RECEPT ZA DOBAR WEB DIZAJN: Otkrivamo 5 strategija najuspešnijih dizajnera
Foto: Promo

Web dizajn

RECEPT ZA DOBAR WEB DIZAJN: Otkrivamo 5 strategija najuspešnijih dizajnera

Edukacija -

Pet ključnih principa web dizajna jesu izgled, upotrebljivost, sadržaj, funkcionalnost i usklađenost sa standardima.

Ukoliko planirate da se bavite web dizajnom, morate imati na umu da, pored toga što mora biti ispunjen informacijama koje su vredne, vaš web sajt mora biti i vizuelno dopadljiv, jednostavan za navigaciju, ida pri korišćenju besprekorno funkcioniše. Tokom karijere Firas Kitan je radio sa timom dizajnera na desetinama web stranica. Njegovo iskustvo je pokazalo nekoliko elemanata ključnih za uspeh. U nastavku otkrijte njegove tajne

1. Koristite beli prostor

Web stranica bi trebalo da deluje elegantno i da već na prvi pogled bude jasno da je laka za korišćenje. Kako biste postigli ovaj cilj, a istovremeno istakli ključne elemente stranice i važan sadržaj, strateški iskoristite beli prostor.

Beli prostor, koji se naziva i „negativni prostor“, odnosi se ne samo na prostor bele boje, već i na sav prazan prostor oko različitih elemenata. Negativni prostor ne samo da pruža osećaj sofisticiranosti i pozitivno utiče na pozicioniranje brenda, već kako tvrdi studija Univerziteta u Vičiti, poboljšava razumevanje i čitljivost.

link group
foto: Promo

Ako želite da naučite kako da primenite ovaj savet, možete naći mnoštvo dobrih primera web stranica koje efikasno koriste beli prostor na sajtovima kao što su Squarespace, Medium i Google. Kroz pametnu upotrebu belog prostora, možete razviti minimalistički dizajn, jasan za navigaciju. Vaši posetioci će voleti ovaj efekat. S druge strane, ako imate prenatrpanu početnu stranicu, rizikujete da zbunite korisnike i uplašite ih velikom količinom sadržaja. Suprotno tome, jednostavno dizajnirana web stranica, sa velikom količinom belog prostora, lako će inspirisati vašu publiku da dalje istražuje.

2. Uredite navigaciju

Da biste poboljšali upotrebljivost, potrebno je da navigaciju na web stranici učinite što lakšom. Kako da to postignete? Za početak, vaši proizvodi moraju biti lako dostupni na početnoj stranici. Navigaciona traka mora biti uočljiva i intuitivna za korišćenje. Ovo važi i za desktop i za mobilne prikaze.

Jedan od dobrih načina da testirate upotrebljivost stranice jeste takozvani test „tri sekunde“. Koncept koji se u web dizajnu pojavio tokom devedesetih danas je opšteprihvaćeni standard. Pravilo od tri sekunde glasi: web stranica mora da privuče pažnju posetioca za tri sekunde. Ako je potrebno više vremena, rizikujete da izgubite mnoge posetioce.

Kako da osigurate da web sajt prođe test? Učinite tekst jasnim i lakšim za razumevanje, prikažite svega nekoliko kvalitetnih grafika na svakoj stranici i pokušajte da usmerite pogled korisnika na ključne informacije. Ovaj test ne mora da vas košta mnogo. Kako biste videli koliko vremena je korisnicima potrebno za interakciju sa različitim elementima i za izvršavanje osnovnih zadataka, testirajte web sajt sa svojim prijateljima i porodicom.

link group
foto: Promo

3. Zadržite posetioce ekskluzivnom ponudom i utiscima klijenata

Korisnici ne gledaju blagonaklono na pozamašne komade teksta ili beskrajne slajdove slika. Naročito ne kada web sajt posećuju prvi put. Zato primenite pravilo tri sekunde i na sadržaj. Na taj način ćete poboljšati jasnoću, pojednostaviti organizaciju i povećati broj konverzija.

Ako pravite web sajt za potrebe elektronske trgovine, predstavite nekoliko kvalitetnih ponuda i prikažite pozitivne utiske klijenata. Istaknite jedan do dva posebna proizvoda, kupone ili promocije. Tako će vaši posetioci momentalno dobiti podsticaj da naprave sledeći korak i kupe proizvod.

link group
foto: Promo

4. Dajte prioritet brzini i jednostavnosti

Brzina se često zanemaruje kada se radi procena funkcionalnosti web sajta.

U slučaju web sajtova za elektronsku trgovinu, sporo učitavanje stranica ili problemi sa funkcionalnostima web sajta prilikom pregleda na mobilnim uređajima mogu da dovedu do niske stope konverzije, kao i do obezvređivanja brenda. Studija koju je sprovela kompanija „Akamai“ pokazala je da 40 odsto kupaca napušta web stranicu ukoliko je potrebno više od tri sekunde za učitavanje, dok čak 52 posto ispitanika navodi brzinu učitavanja web stranica kao važan element za njihovu lojalnost brendu.

Direktan, kratak i jednostavan proces prijavljivanja i kupovine vrlo su važni za povećanje broja konverzija. Što je jednostavniji proces, to će kupci lakše ostvariti željenu interakciju (kupovinu, registraciju, dodavanje artikala u korpu). Lakoća interakcije će istovremeno smanjiti i potrebu za dodatnim objašnjenjima i komunikaciju sa prodajnim timom. Najbolji primer web sajta za e-trgovinu je, pogađate, Amazon.

link group
foto: Promo

5. Implementirajte prilagodljivi dizajn

Prilagodljivi (engleski, responsive) dizajn omogućava pregled sadržaja sa bilo kog ekrana, uključujući mobilne uređaje, e-čitače i računare. Ne samo da optimizuje način na koji korisnici komuniciraju sa web stranicom na različitim uređajima, prilagodljivi dizajn povećava saobraćaj i rang web stranice na pretraživačima. Kitan predlaže da pogledate web sajtove poput „De Beers“ i „The Boston Globe“.

Ukoliko želite da ozbiljnije zagazite u svet web dizajna, jednogodišnja obuka pod vođstvom mentora bazirana na osmišljavanju i realizaciji realnih web projekata jeste jedini način da za kratko vreme ovladate svim veštinama potrebnim za karijeru u ovom kreativnom sektoru.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track