DRUŠTVENE MREŽE U POSLOVNE SVRHE: Kako da implementirate social listening?
Foto: Promo

Digitalni svet

DRUŠTVENE MREŽE U POSLOVNE SVRHE: Kako da implementirate social listening?

Edukacija -

U prethodnom tekstu pozabavili smo se objašnjavanjem značenja i svrhe koncepta social listening, odnosno praćenja trendova na društvenim mrežama i kanalima komunikacije u poslovne svrhe. Ovde ćemo razmotriti načine na koje ovaj pristup društvenim mrežama u poslovne svrhe kao pojedinac ili brend možete da uključite u vašu strategiju komunikacije.

Ispitajte svrhu

Edukacija
foto: Promo

Ukoliko imate klijenta koji želi da mu šaljete izveštaje sa alata za social listening, prvo što bi trebalo da uradite jeste da razmotrite da li mu je to zaista neophodno. Iako su koristi brojne, postoji i nekoliko razloga zašto ovaj pristup ne treba uvek primeniti. Pre svega, alati za osluškivanje društvenih mreža mogu biti skupi, a informacije koje brend zahteva mogu da se potraže i na drugačije načine.

Ako je ipak reč o velikoj kompaniji o kojoj se mnogo govori u javnosti, onda su potrebe razumljive. Tada na vama ostaje da utvrdite koji cilj ima vaš klijent i šta tačno želi da sazna.

Istražite dostupne alate

Edukacija
foto: Promo

Neki alati će vam osnovni pristup dati bez naknade. Pomoću njih ćete moći da pratite određene ključne tendencije, bez mogućnosti ulaženja u detalje. Takav je, primera radi, Awario. S druge strane, ako vam je potrebno ozbiljnije rešenje, koje će podržati složene zahteve klijenta, razmotrite platne pakete koje nude kompanije BrandWatch ili Salesforce.

Među velikim brojem različitih opcija na tržištu pre ili kasnije ćete pronaći neku koja će obuhvatiti zahteve vaših klijenata.

Podesite obaveštenja

Edukacija
foto: Promo

Alati uglavnom funkcionišu tako što ćete jednom mesečno generisati izveštaj koji će prikazati šta se sve dešavalo u prethodnih 30 dana i koji je bio vaš uticaj na razvoj. Međutim, nekada će klijenti od vas tražiti izveštavanje u realnom vremenu. Tada morate podesiti obaveštenja i notifikacije koje će vam ukazivati na sve promene koje mogu delovati kao da su van standarda. Tako ćete jednostavnije moći da pratite šta se dešava i na šta morate da obratite pažnju.

Ustanovite rutinu

Edukacija
foto: Promo

Ako se ne opredelite za to da vam posao bude vezan samo za izveštavanje, što je posao za analitičara, onda social listening sigurno neće biti jedini kanal koji ćete koristiti. Zato oslušnite sebe i razmislite kako bi vam najviše odgovaralo da inkorporirate novu obavezu u svoju rutinu. Da li ćete zbivanja na mrežama proveravati ujutru ili na kraju dana, ili ćete podesiti notifikacije da vas izveštavaju na svakih nekoliko sati? Izbor je na vama, a mi savetujemo da testirate sve opcije kako biste pronašli najbolju.

Kako god da se prilagodite, za korišćenje pristupa osluškivanja društvenih mreža, da biste razumeli podatke, intepretirali ih na pravi način i shodno tome menjali i prilagođavali sadržaj koji kreirate na društvenim medijima, biće vam potrebno temeljno znanje. Sertifikovana obuka za menadžera društvenih medija u trajanju od godinu dana opremiće vas svim znanjima neophodnim da započnete karijeru kao ekspert za komunikaciju preko digitalnih kanala. Nakon obuke, social listing će biti samo jedno od oružja koje ćete koristiti svakodnevno.

Promo tekst

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track