NAJTRAŽENIJE VEŠTINE U 2022: Ako ove godine tražite novi posao, ovih 6 veština morate razviti
Foto: Tim Edukacija

Tržište rada u 2022.

NAJTRAŽENIJE VEŠTINE U 2022: Ako ove godine tražite novi posao, ovih 6 veština morate razviti

Edukacija -

Portal HRT forecast uradio je analizu traženih veština na tržištu rada. Njihov zaključak je da se kvalitet učesnika u tržišnoj utakmici poboljšava pa je i tržište rada kompetitivnije. Danas nije dovoljno da budete kompetentni samo u svojoj oblasti, već morate imati širok dijapazon veština. Šta je na ceni u 2022. godini saznajte u nastavku ovog teksta.

1. Osnove programiranja

Osnove programiranja su često tražena veština čak i u neinformatičkim poslovima. Sa savladanim osnovama programiranja, bićete u stanju da čitate tuđe kodove, pišete jednostavne programe i algoritme i razvijete dublje razumevanje životnog ciklusa jednog IT projekta.

Znanje iz programiranja je poput nizanja perli – novim tehnologijama možete ovladati na osnovu prethodno stečenog znanja programskih jezika. Pored toga, programiranje pomaže razvoj apstraktnog i konceptualnog mišljenja, što je veština neophodna za obavljanje najrazličitijih poslova.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

2. Platforme niskog koda

Konsultantska kuća Garner predviđa da će do 2024. čak 65 odsto sveg razvoja softvera biti vezano za platforme niskog koda.

Mendix, Quixy i Microsoft PowerApps su alaternative kompleksnim alatima za razvoj softvera. Rad na ovim platformama zahteva vrlo malo programerskog znanja. Kako razvoj softvera zahteva pažljivo osmišljen dizajn, niskokodne platforme su spas za mnoge menadžere, zaposlene u marketingu i ostale korisnike koji nemaju veštine razvojnih inženjera. Ovi profesionalci mogu kreirati i ažurirati kodne baze bez rizika da nešto pokvare. Pored ovih prednosti, platforme niskog koda pomažu kompanijama da uštede na troškovima eksternih eksperata za IT.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

3. UI/UX dizajn

Dizajn interfejsa i korisničkog iskustva podrazumeva istraživanje i razumevanje ciljne publike radi pravljenja smislenih digitalnih proizvoda koji su laki za korišćenje. Ovaj posao možete ostaviti profesionalcima, ali morate razviti makar osnovna znanja da biste s njima mogli da sarađujete.

Većina marketinških strategija zasnovana je na digitalnim proizvodima, poput sletnih strana, mobilnih aplikacija i društvenih medija. Za one koji nisu web dizajneri od ključne je važnosti da razumeju aktuelne trendove u dizajnu korisničkog interfejsa i iskustva, da bi znali šta da traže od profesionalnih dizajnera.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

4. Inženjering podataka

U pitanju je kombinacija nekoliko različitih profesija kao što su softverski inženjering, razvojni inženjering za velike podatke i inženjering cloud sistema. Kompanije generišu ogromnu količinu podataka iz različitih izvora. Inženjering podataka podrazumeva njihovu organizaciju, skladištenje i optimizaciju i analizu.

Ključne veštine za analitičara podataka uključuju poznavanje programa Pyhton, SQL i Java, ali i platformi za cloud kao što je AWS.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

5. Vizualizacija podataka

Brojne studije pokazuju da je vizuelni prikaz informacija prijemčiviji za ljudski mozak. Poreg toga, on pojačava poverenje u prikazane podatke.

U poslovnom kontekstu, moć vizualizacije podataka je neporeciva. Istraživanja pokazuju da zaposleni u organizacijama koje koriste vizuelna pomagala imaju 28 odsto više šanse da na vreme dođu do relevantnih podataka u odnosu na one koje preferiraju izveštaje.

Zato su se veštine prikaza podataka ustoličile kao veština na ceni. Vizualizacija podataka je ključni deo evaluacije i prezentacije velikih količina podataka.

Neki od popularnih alata za vizualizaciju podataka za zaposlene u marketingu, menadžere i poslovne analitičare jesu Tablea, Google Data Studio i Infogram.

Tim Edukacija
foto: Tim Edukacija

6. Montaža video-materijala

Dani kada su video-klipovi bili ekskluzivni domen televizijskih i medijskih kuća odavno su prošli. U prethodnoj godini čak 86 odsto biznisa je koristilo video-marketing da oglasi svoje usluge i proizvode. Danas video-format u profesionalnom kontekstu nalazi primenu u najzrazličitijim oblastima – od marketinga, preko obuka za zaposlene, sve do raznih prezentacija za klijente.

Talas potrebe za video-materijalima kreirao je potrebu za novim kadrom obrazovanim za video-produkciju, pisanje scenarija, pa čak i SEO optimizaciju zarad boljeg rangiranja.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track