IMATE SVOJU FIRMU? Probajte da na ovih 6 načina smanjite troškove svog preduzeća
Foto: Promo

Samo za preduzetnike

IMATE SVOJU FIRMU? Probajte da na ovih 6 načina smanjite troškove svog preduzeća

Edukacija -

Svaki poslovni poduhvat, napredak i razvoj posmatra se pre svega kroz to koliko dobiti stvara za širu sliku i koliko će se životni standard unaprediti nakon toga.

Međutim, da bismo napredovali i zarađivali više novca, moramo prvo uložiti. To je začarani krug, koji nekada ne može da se razbije, jer činjenica je da viši životni standard donosi i veće troškove.

Kada je u pitanju privatni biznis, uvek postoji način da se uštedi, a da se ne izgubi na kvalitetu. U zavisnosti od toga čime se bavite i na šta trošite, možete primeniti različite vidove ušteda, a mi smo izdvojili nekoliko takvih načina.

foto: Promo

Zaposlite umesto da plaćate spoljne saradnike

Velike kompanije mahom imaju interno svoja knjigovodstvena, marketinška ili dizajnerska odeljenja. To pre svega rade da bi smanjili troškove, a potom i da bi imali ljude koji rade posvećeno, samo za njih i na njihovim projektima.

Ovo je težnja svakog biznisa, jer se često ne isplati da plaćate agenciju ili spoljašnje saradnike za određene segmente posla. Zato razmislite o tome da za neke poslove koje često obavljate eksterno zaposlite nekoga u svojoj firmi.

foto: Promo

Povucite proizvode koji se ne prodaju

Neke usluge su popularnije od drugih, neki proizvodi isplativiji od drugih. To znači da bi bilo dobro da s vremena na vreme preispitate svoju strategiju i pokušate da ustanovite šta se najbolje prodaje i na čemu najbolje zarađujete. Potom usmerite pažnju upravo na te artikle, kako biste imali kvalitetnu raspodelu resursa.

Zapošljavajte kvalitetne ljude

Neki zaposleni zlata vrede, a neki samo koštaju toliko. Nažalost, neće svaka osoba koju zaposlite biti usredsređena na dobro obavljanje posla koliko i vi sami, ili pridavati toliki značaj poslovnim poduhvatima. To je prirodno, jer ne možete od nekoga sa strane očekivati isti stepen posvećenosti koji imate vi. Međutim, osnovnu profesionalnost i okrenutost poslu morate očekivati.

Zato preispitajte svoje ljudske resurse i razmislite da li na svim pozicijama imate prave ljude ili neki jednostavno više troše nego što doprinose.

foto: Promo

Preispitajte tehnologije koje koristite

Da li su vam neophodna dva internet provajdera? Koliko štampačakoristite? Koje softvere plaćate i da li ih koristite maksimalno? Kvartalno ili na svakih 6 meseci testirajte iskorišćenost tehnologija koje plaćate i evaluirajte da li je ovaj novac kvalitetno uložen ili bi neke pretplate jednostavno trebalo ukinuti.

Razmislite o radu od kuće

Da li je neophodno da zakupljujete prostor? Sada, kada smo prošli kroz karantin i radili od kuće, svi smo naučili da je to moguće. Kada se veliki broj projekata može obaviti sa nekog drugog mesta, jednostavno nema potrebe fizički sedeti u firmi.

foto: Promo

Obavljajte mesečne kupovine

Umesto da svakodnevno kupujete potrepštine za firmu kao što su papir, spajalice, pa čak i kafa, voda ili sokovi, organizujte mesečne kupovine i grupna pakovanja, kako biste sačuvali vreme i uštedeli na sitnicama.

Voditi biznis nije jednostavno. Morate da razmišljate o različitim sitnicama i svakodnevno pazite da novac ne ide na strane na koje ne treba da ide. Kada počinjete, za ovo je potrebno više truda, jer zarađujete manje i morate voditi računa o tome da se ne rasipate.

Međutim, to je samo jedan od izazova sa kojima ćete se suočavati. Da biste smanjili njihov broj i jednostavnije se borili sa onima koji ostanu, upišite obuku za preduzetništvo i uplovite u svoj biznis sa lakoćom, osposobljeni svim znanjima koja su vam neophodna.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track