USPEH U MARKETINGU: Prođite ove korake i naučićete kako da vodite marketing
Foto: Tim Edukacija

Pet koraka do uspeha u marketingu

USPEH U MARKETINGU: Prođite ove korake i naučićete kako da vodite marketing

Edukacija -

Ukoliko počinjete kao menadžer ili profesionalac u sektoru marketinga, viši menadžment će od vas očekivati rezultate. Ne dozvolite da vas bilo koje od tih očekivanja preplaši. U nastavku pronađite nekoliko saveta Džona Linkolna, izvršnog direktora i osnivača kompanije za digitalni marketing „Ignite Visibility“, koji će vam pomoći da gradite uspešnu karijeru kao marketinški menadžer.

1. Razumite svoju kompaniju

Da biste postali uspešni, upoznajte svoju kompaniju i iznutra i spolja, savetuje Linkoln. Najpre se potrudite da razumete misiju vaše kompanije.

„Iznenadili biste se koliko ljudi radi za kompaniju čiju misiju apsolutno ne razumeju“, kaže Linkoln. Neki od njih su bezmalo na upravljačkim pozicijama, što je najveći problem takvih kompanija. Takvi menadžeri ne rade u skladu sa smerom u kome se kompanija kreće. Da biste kreirali kampanje koje prate misiju vaše kompanije, važno je da dobro proučite njen rad i svrhu, a potom definišete sve svoje inicijative tako da budu u skladu sa njenim ciljevima.

U ovome vam može pomoći istorija kompanije. Ispitajte koje su od prethodnih marketinških strategija dale rezultate, a koje nisu bile uspešne. Iskoristite ta saznanja da ne biste ponavljali greške. Nakon ovog istraživanja, pokušajte da razumete takozvani prodajni ciklus. Šta je potrebno da se prodaja zatvori, koliko proces traje, a koliko košta?

U skladu sa ovim, ispitajte postojeće kanale koje kompanija koristi. Zapitajte se šta u tim putevima prenosa kompaniji nedostaje kako bi uspešno prenela svoju marketinšku poruku. Razmotrite alate koje imate na raspolaganju i razmislite kako ih možete iskoristiti da biste kompaniji doneli uspeh. S druge strane, zapitajte se jesu li vam potrebni još neki alati i koliko oni koštaju.

Link Group
foto: Tim Edukacija

2. Razumite svog klijenta

Linkoln kaže da je od razumevanja kompanije mnogo važnije poznavanje klijenta. On tvrdi da nerazumevanje ljudi na ciljnom tržištu garantuje neuspeh. Zato pregledajte postojeću bazu korisnika. Proučite sve podatke o onima koji su već vaši klijenti. Da li oni dele zajednička interesovanja ili pripadaju istoj demografskoj grupi? Postoje li neke druge njihove zajedničke osobine?

Kada budete imali ove podatke, napravite profil svog kupca. To bi trebalo da bude realističan prikaz osobe koja bi želela da koristi vaše proizvode ili usluge. Za uspešno segmentiranje tržišta ovaj profil je od ogromne važnosti. U kreiranju vam mogu pomoći povratne informacije koje će vam poslati postojeći klijenti. Zato, preporučuje Linkoln, odvojte vreme za to da oslušnete pozive upućene službi za podršku korisnicima. Saznajte na šta se vaši klijenti žale, za šta smatraju da dobro funkcioniše, a za šta kažu da je loše u vašoj kompaniji. Vrlo lako se može desiti da više saznate u direktnoj interakciji s kupcima nego kroz istraživanja tržišta. Informacije koje prikupite ovim putem dopuniće profil koji gradite novim informacijama.

Link Group
foto: Tim Edukacija

3. Razumite i svoju konkurenciju

Ako dobro poznajete i sebe i konkurenciju, ne morate se plašiti rezultata, kaže Linkoln. Počnite analizom marketinške strategije koju koristi vaša direktna konkurencija. Pronaći ćete podatke lako, jer je cilj svake kampanje da bude vidljiva. Pokušajte da razumete isto što ste radili na svom primeru – da saznate jesu li neke strategije bile uspešnije od drugih. I što je još važnije, saznajte da li su uspešnije od strategija vaše kompanije. Naučite što je moguće više iz kampanja vaše konkurencije, ali nemojte nipošto oponašati kampanju konkurenata. Umesto toga se potrudite da shvatite šta sve vaši konkurenti rade kako bi zatvorili prodaju. Obratite pažnju na njihove marketinške poteze i rad na odnosima s javnošću na svim digitalnim i analognim kanalima.

Link Group
foto: Tim Edukacija

4. Postavite realne ciljeve

Jedna od prvih stvari koju treba da uradite kao nova osoba zadužena za marketing jeste postavljanje ciljeva. Zatim dolazi njihovo ostvarivanje. Dostizanje postavljenih ciljeva će vam doneti određeni ugled u vašoj organizaciji. Zato se postarajte da osmislite ciljeve koji su dostižni i realni. Ako postavite visoko ciljeve koji zvuče ubedljivo a nikad ne uspete da ih dostignete, vaš status u kompaniji će biti doveden u pitanje.

Link Group
foto: Tim Edukacija

5. Nastavite i sopstveni marketing

Čak i ako ste se zaposlili u idealnoj kompaniji, ne treba prestati da promovišete sebe i svoj lični brend. Ovde nije reč o tome da želite povećati svoje šanse za naredno radno mesto, već o postizanju uspeha na trenutnom poslu. Ukoliko ste u ulozi stručnjaka za marketing, od vas se očekuje da izgledate kao neko ko može da osvoji klijente i utiče na ljude. Stoga bi trebalo da naučite kako da se ponašate u toj ulozi: naučite da održite uspešan govor na konferenciji, da se izdvojite na sastancima i budete osoba koja uvek može da privuče pažnju na pravi način.

Mnogi menadžeri u marketingu i profesionalci u ovom svetu ne uspevaju u svom poslu zato što ne razumeju ni tržište, ni potrebe svojih kupaca, pa postavljaju pogrešne ciljeve koji kompaniji ne donose rezultate. Ako ne želite da ponavljate njihove greške, važno je da na vreme steknete dobre osnove i veštine koje su relevantne na današnjem tržištu. Sertifikovane obuke za digitalni marketing su najbolji način da ispečete zanat u radu na realnim projektima.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track