toga.

Kako se koristi?

Kada instalirate TikTok, shvatićete da vam ova aplikacija ne nudi mnogo drugačije funkcionalnosti od svih ostalih.

Ono što je specifično za nju jeste trend koji je pokrenula i tip sadržaja koje su korisnici počeli da objavljuju. Primetićete da je gotovo svaki video kreiran potpuno amaterski, da ima dozu mladalaštva, dobrog raspoloženja, pesme, blesavosti i ono ključno što danas mnogim drugim društvenim mrežama nedostaje – osećaj prirodnosti.

Korisnici TikToka zapravo pokušavaju konstantno da predstave sebe u najčistijem i najotvorenijem svetlu.

Ko je sve tamo?

Mnogi. Slično kao i na YouTubeu, dozvoljeno vam je da imate profil i da gledate sadržaje koje ljudi širom sveta objavljuju, ali ne morate i da vi postavljate materijal. Veliki broj ljudi koristi TikTok samo za zabavu i prekraćivanje vremena. Sa druge strane, oni koji snimaju sadržaje koriste ga da bi podelili nešto zanimljivo ili duhovito sa svojim prijateljima.

Drugim rečima, ne očekujte nove informacije ili da budete edukovani. Očekujte čistu zabavu.

foto: Promo

Kako TikTok menja kulturu?

Bez obzira na to da li već koristite ovu aplikaciju ili ne, ona uveliko oblikuje svet oko vas i načine na koji mladi percipiraju kulturu u kojoj se nalaze.

Primera radi, neke pesme su stekle svoju globalnu popularnost samo zahvaljujući tome što je veliki broj korisnika iskoristio upravo njih kao muzičku podlogu za svoje video-sadržaje.

Muzika nije jedina sfera uticaja ove aplikacije. TikTok utiče i na modne trendove, na ideje za maskenbale, kao i na aktuelne heštegove koji se koriste globalno.

Iako se navedeni primeri mogu učiniti nedovoljno velikim da bi se njima uticalo na svet, u pitanju su „mali koraci” koji mogu pokrenuti lavinu.

Ukoliko i dalje niste ubeđeni, dovoljno je da pogledate neke od najpoznatijih i najgledanijih američkih emisija, poput „Subota veče sa Džimijem Felonom”. Gotovo svaki gost koji dođe koristi TikTok, a on je čak i u svoju emisiju uvrstio segment gledanja isečaka sa ove društvene mreže.

Razmislite još jednom o tome da li želite da se poslednji ukrcate na ovaj voz.

Naučite tehnike oglašavanja

Iako ste sada možda uvereni da morate početi da plasirate oglase i na ovoj platformi, nemojte ulaziti u posao ukoliko ne znate kako da joj prilagodite sadržaj. Ako do sada niste uložili određeno vreme u edukaciju i učenje novih tehnika i praćenje sadržaja, rizikujete da izgubite i vreme i novac.

Ne računajte na kratke kurseve od nekoliko meseci koji će samo zagrebati površinu, već posvetite bar godinu dana usavršavanju uz pomoć profesionalaca koji imaju relevantno iskustvo iz prakse.

Upišite obuku za internet marketing i TikTok će biti samo jedna od vaših stanica ka vrhu.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track